מרגש: קטעי הספוקן וורד המדברים על גאווה ואהבה. צילום: Fotolia

מרגש: קטעי הספוקן וורד המדברים על גאווה ואהבה

מאוהבים? ו\או משתייכים לקהילה הגאה? במיוחד עבורכם אספנו את כל קטעי השירה המדוברת (ספוקן וורד) הנוגעים לגאווה, אהבה והקהילה הגאה

ספוקן וורד (בעברית- שירה מדוברת) היא שירה הנועדה להיות מוצגת מול קהל. משורריה מטיחים אותה בקהל שמולו הם מופיעים. מציגיה נוהגים לשלב משחק ושפת גוף בעת הופעתם- מה שעוזר למקד ולשמור על הקשב של הקהל לאורך כל הקטע, ובכך להעביר את המסר בצורה טובה וחדה יותר. השירה נכתבת לרוב בחרוזים, אך אין לה כללים כתובים ולכן הנושאים בהם היא עוסקת אינם אחידים והם נוגעים בנושאים נרחבים כמו: דיכאון, פוליטיקה, דת, פרידות, גזענות ועוד. בכתבה הבאה אספנו עבורכם את קטעי השירה המדוברת הטובים ביותר בנושא גאווה.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

תכלת זוהר- "כל מה שביקשת"

השיר מדבר על בחורה דתייה שאמא שלה ממליצה לה לחלום ולדמיין את האהבה שתרצה לקבל כדי שהיא באמת תתממש. בהשראתה, תכלת ביקשה מאלוהים שיביא עבורה גבר שגר בירושלים, שיהיה שזוף וגדול, בעל לב טוב ואהבה גדולה לאלוהים. אך במקום לקבל את הגבר שביקשה לעצמה- היא התאהבה בבחורה, שאמנם שונה ממה שחלמה עליו במאפיינים החיצוניים שלה אך ליבה בכל זאת טוב והיא מלאת אהבה לאלוהים. השיר מסביר שהמין שאותו בחרה המשוררת לאהוב לא באמת משנה, כל עוד היא מתאהבת באדם שהיא מחוברת אליו נפשית.

 

טינג פנג- "הלוואי שיהיה לי בן הומו"

הקטע מדבר על גבר שחי חיים מאוד פשוטים בהם הוא לא נאלץ להתמודד כמעט עם שום דבר מעצם היותו בעל צבע עור לבן, אשכנזי וסטרייט. הוא מגדיר עצמו כ"בעל ערכים", אך בעצם מעולם לא נאלץ להתמודד עם הקשיים שמגדירים את תפיסת העולם שלו. הוא מייחל לכך שיום אחד יהיה לו בן הומו כדי שידרוש ממנו להוכיח שהוא באמת עומד מאחורי כל הערכים שלו.

חן עמרם- "התאהבתי בך בשלבים"

השיר הוא על בחורה שחן, המשוררת, התאהבה בה. היא מספרת שההתאהבות קרתה בשלבים: עם הזמן היא התאהבה בדברים הקטנים שמרכיבים את אותה הבחורה כמו האהבה הגדולה שלה לחריף, ההכחלה המהירה שלה כשקר ואפילו בדברים שנחשבים לפחות טובים בעיני המשוררת- כמו צרור קללות שהיא הטיחה במישהו, ועד לנקודה שבה היא התאהבה בה לגמרי.

אלפי גלברד- "גיי מצידך"

בשיר "גיי מצידך" המשורר מדבר על גבריות. הוא מסביר שגברים מעירים לו על דברים שהוא עושה שנחשבים לכאורה כ"נשיים", מעצם היותו הומוסקסואל. פעולות כמו כיסוי בשמיכת חדי קרן או הליכה בצעדים 'עליזים' מביאים, לטענתנו, גברים מסוימים להעיר לו בעיקר בגלל הפחד שהגבריות שלהם תתערער. הסיבה לדבריו היא העובדה שהם מנסים לחקות דפוס גברי שגוי שהחברה מייעדת אותם לנהוג לפיו. הקטע נכתב במטרה להסביר שאותם הדברים שאלפי עושה שנחשבים בעיני אותם הגברים ל"התנהגות של הומואים" הם בעצם נורמליים לחלוטין.

תגובות