מדענים קבעו: הפרידה הכי נוראית היא להיזרק לטובת מישהו אחר. צילום: shutterstock

מדענים קבעו: הפרידה הכי נוראית היא להיזרק לטובת מישהו אחר

עכשיו זה רשמי, המדע קובע כי מכל סוגי הפרידות, להיזרק לטובת מישהו אחר זו הפרידה הכי כואבת. כל הפרטים

פרידות הן נושא כאוב ואנחנו חס וחלילה ממש לא מזלזלים בהן, אבל עכשיו המדע קובע את סוג הפרידה הכואב ביותר: להיזרק לאחר זוגיות ממושכת, לטובת בן אדם אחר. אאוץ'.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מחקר חדש מטעם "אוניברסיטת קורנל" מצא כי להיפרד ממישהו שמיד לאחר הפרידה שלכם בוחר בישירות מישהו אחר על פניכם, ומובן כי משם נובעת הפרידה, כואב יותר מכל הדחיות האחרות.

במחקר השתתפו 600 איש שדירגו ארבע אפשרויות של דחייה ברמה עולה של כאב שירגישו במידה ויפרדו מהם כך. היו גם שתי בחירות, מה יהיה כואב יותר: פרידה שנובעת מסיבות שונות (כמו מרחק, ריבים בלתי פוסקים ומרחק נפשי שנוצר בין שניכם) או שהשני התאהב באדם אחר ובגלל זה התרחקתם והפרידה קרתה, בנוסף למחקר היבש כמובן שנוסו ניסויים בשטח.

© צילום: shutterstock

"מצאנו במחקר כי כמובן יש כאלה שירגישו שונה מאחרים, אבל כי דחייה היא למעשה הדבר שגורם להכי הרבה כאב. דחייה בזוגיות כואבת יותר מאשר דחייה בריאיון לעבודת חלומותיכם, חברויות קרובות בין בחורה לבחורה או בחור לבחור, וכו'" - מספרים המדענים למגזין "טיים".

הניסוי הראשון במחקר כלל גברים שהוכסנו לקבוצה עם שתי נשים שעבדו בסתר לטובת מחקר עם החוקרים. אישה אחת נבחרה לטובת פתירת פאזל, וניתנה לה האפשרות לבחור אחד מהגברים שיעזור לה במשימה. אך האישה מעולם לא בחרה אחד מהגברים, אלא את האישה השניה או פעלה לבד.

שלושת הניסויים האחרים בחנו כיצד אנשים מגיבים בקבוצות גדולות. המשתתפים התבקשו לחשוב בתוך הקבוצה אחד עם השני על הזמנים בהם אנשים דחו אותם, ולדמיין את עצמם נדחים שוב בסיטואציות דומות. התוצאות היו מדהימות וזהות: אנשים תמיד חשו פגועים יותר כאשר נדחו לטובת אדם אחר.

לסיכום עצה מאיתנו: זכרו שיש דגים רבים בים, ויבוא האדם שיהיה ברור לכם שאינו מעדיף אף אחד על פניכם.

 

תגובות