ים של דמעות: איך מתמודדים עם הפרידה של ה"בסטי"?. צילום: Shutterstock

ים של דמעות: איך מתמודדים עם הפרידה של ה"בסטי"?

אחת או אחד החברים הכי טובים שלכם נפרדו זה עתה מאהבת חייהם ו-ודאי זקוקים לכל החום והאהבה שבאפשרותכם להציע. מה עושים ואיך נמנעים משברון הלב שלהם להשפיע עליכם יותר מדי? כל התשובות

תתכוננו לזה: החבר הכי טוב או החברה הכי טובה שלכם סיימו זה עתה זוגיות מרתקת וליבם נשבר לרסיסים. ברור שבתקופה קשה זו הם צריכים את ה"בסטי" שלהם - וכאן אתם נכנסים לתמונה. כך תעזרו להם בצורה הכי טובה שיש ובנוסף גם תשמרו על ליבכם שלכם מלהסתבך בפרשה.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

לוקחים המון אוויר

התקופה הקרובה לא תהיה קלה, לא לחבר או החברה שחוו את הפרידה וגם לא לכם. תפקידכם בכל הסיפור הוא הכי חשוב כרגע - החבר או החברה הכי טובים שלכם סומכים עליכם שתהיו שם בשבילם כדי לנחם, לתת לפרוק או להוציא אותם לסיבוב, זה ידוע. אין לאן לברוח מכך, ואחרי כמה ימים או שבועות קשים הכל יחלוף. עליכם להתחסן ולהתחזק בשביל הבסטי שלכם, שזקוקים לכם כל כך בזמן הקשה הזה. הכינו את עצמכם לעתיד לבוא ולכך שאתם לא באמת מסוגלים לדעת כמה זמן זה ייקח. אתם פשוט צריכים לנפח את הריאות ולמלא את תפקידכם עד כמה שאפשר.

זוכרים שהפרידה היא לא שלכם

אתם לא אמורים להרגיש את אותם רגשות שליליים שמרגישים החבר הנפרד או החברה הנפרדת, פשוט כי החוויה הקשה איננה שלכם. אתם יכולים להיות שם ולתמוך כמה שתרצו, רק השתדלו שלא להיסחף ולתת לעצבות של החבר או החברה להשפיע עליכם יותר מדי. זה לא בריא לאף אחד. נסו להפריד בין יכולת ההכלה שלכם לבין החיבור שלכם לפרשה ולהתנתק רגשית בעת הצורך - לשים כמו מעין "קיר" דמיוני.

אתם יכולים לנחם כמה שתרצו, אבל לא להתערב יותר מדי
אתם יכולים לנחם כמה שתרצו, אבל לא להתערב יותר מדי © fotolia

נותנים להם כתף לבכות עליה ומקשיבים לצרכים שלהם

כאמור, בתקופה הזו הם צריכים אתכם יותר מתמיד. תנו להם הרגשה שאתם שם בשבילם, שהם יכולים להגיד לכם ולבקש מכם הכל. תמכו בהם עד כמה שתוכלו ובררו מה הם רוצים או צריכים עכשיו: האם הם צריכים לדבר על מה שקרה במשך שעות? אולי בכלל לשכוח מהכל ולצאת לבלות? או אולי להסתגר בתוך עצמם במשך כמה ימים? הקשיבו להם ונסו לעזור להם כמה שאפשר.

מקדישים להם זמן ומשתדלים להוציא אותם החוצה כמה שיותר

ה"בסטי" שלכם עובר/ת עכשיו זמנים לא קלים בכלל ושברון הלב שלהם בטח מסתובב בראשם עשרים וארבע שעות ביממה. התפקיד שלכם כאן הוא לנסות לגרום לחבר או החברה הכי טובים שלכם לשכוח מעט מן הפרשה, לפחות לכמה דקות או שעות. נסו לשעשע אותם, להזמין אותם לצאת לסיבוב, ללכת לבית קפה, לסרט - רק לא לשבת בבית. הם צריכים להתאוורר ולפתוח את הראש, מוטב שתנסו לגרום לכך לקרות. 

