לכבוד יום המאבק בלהט"בופוביה: עושים מיוט לבריונות. צילום: רפי דלויה, צילום מסך מאינסטגרם, עדן שוחט

לכבוד יום המאבק בלהט"בופוביה: עושים מיוט לבריונות

לרגל היום הבינלאומי נגד הומופוביה שמצויין היום (א'), כמה מהשמות המובילים בקהילה הגאה התגייסו למען קמפיין נגד תופעת הלהט"בופוביה ברשת. תחת הסיסמא "הומו זה לא קללה", ו-"עושים מיוט לבריונות". בין המשתתפים בקמפיין: דורון מדלי, ינאי פרישר גוטמן, ג'וי ריגר ונוספים

בשיתוף עם נטיקה ואיגי

היום (א'), חל יום המאבק בלהט"בופוביה. לכבוד יום זה, איגי (ארגון נוער גאה), בשיתוף עם נטיקה ו-teenk שחררה זוג סרטונים על מנת להעלות מודעות לבריונות ברשת כנגד קהילת הלהט"ב.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

הסרטון הראשון הוא חלק מקמפיין "הומו זה לא קללה" שנערך ביוזמת נטיקה – מבית איגוד האינטרנט הישראלי בשיתוף עם איגי – ארגון הנוער הגאה, במטרה להעלות מודעות להיקף תופעת האלימות כלפי להט"בים ברשת ולהציע דרכים למגרה. לפי נתונים עדכניים שמפרסם מרכז נטיקה לרגל הקמפיין, הקללה הנפוצה ביותר ברשת בשנת 2019 היא ״הומו״, בכל 4 שעות מדווח ברשת אירוע להטובפובי, 40% מסך הקללות ברשת בשנה שעברה מופנות כלפי להט"בים  ו-96% מסך מקרי הלהטופוביה ברשת באותה שנה הופנו נגד הקהילה הגאה. בסרטון משתתפים מספר סלבס להט"בים, בניהם - עברי לידר, רן דנקר, ג'וי ריגר ועוד.

הסרטון השני שאיגי שחררו נקרא- "עושים מיוט לבריונות" והוא בשיתוף עם teenk. בסרטון ניתן לראות מספר כוכבי רשת מקריאים תגובות שנכתבו עליהם ברשתות החברתיות למיניהם, וכל פעם שהם מקריאים קללה כלשהי- הקול שלהם מצונזר. צפו

 

אורנה הייליגר, מנהלת מרכז נטיקה מבית איגוד האינטרנט הישראלי: "בצד ההזדמנויות הנפלאות שהרשת מזמנת לנו בחיי היום יום, יש לצערי המנצלים אותה לרעה. הקהילה הלהט"בית היא אחת הקהילות הנפגעות ביותר ברשת. בין אם באופן ישיר ובין אם באמירות כלליות הפוגעות לא פחות. בשיתוף עם ארגוני הקהילה, אנו פועלים למתן מענה לנפגעים ובהשרשת מסרים  לשיח מכבד".

עופר נוימן מנכל איגי: "הנתונים שמוכיחים שוב כמה שנאה ולהט"בופוביה קיימות במרחב מדגישים את הצורך בהמשך מאבק, חינוך ועשייה למען הנוער הגאה. אנחנו לא מתכוונים לשתוק או להיבהל מהשנאה. רק להמשיך להפיץ אור אהבה וגאווה עד שננצח את כל המטורללים המיושנים".

נתקלתם בלהט"בופוביה? כך תתמודדו

קווים חמים לעזרה:

ער"ן: עזרה ראשונה נפשית בטלפון: 1201
נוער מקשיב לנוער: 03-6919765

מרכזי תמיכה גאים אליהם אפשר לפנות:

איגי: ארגון לנוער וצעירים להט"בים
הבית הפתוח: הפועל למען גאווה וסובלנות בירושלים
המרכז הגאה: מרכז תרבותי לקהילה הגאה
בת/קול: ארגון לסביות דתיות
חברותא: לגברים הומוסקסואלים דתיים
תהל"ה: תמיכה להורים ולבני משפחות הקהילה הלהט"בית
למרכזים נוספים: מבית האגודה לקהילת הלהט"ב בישראל

תגובות