בלי סודות: "לא מרגיש חשק מיני בכלל". צילום: Fotolia

בלי סודות: "לא מרגיש חשק מיני בכלל"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"לא מצליח עם בנות, איך תהיה לי חברה?"

בן 15 שואל: "למה בזמן שלכל החברים שלי יש ידידות והם מצליחים לדבר עם בנות, אני לא מצליח? זה מרגיש כאילו אני תקוע מאחור בזמן שכולם רצים קדימה. ובכלל, תהיה לי חברה? אפילו שאני כל כך גרוע עם בנות?"

תשובת היועצת: "שלום לך, התחושה שלך, שכולם מתעניינים בבנות ויודעים איך להתנהל איתן היא תחושה שיש להרבה אנשים בגיל שלך. אחד התהליכים בגיל ההתבגרות הוא ללמוד איך לפתח כישורים חברתיים  ומערכות יחסים זוגיות. אף אחד לא נולד עם הידע הזה, לאט לאט עם השנים, אנשים מתחילים להתעניין ביחסים חברתיים ובזוגיות, מנסים ליצור קשרים, הרבה פעמים הם טועות וטועים, או לא ממש יודעים איך להתנהג או מה לומר. זה טבעי והגיוני ומאוד רגיל. נכון שיש אנשים שיותר קל להם, הם יותר זורמים ומרגישים יותר בנוח. אבל זה ממש לא ככה אצל כולם ואתה יכול להיות רגוע שעוד הרבה בני גילך ואפילו החברים שסביבך חווים את אותן התחושות. חשוב שתשים לב, שיכול להיות שזה נראה לך שהם מרגישים בנוח, אבל לא בטוח שזה באמת מה שהם מרגישים בפנים. הרבה מאוד בנים ובנות מרגישים חוסר ביטחון במערכות יחסים ובחברויות הראשונות שלהם.לפתח שיחה עם בנות, בגיל שלך וגם בגילאים בוגרים יותר, זו משימה שיכולה להיות מלחיצה, מביכה ועוד. מצד שני, אחרי שמתנסים בזה כמה פעמים זה ייראה הרבה יותר פשוט. מומלץ להתחיל לנסות לדבר עם בנות שנמצאות בקרבתך, בכיתה, בתנועת הנוער או בחוגים כלשהם וכך תוכלו לפתח שיח על נושאים משותפים / אנשים שאתם מכירים / מקרה שקרה לכם היום. תוכל לנסות להגיע לסיטואציה חברתית עם חבר טוב שלך שייתן לך ביטחון לצחוק ולדבר בסביבה. אולי בצורה הזאת תצליח להתמודד טוב יותר ולא להרגיש לבד.  מומלץ גם שתשתף בתחושות האלה חבר קרוב, אח או הורה שמכיר אותך טוב ויוכל לכוון אותך בתחום החברתי והזוגי תוך היכרות מעמיקה איתך ועם החששות שלך. אני מציעה לך לא להגדיר את עצמך כגרוע עם בנות, אלא כחסר ניסיון עם בנות. עם הזמן, תמצא את הדרך שמתאימה לך ורק לך לדבר ולהתחבר עם בנות ואני בטוחה שתהיה בצד השני גם מישהי שתתעניין בך ותרצה להיות איתך. צריך הרבה סבלנות ואופטימיות".

© צילום: Fotolia

"לא מרגיש חשק מיני בכלל"

בן 16 שואל: "למעלה מ-4 חודשים אני לא מרגיש חשק מיני. בנוסף, איבר המין שלי לא עומד באופן טבעי וקשה להעמיד אותו. לדעתי, אין קשר לתקופת הקורונה מכיוון שזה התחיל לפני. אין דחף מיני בכלל. למה?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שאתה פונה אלינו עם התחושות \ מחשבות שאתה חווה. אתחיל בזה שאגיד שמה שאתה מרגיש אלו תחושות נורמטיביות לחלוטין והן לא צריכות להבהיל אותך. החשק המיני הוא דבר שמושפע מגורמים רבים שאנחנו חווים בחיי היום יום. גם אם התחושות הללו התחילו לפני תקופת הקורונה, אתה נמצא בגיל ההתבגרות. זהו גיל שכולל הרבה תנודות במצב רוח, שינויים הורמונליים, לחצים של בית הספר, לחצים חברתיים, התרגשויות וכדומה. החשק המיני עשוי לעלות ולרדת בהתאם לכלל השינויים האלה ורבים נוספים. יכול להיות שאתה נמצא בתקופה שנושאים אחרים בחיים מעסיקים אותך מאוד והעיסוק המרכזי שלך כרגע אינו מיניות, או לחלופין, יכול להיות שאתה מאוד עסוק במחשבות על מיניות, זוגיות, אהבה, הפחד מירידת החשק המיני או משינויים פיזיים- מחשבות שעשויות להפעיל לחץ ואף להשפיע על הירידה בחשק המיני. בנוסף, העובדה שאין לך זקפה (שאיבר המין הגברי לא עומד באופן טבעי), היא הגיונית ונורמלית. הזקפה מאוד מושפעת מחשק מיני, רצון לאוננות, משיכה ומגע. כך שהעובדה שהחשק יורד ככל הנראה משפיעה. בנוסף, נשמע שהנושא הזה מאוד מלחיץ ואתך ומעסיק אותך, ולחץ הוא נושא משמעותי שמשפיע על חשק וכן על היכולת של איבר המין להיות בזקפה. הרבה פעמים כשהגוף בלחץ, הרבה יותר קשה להגיע לזקפה וכן להגיע לאורגזמה במידה ומתנסים במגע מיני (הן באוננות עם עצמך והן עם פרטנר\ית). בסופו של דבר- אם אתה לא מרגיש רצון להתעסק במיניות כרגע, נסה להתעסק בדברים אחרים שאתה אוהב והחשק המיני יחזור ברגעים המתאימים כשתרגיש יותר נינוח, רגוע ומוכן לזה".

