בוכים או חוגגים? סוגים שונים של טיפוסים אחרי פרידה. צילום: Fotolia

בוכים או חוגגים? סוגים שונים של טיפוסים אחרי פרידה

בין אם אתם מאלה ששברון לב שואב אותם לבינג' טלוויזיוני נוסף של סדרה אהובה ובין אם שואב אתכם לתכנון מסיבה פרועה - אין עוררין על כך שפרידה גורמת לנו לפעול מעט (או ממש) בחוסר הגיון. אז איך אתם מגיבים?

כפי שההיסטוריה מספרת, עצבות בשל פרידה מבן או בת זוג אינה פוסחת על אף אחד: בני נוער, סלבס ואפילו בני מלוכה; כולם מיררו בבכי על מיטתם, נותנים לדמעות להרטיב את הכר ולעיניים להתנפח. אין מה להגיד, פרידה אינה מחזה נעים - וכל אחד יגיב אחרת אחריה.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

השוכחים - אלה שמסתגלים למציאות החדשה כהרף עין, כמעט כאילו לא היו דברים מעולם. רגע אחד אתם במערכת יחסים; ומצמוץ לאחר מכן - רווקים נצחיים! כשרון השליטה ברגשות הוא מתנה שיש למעטים: אלו שיכולים להתאהב בכל נפשם, אך להתנתק מהרגש שמעוור אותם ברגע שהקשר נגמר, הם ברי מזל שחסכו לעצמם הרבה דמעות וכאב לב.

המחזיקים - אלו שנאחזים בכל כוחם בזיכרונות: תמונות, שירים, חפצים - כולם מזכירים דברים שהיו ואינם. חודשים לאחר הפרידה ועדיין אותה מטרה קבועה ומדוכדכת, כמה אפשר?! להיות עצובים שוב ושוב בשל אותן סיבות ששייכות לעבר, בשל אותו שברון לב שאמור היה להתאחות - אם רק הייתם מאפשרים לו.

לב שבור שהיה אמור להתאחות
לב שבור שהיה אמור להתאחות © צילום: Fotolia

מעמידי הפנים - שמבלים את זמנם ברשתות החברתיות ולפתע מגלים עניין נרחב בהעלאת תמונות ממסיבות, מהים או סתם תמונה שכוללת את בני המין השני (או המין אליו הם נמשכים). ספק בשביל לעורר קנאה בקרב האהוב/ה לשעבר, ספק בשביל לשקר לסביבה ובעיקר לעצמם. המציאות מוכיחה שמוטו ה-"Fake it until you make it" (זייפו את זה עד שתצלחו את זה) עובד במקרים רבים ולעיתים האושר השקרי הופך אמיתי. טיפ קטן מפרוגי: אשליית ה"בסדר" ברשתות החברתיות עלולה להוביל אתכם למקום הרסני מבחינה רגשית. שימו לב איפה עובר הגבול, הרשו לעצמכם להרגיש ולא באופן פומבי.

היעילים - פרידה? סיבה למסיבה! במקום לשקוע בעצב וזיכרונות, הפרודים הטריים מתחילים לנקות את החדר, את המטבח, הסלון... עד הפרטים הקטנים - התנור, המגירות ואפילו האזור המאיים מתחת למיטה! שינוי הוא הזדמנות מבורכת ואם מתנקה קצת אבק על הדרך, אין דבר טוב מזה!

ה"שופרס" - קיימים בינינו אנשים שהתרפיה שלהם היא לקנות: בגדים, אוכל, אקססוריז לחדר - הכל יתקבל בברכה! רכישות חדשות הן אמצעי נפלא להעיב על הרגש והכאב הישן, מין ריגוש רגעי. קוו למען עצמכם שתיפרדו אחרי קבלת המשכורות או דמי הכיס.

אוי לא...
אוי לא... © צילום: Fotolia

השונאים - מילת המפתח: חסימה. מדובר על הפרודים שחוסמים את האקסים מכל מקום אפשרי, מהרשתות החברתיות ולעיתים גם מהחיים עצמם. ניתוק מוחלט משרת את המטרה של הפתגם "רחוק מהעין, רחוק מהלב". כך, למעשה, ההתגברות אחרי הפרידה הופכת הרבה יותר בריאה. להתקדם זו הדרך הכי טובה להתקדם, צעד אחרי צעד.

המחליפים - אותם יוצאים סדרתיים שמדלגים ממערכת יחסים אחת לאחרת. ריבאונד? הצחקתם אותם! מבחינתם, הדרך הכי טובה לסיים משהו ישן היא להתחיל משהו חדש. העבר דופק בדלת, אבל הם כבר ברחו דרך החלון!

החוזרים - ובניגוד מוחלט לקבוצה הקודמת, יש את אלו שיפתחו את הדלת לעבר בכל פעם מחדש. הם לא מגיבים אחרי פרידה כי למעשה - אין פרידה להתגבר עליה. רבים מהזוגות מתמידים בקשר של פרידה-חזרה. דבר הרסני, אם תשאלו אותנו.

איזו פרידה?
איזו פרידה? © צילום: Shutterstock

אנחנו מזכירים לכם שכל אחד מגיב לסיטואציה של פרידה בדרך משלו, בזמן משלו - ואין טעם להאיץ את תהליך הריפוי. אז איזה טיפוס אתם אחרי פרידה?

תגובות