בלי סודות: "אחרי הפרידה התחלתי לחשוב על הזהות המינית שלי". צילום: Fotolia

בלי סודות: "אחרי הפרידה התחלתי לחשוב על הזהות המינית שלי"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"אחרי הפרידה התחלתי לחשוב על הזהות המינית שלי"

בן 17 שואל: "הייתי בקשר עם מישהי שנה וחצי עשינו הכל, ופתאום כשנפרדנו החלו לעלות לי שאלות לגבי הזהות המינית שלי. אם לא עומד לי מבנים או מפורנו גייז אז אני לא נמשך לבנים נכון? כי הנושא הזה לא משחרר אותי. מצד אחד אני לא מבין למה זה ככה לוחץ עליי, ומצד שני אני גם קצת לחוץ כי כל הזמן אני אומר לעצמי אם אני כן נמשך לבנים? אבל בכללי אם שואלים אותי אני יכול להגיד שאני בתשעים ותשע אחוז בטוח שאני סטרייט אבל עדיין קצת מלחיץ אותי הנושא"

תשובת היועצת: "שלום לך, אתה מעלה שאלה על המשיכה המינית שלך, מאחר ומאז הפרידה מהחברה שלך עלו לך שאלות. קודם כל, חשוב שתדע שגיל ההתבגרות הינו גיל שבו אנחנו חוקרים, שואלים, מגלים, ושואלים שוב – בכל מיני נושאים וגם בנושאי משיכה מינית. יכול להיות שתחושותיך ישתנו ויכול להיות שלא, והדבר הכי טוב שתוכל לעשות זה להקשיב לעצמך ולאפשר לעצמך לחקור מי אתה ולמי אתה נמשך. אינך חייב לקבל החלטה כרגע. קח את הזמן. אין לנו מדריך לזיהוי, ואין רשימת מכולת שתאמר לך למי אתה נמשך. הדבר היחיד שיכול לסמן על כך הוא אתה, גם אם זה ייקח זמן. אתה כן יכול לקרוא בנושא ולהתחבר לאתר האינטרנט של איגי (ארגון הנוער הגאה). יש שם הרבה בני נוער בגילך שמתלבטים. יש פורומים, וגם קבוצות. יכול להיות לך נחמד לדבר איתם, לשתף, להקשיב ולדבר גם עם בני נוער אחרים וגם עם מדריכים. החברה מרגילה אותנו לחשוב שיש רק דרך אחת נכונה לאהוב ולהימשך – וזה לא כך! רצף המשיכה הוא מגוון, זה בסדר להימשך לבנות, זה בסדר להימשך לבנים, זה בסדר להימשך גם וגם. הדבר הכי חשוב הוא שתהיה מאושר, שתחיה חיים שבהם אתה חופשי לעשות מה שטוב לך וללכת אחרי לבך. שיהיה הרבה בהצלחה".

© צילום: Fotolia

"בתקופה האחרונה לא עומד לבן הזוג שלי"

בת 18 שואלת: "בן הזוג שלי רואה פורנו לפני שאנחנו שוכבים, ודיברתי איתו על זה שזה לא תקין מבחינתי. בתקופה האחרונה פשוט לא עומד לו, ואם כן אנחנו שוכבים ואחרי שתי דקות או שכבר לא עומד לו או שהוא גומר לפני שנופל לו, מה עלינו לעשות?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה לשמוע שאת אומרת לו כשמשהו מפריע לך, אחד הדברים החשובים ביותר בזוגיות ומיניות זה התקשורת ביניכם. פורנו הרבה פעמים מציג לנו איזושהי הסתכלות לא מציאותית מלאה בפנטזיות- אם זה דמויות עם גוף "אידאלי", תנוחות שבלתי אפשרי או קשה מאוד לקיים במציאות וסיטואציות מבויימות. אנשים שצופים הרבה בפורנו עשויים להתרגל לפעמים לאותן פנטזיות ולהצליח להגיע לסיפוק רק כשחווים / רואים כאלו פנטזיות - מה שעשוי להקשות על התפקוד במיטה ביחסי מין עם בני הזוג. חשוב שתשוחחו ותשאלו את עצמכם שאלות - למה הוא צופה בפורנו? האם הוא מרגיש שהוא עושה זאת באופן אינטנסיבי, אובססיבי? האם הוא לא מרגיש שיכול לקיים יחסי מין בלי לצפות בפורנו לפני כן? פורנו עשוי להיות דבר ממכר, ולכן חשוב להבין עד כמה הצפייה בפורנו אינטנסיבית ומובילה את התנהלות חיי המין שלו ושלכם \ או את חייו בכלל. אתם יכולים לנסות לחזור אחורה לפעמים שקיימתם יחסים לפני תקופת הצפייה בפורנו ותחשבו יחד מה היה עושה לכל אחד מכם טוב, מה היה מושך, מחבר, גורם לסיפוק והנאה. בנוסף, במידה ויש תחושה שחסר משהו או שנעלם איזשהו ניצוץ, תלמדו אחד את השנייה, תבינו מה נעים לכם ומה פחות, תנסו ליצור רגעים זוגיים, רומנטיים ואינטימיים (לאו דווקא במיטה), להתנסות בדברים שעושים לשניכם טוב וכמובן הכל תוך כדי שיח ותקשורת.חשוב לשים לב אם חוסר התפקוד המיני ממשיך או מתחזק. הקושי עשוי להיות עקב צפייה מרובה בפורנו, אוננות אינטנסיבית שגורמת לקשיים בזקפה או סיבות נוספות נפשיות \ פיזיות שעליהן שווה להתייעץ בהתאם. חשוב לי להדגיש שזה מצוין שאת מעלה את התחושות הללו ומשוחחת איתו עליהן, אבל יחד עם זאת זה קושי מאוד משמעותי שלו, ולכן חשוב שהוא גם ירצה לעבוד על זה, לבדוק ולהבין את ההתנהלות שלו ביחסי מין. כמובן שאת חלק משמעותי מכך ואת יכולה להוות כתף תומכת ולסייע לו בתהליך, אבל חשוב שזה יגיע גם ממנו בכדי שיוכל לעבוד על זה ולהתגבר על הקשיים שלו. שיהיה הרבה בהצלחה".

© shutterstock

"איך להסתיר את הבליטה של איבר המין?"

בן 14 שואל: "תמיד כשאיבר המין שלי עומד אני לא יודע איך לעשות שהוא לא יבלוט, אפשר עצה איך לעשות שהוא לא יבלוט?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו, אתה נמצא כרגע בגיל ההתבגרות וחווה שינויים גופניים שאחד מהם הוא העוררות המינית שבעקבותיה לעיתים יש זקפה של הפין. בני נוער רבים מתמודדים עם הסיטואציה אותה אתה מתאר. ולכן אתה יכול להיות רגוע שמה שאתה חווה אינו חריג, אלא טבעי מאוד לשלב והגיל שבו אתה נמצא. הנה כמה פרקטיקות שיוכלו לסייע לך כשזה קורה במקום ציבורי: ניתן ללכת עם חולצות מעט רחבות, וכשאתה חש זקפה בסיטואציה שזה לא כל כך נוח אתה יכול להכניס את הפין בתוך הגומי של המכנסיים ויחד עם החולצה הוא לא יבלוט. בנוסף, אתה יכול ללכת רגע הצידה / לשירותים לשטוף פנים ולנסות לחשוב על דברים אחרים כדי שהזקפה תחלוף. שיהיה הרבה בהצלחה".

"דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.

תגובות