מיה צפיר: "מעבר למהפך החיצוני, שיניתי את הגישה שלי". אינסטגרם @maya.tsafir

מיה צפיר: "מעבר למהפך החיצוני, שיניתי את הגישה שלי"

"קיבלתי המון הערות על המראה שלי, אבל במקום לקחת את זה למקום שלילי, דיברתי עם אמא שלי. החלטנו יחד שבמקום דיאטה, נקרא לזה 'שינוי אורח חיים'" • שוחחנו עם מיה צפיר, ביתה של גורו הבריאות מיכל צפיר ואושיית אינסטגרם, על התהליך החיובי שעברה וכיצד צלחה אותו באופטימיות

"אני עוברת במסדרון על פני הילדים המקובלים בבית הספר ושומעת אחד מהם צועק: 'איך בא לי לדפוק למיה בוקס בבטן, שכל השומנים יתפוצצו לכל הכיוונים'. רצתי לשירותים ולא יצאתי משם עד שהפסקתי לבכות," כתבה מיה צפיר, חיילת משוחררת ואושיית רשת מצחיקה, בפוסט מרגש ועצמתי באינסטגרם על השינוי שעברה - שהפך להשראה ותופעה עבור המון גולשים. תפסנו אותה לשיחה על הקשיים בעקבות השינוי, ההצקות על רקע גופני, התגובות ועל הדרך בה פעלה.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

אם השם "מיה צפיר" מצלצל לכם מוכר, זאת מפני שהיא ביתם של גורו הבריאות מיכל צפיר והבמאי יואב צפיר - וכמובן גם נכדתו של סבא טוביה (טוביה צפיר). בתור בת למשפחה שכזו, כמובן שהכישרון לא פסח עליה; וגם היא גורמת לקהל להנות ולצחוק מהסרטונים בחשבון האינסטגרם שלה, שאפילו עוזרים לאנשים להשלים עם הגוף שלהם, לקחת הכל בקלות ולהסתכל על העולם בחיוך.

ספרי לנו על השינוי שעברת.

"זה היה תהליך מאוד ארוך. הורדתי כ-30 קילו בשבע שנים; ומעבר לשינוי שעברתי בגוף, היה גם שינוי בגישה. הבנתי שזו לא רק דיאטה ובעזרת אמא שלי והשיטה שלה, למדתי לראות את העולם בצורה חיובית, תמיד להיות מאושרת במה שיש וקודם כל לאהוב את עצמי ולהיות שלמה עם עצמי." 

 
 
