בנות נוער? "מארז חדשני שדן בסוגיות שמעסיקות אתכן". צילום: טל ניסים

בנות נוער? "מארז חדשני שדן בסוגיות שמעסיקות אתכן"

"כשאני הייתי בגיל ההתבגרות לא הרגשתי בנוח לפנות לאנשים הקרובים אליי עם שאלות אישיות, אבל כשיש בן אדם חיצוני, ניטרלי וסמכותי שיכול לייעץ בעניינים האלה - זה מספק תחושה מעצימה ומונע תחושות מבוכה" • ראיינו את הילה שרון, יוצרת המדריך "מה קורה פה?", שמטרתו היא לעזור לכן לעבור את גיל ההתבגרות בהנאה ובקלות

רובכן בוודאי שמעתן על הספר "בת עשרה" - מדריך למתבגרות שכולל מידע מפורט על כל נושא שקשור אליהן. אולם, ככל הנראה, מעטות מכן באמת העמיקו וקראו בו ולפי הילה שרון (27), יש לכך סיבה טובה: במסגרת פרויקט הגמר שלה בפקולטת האומנויות בסמינר הקיבוצים, שרון יצרה קופסה נפתחת, צבעונית וכייפית במיוחד, שמטרתה היא להעניק מידע אמין, נגיש ורלוונטי לנערות היום. ראיינו אותה כדי להבין מה בדיוק כוללת הקופסה הזו וכיצד היא מונגשת לדור העכשווי.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי: 

מהו מקור ההשראה למארז שיצרת?

"הפרויקט התחיל מזה שנזכרתי בספר שהביאו לי כשהייתי בגיל ההתבגרות, הספר נקרא 'בת עשרה'. הוא ממש מדריך קלאסי לנערה המתבגרת והוא היה ה'תנ"ך' של כל הבנות בגילי. הוא הכיל מידע על ספורט, נראות חיצונית וכו'. הסתכלתי עליו והבנתי שהעיצוב שלו ממש לא תואם למה שקורה עכשיו והחלטתי שצריך לחדש אותו – ומפה הגעתי לרעיון למארז".

אז מה הוא בעצם כולל?

"למדריך קוראים 'מה קורה פה?', הוא מגיע בתוך מארז שבו שבעה פרקים. יש בו טקסטים על נושאים שחשוב לדעת עליהם בגיל ההתבגרות, החל מביטחון עצמי ועד הסברים מדעיים על גוף האישה (יחסים, מחזור חודשי, חברויות והתאהבויות, רשתות חברתיות וכו'). כל העניין של הרשתות החברתיות לא היה קיים אף פעם בספר 'בת עשרה', זה משהו חדש שהכנסתי. זה מגיע בטקסט כתוב על ספרונים מעוצבים או תיקיות, בעיצובים שונים כמובן".

 

שרון מוסיפה ומספרת על העיצוב הייחודי של המארז: "יצרתי המון דפוסים בכל מיני סגנונות, והכל היה ידני וזה היה הבסיס למארז. אני הייתי רוצה שהנערה שקוראת את הטקסטים האלה תיתן בי אמון בתור המחברת, שתרגיש שיש אדם אמיתי מאחורי מה שהיא קוראת. מצד שני, היה לי חשוב להכניס את הצורות הגיאומטריות. הן יותר מאפיינות את התקופה העכשווית, ובנות נוער מכירות אותן היטב. קיוויתי שהאיורים והצבעוניות יתאימו לדור ה-Z. עוד דבר שהקפדתי עליו בעיצוב הוא לעשות הדגשות: בכל טקסט וספרון הדגשתי משפטים מסוימים כדי למקד את הקוראת. לרוב אלה משפטים מעצימים וגם כדי לעשות סדר בראש. כמו כן, אין רצף כלשהו, כל אחת יכולה לקרוא באיזה סדר שהיא רוצה, ומה שהיא רוצה לקרוא קודם".

למה בחרת במארז ולא פלטפורמה דיגיטלית?

"הייתה נקודה שחשבתי שכדאי לעשות אפליקציה או דבר שיותר מתאים לדור שלנו, אבל הגעתי למסקנה שבנות עשרה היום מחוברות למנועי חיפוש (גוגל) וזה הפתרון שלהן למציאת מידע, אין להן חיבור לספרים פיזיים. בעיניי הדבר הזה מסוכן, כי המידע מהאינטרנט הוא לא כל כך אמין ולא מסודר, ולפעמים מעצים את הבלבול שחווים בגיל ההתבגרות. אז הלכתי על טקסטים פיזיים שמכילים מידע אמין ורלוונטי לתקופה הזאת והקפדתי מאוד שהתכנים לא יהיו מפחידים או מבלבלים".

© צילום: טל ניסים

עבור אלה מכן שעדיין מתלבטות לגבי המארז וחוששות שהתוכן יגרום להן לאי-נוחות, שרון מוסיפה: "כשאני הייתי בגיל ההתבגרות לא הרגשתי בנוח לפנות לאנשים הקרובים אליי עם שאלות אישיות, אבל כשיש בן אדם חיצוני, ניטרלי וסמכותי שיכול לייעץ בעניינים האלה - זה מספק תחושה מעצימה ומונע תחושות מבוכה. כמו כן, הקפדתי שהטקסטים יהיו כתובים בגובה העיניים, והכל כתוב בגוף ראשון רבות ('אנחנו', 'כולנו'), כדי להעניק תחושת שייכות והזדהות. אלה דברים שמשותפים לכל המין הנשי, והיה לי חשוב להדגיש את זה".

נשמע מעולה! אז איפה ניתן להשיג אותו?

"זה עכשיו בתהליך של ייצור, אני עובדת על זה בחודש האחרון כדי לייצר את זה בכמות גדולה. אני מאמינה שבחודש הקרוב יהיה אפשר לרכוש את זה, הקוראות מוזמנות לפנות אליי במייל עבור כל שאלה: hilasharon14@gmail.com".

תגובות