פסטיבל הקולנוע הגאה: הסרטים הזוכים שאתם חייבים לצפות בהם. יח"צ כרמל רבינוביץ-אריה ברק

פסטיבל הקולנוע הגאה: הסרטים הזוכים שאתם חייבים לצפות בהם

אתמול (21.11) הסתיים פסטיבל הקולנוע הגאה שהשנה התקיים במתכונת דיגיטלית, ואנחנו אספנו עבורכם את מיטב הסרטים שזכו בפרסים המכובדים בפסטיבל - וכל בן ובת נוער חייבים לצפות בהם

מהדורת האונליין של הפסטיבל הבינלאומי ה-15 לקולנוע גאה הסתיימה אמש, מוצ"ש  21.11.20, לאחר 10 ימי הקרנות עם 185 סרטים מ - 31 מדינות שונות. בפסטיבל התקיימו גם שתי הקרנות דרייב אין ומפגשי זום עם יוצרים ושחקנים מובילים מרחבי העולם, ואין ספק שמדובר באחד האירועים המוצלחים של השנה.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

תחרות סרטי הנוער


צוות השיפוט: יותם דוד ציטר, נעמה פלוקסמן, אסף רז

זוכה: "בתמימות", בימוי: נעמה נרקיס

נימוקי השופטים: הסרט מציג בעדינות ובתחכום את לבטיה של נערה מתבגרת - בין הזדמנות לחוות אהבת אמת לבין הנוחות שבנורמטיביות המלווה בהסתרה. בבימוי וצילום מהוקצע לצד משחק מעולה, נחשפות מערכות יחסים מורכבות ונפש מיוסרת. יצירה קולנועית בוגרת, ריאליסטית, אינטימית ונוגעת ללב. 

ציון לשבח: "וניל", בימוי: דניאל שמילמיץ

נימוקי השופטים: יצירה סוריאליסטית, נועזת המהפנטת את צופיה. באמצעות שימוש יצירתי במדיום הקולנועי ומשחק משובח, מצליח הסרט לחקור את הפנטזיה מול המציאות ולשאול שאלות חשובות על זוגיות, מיניות ואינטימיות. אנו מעניקים ציון לשבח לסרט וניל של הבמאי דניאל שמילמיץ. 

 
 

תחרות הסרטים התיעודיים


צוות השיפוט: רועי גולדמן, שירלי צ'ארלי קליינמן, דנה אולמרט 

זוכה: "פנטזיות על קלידים: סיפורו של גלן קופלנד", בימוי: פוזי דיקסון

נימוקי השופטים: הצפייה בסרט משולה לשיטוט בגן זן יפהפה. האופטימיות והשמחה השורים על גיבור הסרט מדביקים גם את הצופים שזוכים להתוודע לנקודת מבט ייחודית על זהות גאה, על קהילתיות רב-דורית, על חיי יצירה ועל העוצמה הגלומה בהקשבה עיקשת לאמת פנימית. "אנו בחרנו בסרט פנטזיה על קלידים: סיפורו של בוורלי גלן-קופלנד" של הבמאית פוזי דיקסון כסרט התיעודי הבינלאומי הטוב ביותר.

ציון לשבח: "דברים שאנחנו לא מעיזים לעשות", בימוי: ברונו סנטה, מריה רזו

נימוקי השופטים: סרט תעודה פיוטי יפהפה ומינימליסטי. גיבורו הוא אדם קוויר צעיר החי בקהילה ענייה במקסיקו ומחפש את דרכו הרחק מכל מערכת תמיכה קהילתית. הישגו הגדול של הסרט הוא בשיתופם של הצופים במציאות חיים זרה ורחוקה, המתגלה במלוא מורכבותה, כמעט ללא מילים. הסרט לוכד רגעים קשים ומרגשים בקורותיו של הגיבור באמצעות עבודת מצלמה יוצאת דופן שמקרבת אותנו אליו ומרטיטה את הלב והנפש. אנו מעניקים ציון לשבח לסרטו של  הבמאי ברונו סנטמריה רזו - ״דברים שאנחנו לא מעזים לעשות״.

 

תחרות סרטים ישראלים קצרים


צוות השיפוט: שרי ויין, רייצ'ל מייסון, ג'יימס קליינמן

זוכה: "יונית יונתן", בימוי: אלון רטר

נימוקי השופטים: הסרט מצליח לתפוס בחריפות את החוויה של אישה טרנסג'נדרית הפועלת להגשים את חלומה להיות זמרת. באמצעות סצנות אינטימיות הנחקרות לעומקן, הצופה נחשף לסיטואציה תרבותית ייחודית, המייצרת דרך נקודת מבט אישית, חוויה רבת רבדים. יונית יונתן של הבמאי אלון רטר היא יצירה תיעודית יוצאת דופן ראויה לפרס הראשון.

ציון לשבח: "פוליגרף", בימוי: סמירה סרייה

נימוקי השופטים: חבר השופטים מעניק את הציון לשבח לסרטה של סמירה סרייה, "פוליגרף", המתאר באופן מרתק צומת דרכים של הפוליטי אל מול האישי. היצירה של סרייה היא ייחודית, בעלת ניואנסים עדינים, ומתארת את המורכבות של מערכת היחסים בין הדמויות הראשיות והמשמעות הרחבה שבמורכבות זו, דרך עבודת משחק עוצמתית.  

תגובות