מנסים לשעשע אותם, גם בזמן שאתם לא מבלים יחד

זה שאתם לא "שם" איתם פיזית, לא אומר שאתם לא תמיד "שם" איתם רגשית: גם לאחר שכל אחד פנה לביתו או סתם אם עמוס לכם מדי להיפגש איתם, נסו לגרום להם לחייך דרך הרשתות החברתיות. שלחו להם שירים נעימים ומשמחים, תייגו אותם בתמונות מצחיקות ודברו איתם בצ'אט לגבי מה שקרה (או שתשנו נושא ונסו לגרום להם להרפות מעט, לא משנה). הכי חשוב שהוא או היא ירגישו שהם אף פעם לא לבד. ממש לא נעים להיות לבד לאחר מקרה שכזה. 

נסו לשמח אותם
נסו לשמח אותם © צילום: Fotolia

נותנים להם זמן להירגע, לא לוחצים עליהם עם "ריבאונד"

אולי אתם בטוחים שמה שירפא את הלב השבור שלהם הוא מושא אהבה חדש שימלא אותו; אנחנו כאן כדי להזכיר שזה לא תמיד המצב. לא תמיד טוב למהר ולהתקדם למערכת יחסים נוספת זמן קצר מדי אחרי הפרידה וזאת מפני שכל אחד צריך את הזמן שלו ואת הדרך שלו לאחות את השברים. אם הם רוצים וזורמים אז אין שום בעיה - רק ודאו שאתם לא לוחצים עליהם להכיר מישהו או מישהי חדשים. הם ממש לא צריכים גם את הדאגה הזו על הראש שלהם עכשיו, הם יעשו זאת בזמן שלהם.

מבטיחים להם שהכל יהיה בסדר בסוף והזמן ירפא את הכל

אחד הדברים שחשוב לזכור כשנפרדים הוא שהלב השבור הוא טרי בתקופה זו; והכאב בהחלט קשה מנשוא, אבל - מדובר במצב זמני. ברגע שהלב מחלים, מתחילים להרגיש טוב יותר. החבר או החברה שלכם אינם מסוגלים לראות זאת עכשיו מפאת התסכול הרב שהם ודאי מרגישים - התפקיד שלכם הוא לפקוח להם את העיניים, וכאדם מהצד, להראות להם שהמצב עוד עתיד להשתפר. גרמו להם להבין זאת וחזרו על הדברים בפניהם. כך תוכלו להקל על סבלם. 

מבינים אם הם צריכים גם זמן לבד

ה"בסטי" שלכם חוו זה עתה חוויה מאוד קשה וכואבת וליבם צריך להחלים מהפגיעה. אתם יכולים להיות שם בשבילם כמה שתרצו - אבל אל תתעלמו מהעובדה שהם ודאי יזדקקו גם לזמן עם עצמם בלבד. לפעמים, במיוחד אחרי שחווים מקרים קשים, לא רוצים לדבר עם אף אחד או לראות אף אחד ופשוט רוצים להתכנס בתוך עצמנו ולנוח - וזה לגמרי טבעי ובסדר. בתור חברים טובים, עליכם להבין זאת.

זה לגמרי בסדר להיות לבד
זה לגמרי בסדר להיות לבד © fotolia

יודעים לעצור כשצריך ולא שורפים גשרים

אנחנו בטוחים שהפרידה קשה לאותו חבר או חברה ואולי בתקופה הקרובה הם יהיו קצת "תלויים בכם"; אבל אם אתם רואים שאתם נסחפים לתוך המצב שלהם ומתחילים לחוש בתחושות הקשות שהם מחזיקים - כמו צער, כאב, עצב גדול וחרדה - קחו צעד אחורה ועדין. כנראה שהסיטואציה מתחילה להשפיע עליכם באופן לא טוב וחשוב גם לשמור על הבריאות שלכם.

אם החבר/ה שלכם מתחילים לבקש מכם לנתק קשר עם האקס שלהם, עם סובביהם או להטיח בהם דברי שטנה, בטענה שכך תשמרו על ערכי החברות שלכם - גם במקרה כזה, עוצרים. שוב: הפרידה היא איננה שלכם והאקס שלהם לא עשה לכם שום דבר רע באופן ישיר. אתם יכולים לתמוך ולהקל על הכאב של החבר/ה כמה שתרצו - אבל לא להתערב יותר מדי בפרטים ולהיכנס לזה יותר מדי, חבל.

תגובות