 
View this post on Instagram

כשהייתי ילדה קטנה וחמודה אז... בוא נגיד לא הייתי הכי רזה בעולם... הייתי שמחה הרגשתי אהובה אבל לא הייתי מודעת לכך שאני מלאה... אני חושבת שבאמת נהייתה לי מודעות כלפי הגוף שלי בכיתה ה׳ ויש רגע אותו אני זוכרת מצוין, אני הולכת במסדרון בית ספר יסודי עוברת על פני הילדים המקובלים בבית הספר ואחד הילדים צועק כך שגם אני אשמע ״וואי איך בא לי לדפוק למיה בוקס בבטן ושכל השומנים יתפוצצו לכל הכיוונים..״ ושאר הילדים צוחקים באותו הרגע המשכתי ללכת כאילו לא שמעתי אבל נעלבתי בטירוף ורצתי מיד לשירותים ולא יצאתי מהם רק אחרי שהפסקתי לבכות ... היום הייתי צוחקת לו בפנים ואומרת לו ״לא שמנה, מאושרת״😉 ושהוא פתאטי ושאני מרחמת עליו אבל אז הייתי ילדה וזה פשוט פגע בי זה כאב. לא יודעת למה אבל לא ספרתי לאמא ולאבא. למרות שבבית תמיד נתנו לי הרגשה שאני יפה, אהובה ומוכשרת, באותה התקופה אני הרגשתי אחרת, פתאום לא כל כך רציתי ללכת לים וללבוש בגד ים... לא רציתי ללכת למסיבות כיתה כי לא רציתי להתלבש בשמלות ובגדים יפים של בנות... הייתי אומרת שאני טומבוי אבל בתכלס סתם הייתי מתלבשת כמו בן כי רציתי ללבוש בגדים ענקיים שלא יראו כמה אני שמנה..... מיותר לציין שרק שמנתי יותר ויותר. אהבתי לשחק כדורגל ואני זוכרת גם שם הערות מצד התלמידים ואפילו המורה שגרמו לי פשוט להפסיק לשחק. בבת מצווה שלי שקלתי מעל 90 קילו אבל לא ידעתי ולא הייתי מודעת ממש איך אני נראית, ואז ראיתי את סרטון מסיבת בת המצווה שלי , אותי רוקדת עם כל הכיתה, אני זוכרת ששאלתי את אמא שלי ״זו אני ככה אני נראית?״ ברגע שהמודעות התעוררה אצלי במקום לקחת את זה למקום של יאללה בוא נפסיק לאכול, אז בזכות אמא שלי שלימדה אותי לא לעשות דיאטה אלא לחיות אורח חיים בריא אני פשוט שיניתי את הגישה שלי... נהנתי לאכול בריא כי עשיתי את זה בשמחה וגם למדתי לאהוב לרוץ והיום אפשר להגיד שאני אפילו קצת מכורה חחח וירדתי מעל 30 קילו.. כן גם זה קרה... לא בחרתי להיות ילדה שמנה, לא מאמינה שיש ילד אחד בעולם שהיה בוחר בזה מרצונו, אני גם לא שופטת את הילדים שהציקו לי, גם לא את ההורים שלהם וגם לא את אמא ואת אבא, אני רק שמחה שברגע שהבנתי מה בריא בחרתי להתנהג אחרת. והיום אני מסתכלת על התמונות האלה ויכולה להגיד שגם אז וגם היום אני לא שמנה... מאושרת!

A post shared by 🕳M🕳â🕳ÿ🕳â Tšâfir (@maya.tsafir) on

מה הביא אותך לעבור את השינוי הזה? 

"הייתי בכיתה ה' ומאוד נפגעתי מחבורה של בנים שעברו לידי בבית הספר, צחקו עלי ואמרו: 'וואי, איך בא לי לתת למיה בוקס בבטן, שכל השומנים יתפוצצו לכל הכיוונים'. רצתי ישר לשירותים ולא ידעתי שזה כל כך קשה לי. הפסקתי ללבוש בגדים צמודים ובגדי ים, התחלתי ללבוש בגדים גדולים ורחבים. הייתי סוג של 'טומבוי' עד שהחלטתי לדבר עם אמא שלי ולבקש עזרה. משם הכל התחיל." 

מיה מספרת לנו בהרחבה כיצד נעשה תהליך השינוי שלה: "השינוי נעשה בצורה איטית, בריאה וכמובן לא קיצונית. הבנתי שילדים אומרים דברים פוגעים מבלי באמת להבין את ההשלכות של המילים שלהם. קיבלתי המון הערות על המראה והגוף שלי - אבל במקום לקחת את זה למקום שלילי, להרעיב או לשנוא את עצמי, דיברתי עם אמא שלי. קודם כל, החלטנו יחד שבמקום דיאטה, נקרא לזה 'שינוי אורח חיים'. עשיתי מעין 'סוויץ'' בראש - והפכתי למיה אחרת לגמרי. התחלתי מהדברים הקטנים, למשל: היה לי הרגל שהייתי קמה בבוקר, לוקחת חפיסת סוכריות מנטה ואוכלת כמעט את כולה במשך היום. הפסקתי עם זה ובהמשך, הפסקתי עם הרגלים לא בריאים נוספים. בנוסף, התחלתי להתאמן וגיליתי שספורט הוא לגמרי ההתמכרות שלי."

