מכתבים מהלב: "נתת לסביבה שלך לקבוע מי את". adobestock

מכתבים מהלב: "נתת לסביבה שלך לקבוע מי את"

"אף אחד לא מבין למה במקום לחרוש על החומר של עשרות מקצועות מדעיים, את מעדיפה לכתוב, לצייר ולשמוע שירים. הם אומרים שבגלל זה את מקבלת ציונים כל כך לא טובים - ונכון שהם צודקים, אבל מה אם את פשוט מעדיפה לכתוב עשרות כתבות מאשר ללמוד על חוקים פיזיקליים משונים?" • כתבי וכתבות פרוגי במכתבים מהלב! והשבוע: כתבתנו במכתב מעצים לעצמה

אני יודעת שקשה לך. אני יודעת שאת מתחרטת על המון בחירות שעשית בחיים שלך ושאת מתמודדת עם ההשלכות שלהן בכל יום. נתת לסביבה שלך לקבוע מי את ומה את צריכה לעשות, ורק בשנה האחרונה אזרת אומץ והתחלת ללכת בדרך שלך. אבל, זה היה הרבה יותר קשה ממה שחשבת.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בחטיבה, הייתה לך מחנכת מדהימה - שראתה אותך ואת הכישרון שלך ועזרה לך להגשים את החלומות האמיתיים שלך. אבל אז, בתיכון, הכל התרסק בשנייה. מהתלמידה שכולם נפעמים מכישורי הכתיבה שלה, הפכת לתלמידה שלאף מורה לא אכפת ממנה - גם כשהיא מקבלת נכשל אחרי נכשל בכל המקצועות שדורשים מחשבון ונוסחאון.

אבל הרגע הכי נורא, היה כשהבנת שגם את הכישרון הכי בולט שלך, שאת הכי מתגאה בו - אף אחד לא רואה. אני יודעת שכל המצב הזה גרם לך לאבד תקווה לגבי העתיד שלך, גרם לך להרגיש כמו כישלון אחד גדול. מילא לא להצליח באף אחד מהמקצועות המדעיים שאת מרחיבה, אבל כתיבה? איך יכול להיות שהמורה ללשון כל כך מזלזלת בך, כשלפני שנייה היית התלמידה המצטיינת בכיתה?

© sutterstock

אבל אל תדאגי, אני יודעת שגם זה לא החלק הכי נורא: האשמה שאת מרגישה, אוכלת אותך מבפנים. אף אחד לא מבין למה במקום לחרוש על החומר של עשרות מקצועות מדעיים, את מעדיפה לכתוב, לצייר ולשמוע שירים. הם אומרים שבגלל זה את מקבלת ציונים כל כך לא טובים - ונכון שהם צודקים, אבל מה אם את פשוט מעדיפה לכתוב עשרות כתבות מאשר ללמוד על חוקים פיזיקליים משונים?

ואז את מאשימה את עצמך. את מאשימה את עצמך בזה שאת לא משקיעה מספיק, את מאשימה את עצמך בזה שבחרת במגמות האלה ועכשיו את מתוסכלת, את מרגישה ממש לא שלמה עם הדברים שאת אוהבת - ובעיקר עם זה שאת לא טובה בכל המקצועות שהסביבה שלך לוחצת עלייך להצטיין בהם. את מרגישה שמשהו לא בסדר בך, איך ייתכן שכל מי שאת מכירה מצליח בהכל - ורק את לא?

© שטארסטוק 

אז אני רק רוצה שתדעי, שאת בסדר גמור. יש לך כישרון ייחודי, וגם אם את לא בדיוק מה שההורים והחברים מצפים ממך להיות - את טובה בדרך שלך. הייעוד שלך הוא לא להיות מתמטיקאית או פיזיקאית דגולה, ואת צריכה להשלים עם זה. את צריכה להפסיק לתת לסביבה שלך להגיד לך מה להיות, מה ללמוד ובאילו מקצועות את חייבת להצטיין - ופשוט להיות עצמך, מיוחדת וכישרונית בדרך שלך.

תגובות