חיי אינסטגרם: כוכבי הרשת מציגים מציאות לא אמתית . צילום: Getty Images

חיי אינסטגרם: כוכבי הרשת מציגים מציאות לא אמתית

נתקלתם בעוד תמונה זוהרת של כוכבת רשת באינסטגרם? היא יפה, עם שיער מושלם, חיוך לבן והבגדים הכי יקרים וחדשים שיש? אל תשוו את תמונות האינסטגרם הערוכות לחיים שלכם • טור דעה על השפעת כוכבות הרשת הצעירות על הדימוי העצמי בקרב נערות

רוב הנערות (אם לא כולן) מחוברות לרשתות חברתיות למיניהן: אינסטרגרם, מיוזקלי, סנפצ'אט ועוד. אבל האם הן יודעות שלתכנים המפורסמים ברשתות אלו יש השפעה ישירה על האופן בו הן מרגישות עם עצמן?

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

כיום קשה לדפדף בפיד או לראות טלוויזיה מבלי לראות אזכור לאחת מכוכבות הרשת הידועות בארץ ובעולם. אין ספק שכולן רזות, יפות וחטובות - אך לרוב, הן אינן מציגות את המציאות.

למרות גילן הצעיר, ניכר שכוכבות רשת מתבגרות מהר: כבר בגיל 15 חלקן מרוויחות כסף רב על ליין איפור או טיפוח אישי שנושא את שמן ומקבלות אלפי לייקים באינסטרגרם; רבות מהן מצטלמות לקמפיינים המציגים גוף יחסית חשוף וללא פגמים, מה שגורם לחלק מהגולשים והגולשות לחשוב שמדובר במציאות הגיונית. ומה קורה כשאנחנו נחשפים למציאות לא אמיתית כאמיתית? מתחילים להרגיש רע עם עצמנו, כמובן.  

"ניכר שכוכבות הרשת הצעירות מתבגרות מהר" © צילום: Fotolia

כך נערות הופכות להיות אובססיביות לגבי המשקל שלהן, הביגוד, המראה החיצוני והעושר והאושר שמוצג בפיד שלהן.  לכל אחת יש דמות לחיקוי - מישהי שלומדים ממנה, מתעניינים במה שהיא עושה ואף רוצים להיות כמותה - ולעיתים, לאו דווקא מדובר בדבר חיובי. אבל בקהילת הבידור לא הכול דבש והרשתות החברתיות מציגות מצג שווא - הרי לא כולם בעלי אותו גוף וגזרה, לא כולם נופשים כל הזמן ולא כולם מאושרים כל הזמן. 

"כמובן שמה שחושפים חייב להיות 'מושלם'" © צילום: Fotolia

דימוי עצמי מוגדר כמכלול של תכונות, הערכות ואפיונים שהאדם מייחס לעצמו ומתנהג לפיהם. הדימוי העצמי שלנו מתפתח עוד מהינקות ולאורך תקופת הילדות והבגרות והוא תלוי בגורמים סביבתיים, חיצוניים ופנימיים. דימוי עצמי נמוך קשור באופן ישיר לבעיות דיכאון, חרדה, הפרעות אכילה, קשיים ביצירת קשרים חברתיים תקינים, פרפקציוניזם ועוד ועוד. דימוי עצמי נמוך מבטא את הפער בין מה שהאדם שואף להיות, לבין איך שהוא מעריך את עצמו בפועל. הוא נוטה לפתח ביקורת הרסנית ושגויה כלפי עצמו והוא רואה בעצמו רק כשלונות ואת הפגמים שלו.

כאשר גוללים את פיד האינסטרגרם ורואים עוד תמונה זוהרת שכולה חיטוב, רזון ופאן, שזוכה לאלפי לייקים, לא מנן הנמנע שיחחילו ההשוואות למציאות שלנו - אנחנו נראות ככה? השיער? הרגליים? הגוף? מה בעצם מבדיל אותנו מאותן כוכבות רשת מצליחות?

© צילום: Fotolia

לכל אדם יש את היחודיות שלו ואת מה שהופך אותו לעצמו. אל תיתנו לכוכבי רשת צעירים, דוגמניות, מפורסמים וכדומה להכתיב את איך שאתם צריכים להראות. כל אחד מדהים בדרכו שלו - אל תפחדו להראות את זה. וכמובן - אל תשכחו, שכמו הפילטרים באינסטגרם, גם הרשתות החברתיות צובעות את החיים של כולם בורוד, אך לא תמיד מדובר במציאות.  

תגובות