"הבנתי שילדים אומרים דברים פוגעים מבלי באמת להבין את ההשלכות של המילים שלהם" © אינסטגרם @maya.tsafir

"אני ואמא שלי עברנו את השינוי הזה יחד. למדנו להכיר אחת את השניה ותמיד נעזרנו זו בזו. היא החברה הכי טובה שלי וזה מדהים בעיניי להיות החברה הכי טובה של האדם שהכי קרוב אלייך ושהכי אכפת לו ממך. תמיד הייתי סובבת אהבה בבית, כולם תמכו בי והיו לצידי, לא משנה מה.״

אנחנו מזכירים הרבה את המילה 'שינוי'. האם מעבר לשינוי פיזי, היה גם שינוי רגשי?

"אכן היה שינוי רגשי מאוד גדול. לא רק שלא הייתי בריאה מבחוץ, הייתי גם 'לא בריאה' מבפנים. הייתי חייכנית מאוד - אבל לא באמת הייתי מאושרת כי לא הכרתי ולא קיבלתי את עצמי. כל הזמן ניסיתי לרצות אחרים; אבל עם הזמן גיליתי את עצמי, את הלבד שלי ואת הספורט. השינוי הזה, הוא בעצם המון כוח רצון שבנה אותי להיות מי שאני."

שאלנו את מיה על הקשיים שחוותה במהלך תקופה זו וכיצד התמודדה עמם. "לקח לי זמן עד שהפכתי את התהליך הזה לחיים שלי," היא משתפת. "בהתחלה, למשל, לא סבלתי לאכול סלט, אמרתי לאמא שלי שאני לא יכולה יותר. היא נתנה לי תחליפים, כמו לחם מלא עם פסטרמה. היא לימדה אותי שלא חייבים לאכול רק סלט או לאכול 'משעמם' - צריך פשוט לאכול בריא."

בעמוד האינסטגרם שלך אנחנו נתקלים המון במשפט "לא שמנה, מאושרת". מה בעצם עומד מאחוריו?

"המשפט הזה התחיל מבדיחה על אמא שלי; ופתאום, לאט לאט, אנשים התחילו להעלות תמונות עם צ׳יפס או פיצות ולכתוב: 'לא שמן/שמנה, מאושר/ת' - זה תפס. הייתי מקבלת המון הודעות מבנות שהמשפט הזה ממש עזר להן - ואחת מהן אפילו שמה אותו אפילו בעמוד הראשי בטלפון שלה. המשפט הזה בעצם מראה שלא משנה מי אתם או איך אתם נראים, פשוט היו אמיתיים ומאושרים ואהבו את עצמכם כמו שאתם."

איך את מרגישה עם עצמך כיום? האם יש משהו שהיית משנה או עושה אחרת בהתהליך שעברת? 

"אף אחד לא מושלם, תמיד יש מה ללמוד ולאן עוד להתפתח. עם זאת, אני מאוד מרוצה מהמקום שהגעתי אליו. אני מודעת מאוד לעצמי ויודעת איפה אני יכולה להשתפר ולעזור לעצמי או לאחרים. אני לא מתחרטת על שום דבר שעברתי ולא הייתי משנה דבר. אני ללא ספק מאושרת." 

מה היית ממליצה לכל אותם הנערים והנערות שמרגישים לא בנוח עם המשקל שלהם?

"הייתי ממליצה להם פשוט לאהוב ולקבל את עצמם כמו שהם. אני מאמינה שאם אתם לא מאושרים, כנראה שאתם צריכים לשנות משהו בחיים שלכם - ואין ספק שזה צריך להיות מבחירה, בדרך חיובית ובריאה. אפשר כמובן לכתוב לי באינסטגרם ולהיעזר בי, אני תמיד אענה בשמחה."

תגובות