טור דעה: "מדוע לא ניתן להתאים טפסים רשמיים למשפחות להט"ביות?". fotolia

טור דעה: "מדוע לא ניתן להתאים טפסים רשמיים למשפחות להט"ביות?"

"אמנם אני לא חלק מקהילת הלהט"ב וגם הוריי לא, אך לא קשה לדמיין איך אותם בני הנוער והמבוגרים מרגישים כאשר הם נאלצים למלא טופס רשמי שלא מכיר באחד ממרכיבי הזהות הבסיסיים ביותר שלהם" • כתבתנו ניקול פטלך בטור דעה על הצעת החוק להתאמת מסמכים ממשלתיים למשפחות מגוונות

"אלוהים נמצא בפרטים הקטנים" – מכירים? המשפט הזה מלווה אותי לאורך כל חיי ואני מאמינה בו מעומק לבי, הרי שהדרך הטובה ביותר לבחון את חריצותו של אדם מסוים היא לברר אם הוא התייחס לפרטים הכי שוליים. הדבר נכון במיוחד כשאנו מנסים לעורר מהפכה או שינוי בתחום מסוים: אם לא נתייחס לכל בעיה בתחום המדובר, אפילו הקטנה והשולית ביותר, האם באמת נצליח להגיע לשינוי משמעותי?

עוד בערוץ היחסים של פרוגי: 

הפעם, השינוי שאני הולכת לדבר עליו, קשור ליחס של החברה שלנו כלפי קהילת הלהט"ב. אין ספק כי בשנים האחרונות המודעות לקהילה עלתה, ואיתה גם כמות הזכויות של בני הנוער והמבוגרים שמשתייכים אליה. עם זאת, עדיין נשמעים קולות חשוכים רבים שאינם מכירים בקהילה, ונחשו מה – זה מתבטא בפרטים הכי קטנים: לאחרונה, נפלה הצעת חוק להתאמת מסמכים רשמיים למשפחות מגוונות, או במילים אחרות – רוב חברי הכנסת לא ששים מהרעיון שכל אחד יוכל להצהיר בטפסים אם הוא או הוריו נמצאים בזוגיות חד מינית. 

למה זה כל כך משמעותי, אתם שואלים? מדוע לא להתעסק בבעיות חברתיות "רציניות" יותר? ובכן, כאמור, נפילת החוק השולי והקטן הזה נתמכה על ידי הרוב המוחלט של חברי הכנסת, משמע – רוב נבחרי הציבור שמייצגים אותי ואתכם, כל כך מתנגדים לרעיון של חופש בחירה ואהבה חד מינית, שהם אפילו לא מעוניינים לראות בטפסים רשמיים אזכור לכך שקיימות משפחות שלא מורכבות מאבא, אמא ושני ילדים. מתחילים להבין למה זה כל כך בעייתי?

© צילום: Fotolia

אמנם אני לא חלק מקהילת הלהט"ב וגם הוריי לא, אך לא קשה לדמיין איך אותם בני הנוער והמבוגרים מרגישים כאשר הם נאלצים למלא טופס רשמי שלא מכיר באחד ממרכיבי הזהות הבסיסיים ביותר שלהם. אני בטוחה שבאותם הרגעים כל המהפכה שהתרחשה בשנים האחרונות נעלמת מעיניהם, והדבר היחיד שהם רואים הוא: שם האמא ושם האבא.

אבל אם נעזוב לרגע בצד את עניין הצעת החוק, נגלה שקיימות עוד סוגיות רבות בלתי פתורות, שנחשבות ל"שוליות": רק בתקופה האחרונה החלו להופיע דמויות להט"ביות בסדרות מצוירות, אבל זה בהחלט לא מספיק. הרוב המוחלט של הסרטים המצוירים לגיל הרך ותוכניות הלימוד לגילאי גן וכיתות נמוכות – מלמדות את הילדים באופן מפורש שזוגיות יכולה להיווצר רק בין גבר לאישה. בעיניי, אין סיבה הגיונית לכך שלא חושפים את הילדים הקטנים לאפשרות שמשפחה תהיה מורכבת מאבא ואבא, או אמא ואמא.

© צילום: Getty Images

מעבר לכך, חשוב להבין שבדומה לנפילת החוק – גם במקרה הזה, עומדים עשרות אנשים מאחורי ההחלטה לקבע את חשיבתם של הילדים בצורה כזו. אז בפעם הבאה שהסוגיות הללו ישמעו לכם לא משמעותיות ותעדיפו שהמאבק יהיה מכוון לבעיות המרכזיות יותר, תזכרו שכל דבר "שולי" כזה מייצג אלפי קולות חשוכים שמתנגדים לקהילה ולזכות הבחירה החופשית. תזכרו – שאלוהים נמצא בפרטים הכי קטנים.

תגובות