© fotolia

"כואב לי במהלך קיום יחסי מין"

בת 17 שואלת: "אני וחבר שלי ניסינו לשכב כבר די הרבה פעמים, אבל הבעיה היא שזה ממש כואב לי ואחרי כמה שניות הכאב מתגבר. זה משהו שצריך לבדוק אצל רופא נשים? כי אנחנו לא יודעים איך נוכל להצליח כשזה כל כך כואב לי, וזה לא משתנה גם אחרי מלא פעמים שניסינו"

תשובת היועצת: "שלום לך, הנושא שאת מעלה הוא חשוב ונשים רבות מתמודדות איתו. הפעמים הראשונות הן תהליך וזה לא משהו שמצליח בפעם אחת תמיד. זה עלול לקחת זמן וחשוב להבין זאת. כאבים בחדירה עלולים לנבוע מסיבות שונות כמו חוסר מוכנות לקיום יחסי מין מבחינה רגשית, הגוף מתכווץ, פחד מהריון, לחץ וחרדה, בושה, אמביוולנטיות ועוד. יש נערות ונשים שלוקח להן מספר פעמים עד שהכאב עובר. ייתכן שהכאב נובע מכיווץ לא רצוני של השרירים ויש צורך ללמוד באופן אקטיבי לשחרר אותם. בנוסף, חשוב גם להבין שאם אף פעם לא נכנס משהו לתוך הנרתיק, אז זה יכול לכאוב כשנכנס משהו נוקשה וגדול. הנרתיק אינו מורגל לסוג כזה של מגע ולכן יש חשיבות גדולה לכניסה איטית של הפין לנרתיק, בקצב שיהיה לך נעים בו ולא כואב. אם כואב לך את יכולה להפסיק עם התנוחות שכואבות לך. יחסי מין לא אמורים לכאוב אז אם משהו לא נעים לך אפשר להפסיק אותו ולנסות דברים אחרים. בנוסף, יש עוד כמה דברים שיכולים לעזור:

  • רטיבות: מאוד חשוב שתהיי רטובה מספיק, מה שאומר שצריך שיהיה מגע ביניכם לפני החדירה. אם תהיי רטובה אז השרירים ישתחררו והחדירה תהיה יותר קלה ונעימה. אם את לא רטובה מספיק, זה פשוט יכאב לך. היעדר רטיבות מסמן לך שהגוף שלך אינו מוכן עדיין לכניסה של הפין ושאת צריכה עוד זמן. תקשיבי לגוף שלך.
  • אימון ושחרור השרירים: את יכולה להכניס את האצבע שלך או של חבר שלך לנרתיק ולעשות סוג של עיסוי פנימי לשרירים. זה מרגיל את השריר למגע של משהו בפנים. אחרי שהאצבע תהיה בפנים וכבר לא יכאב לך, נסו עם שתי אצבעות. את יכולה גם לעשות את זה עם המוליך של הטמפון או הטמפון עצמו. הרעיון הוא להרגיל את הנרתיק מבפנים.
  • חומר סיכה: כדאי להשתמש בחומר סיכה על בסיס מים או סיליקון. זה לא מחליף את החשיבות של הרטיבות הטבעית שלך. תמרחו את חומר הסיכה על האצבע בזמן האימון ואחר כל על הפין (אם יש קונדום אז על הקונדום ואם את משתמשת באמצעי מניעה אחר, אז על הפין). אפשר גם למרוח קצת חומר סיכה בפתח הנרתיק.

במידה והכאבים ממשיכים את יכולה גם לפנות לרופאת נשים. זכרי- יחסי מין צריכים להיות נעימים ומהנים!"

"דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.

תגובות