בלי סודות: "מפחדת מאנטימיות עם גברים". adobestock

בלי סודות: "מפחדת מאנטימיות עם גברים"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"מפחדת מאנטימיות עם גברים"

בת 14 שואלת: "יש בן שגדול ממני בחצי שנה ואין יום שבו אנחנו לא מדברים או אומרים בוקר / לילה טוב אחד לשנייה. כל יום הוא מציע לי להיפגש איתו, אבל אני מפחדת להיפגש איתו, לא בגללו, אלא בגלל הסיטואציה עצמה (האינטימיות). אני מפחדת להיפגש עם בנים רק בגלל האינטימיות, וגם בחיים לא חוויתי חוויתי כזו. הפחד הוא שאם ניפגש אולי הוא ירצה שנתנשק, מה לעשות?"

תשובת היועצת: "שלום לך, טוב שאת פונה אלינו כשיש לך שאלה והתלבטות. זה מעולה שאת חושבת ובודקת מה כדאי לך ומה טוב ומתאים לך לעשות ולוקחת אחריות על מה שקורה לך. כתבת שאת מדברת איתו כל יום יותר מפעם אחת אבל לא ציינת איך, פנים מול פנים, בהודעות, באינסטגרם? לא ברור אם נפגשתם בעבר, לכן אצא מנקודת הנחה שלא נפגשתם בעבר.  ייתכן ובפגישה ביניכם הוא יהיה מעוניין בנשיקה ויכול להיות גם שלא. בגלל החשש שלך מפגישה ראשונה אני אמליץ לך שתיפגשו בפעם הראשונה במקום ציבורי ואולי גם תשתפי חברה או מבוגר שאת סומכת עליו שאת הולכת להיפגש איתו, מצב כזה יעזור לך להרגיש יותר בטוחה בפגישה הראשונה וגם שיש לך יותר שליטה על מהלך העניינים. אופציה נוספת היא ליצור מפגש שלכם עם חברים נוספים בפעם הראשונה ולאט לאט לייצר אינטימיות כשתרגישי יותר בטוחה. חשוב לי לציין שאת קצב התפתחות מערכת היחסים שלכם אתם צריכים לקבוע ביחד, דרך שיחה ותקשורת ביניכם על מה את והוא רוצים וששניכם תעשו רק מה שנעים לכם. את לא חייבת להתקדם למגע כשלא נוח לך. אינטימיות בקשר לא חייבת להיות מגע או נשיקה, היא יכולה להיות גם שיחה על רגשות, על מה אתם אוהבים כדי להגיע להכרות עמוקה יותר, וקשר קרוב יותר. מומלץ שכל הדרך תבדקי עם עצמך מה מתאים לך ומהו הקצב שבו תרצי להתקדם. במידה ויש לך עוד שאלות את תמיד מוזמנת לפנות למרכז הייעוץ של "דלת פתוחה", מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. עוד פרטים באתר- https://www.opendoor.org.il/. כל טוב ובהצלחה".

© צילום: adobe stock

"קיימתי יחסי מין ללא קונדום, האם אני בהיריון?"

בת 16 שואלת: "שלום. אתמול קיימתי יחסי מין עם חבר שלי ללא קונדום. אני שבוע לפני מחזור, ואתמול בלילה הרגשתי בחילות וכאבי בטן אחרי ששכבנו, עד עכשיו יש לי רק כאבי בטן. מפחדת להיכנס להריון, האם זה אפשרי? ממה נובע הכאבי בטן?"

תשובת היועצת: "שלום. אני שמחה שפנית אלינו וגילית אחריות ובגרות לדאוג לעצמך ולגופך, אני מבינה שזה מצב מלחיץ ואנחנו כאן כדי לעזור לך בכל מה שתצטרכי . בואי נתחיל מזה שכל מגע מיני לא מוגן (קונדום / גלולות) יש בו פוטנציאל להריון. אם אתמול קיימתם יחסי מין בצורה לא מוגנת אני ממליצה לך לקחת אמצעי מניעה לשעת חירום, לכי לבית המרקחת וקני את אחת מהגלולות ליום שאחרי (פוסטינור / נורלבו עד 72 שעות או "אלה"- עד 120 שעות) כדי לנסות למנוע הריון . כמו כן, לגבי כאבי הבטן , סביר להניח שהם נובעים מלחץ וממתח כי גם במידה ונקלטת להריון אתמול לא סביר שכבר יתחילו לך תופעות לוואי . שימי לב, לא ניתן לבדוק הריון בשלב הזה, יש לקחת את אמצעי המניעה לשעת חירום ולעשות בדיקת הריון שבועיים אחרי .תוכלי להגיע לאחד מסניפי "דלת פתוחה" כדי לבצע בדיקת היריון או לצורך בדיקה רפואית כדי להתאים לך אמצעי מניעה. את מוזמנת לגשת לאחד מהסניפים שלנו עוד פרטים באתר-https://www.opendoor.org.il/".

© צילום: Shutterstock

"האם ניתן לקבל מרשם לגלולות גם בלי הורה מלווה?"

בת 17 שואלת: "שלום, אני בת 17 ויש לי כמה שאלות: 1. האם אני יכולה ללכת לגיניקולוג לקבל מרשם לגלולות בלי הורה מלווה? 2. האם הגלולות משפיעות אחר כך בשלב מאוחר שאפסיק לקחת אותן, הכוונה היא לתופעות לוואי כמו ״לא להיקלט״ מזרע, אם כן, עד כמה זה שכיח? 3. האם זה משנה מבחינת הגלולות האם אני מעשנת סיגריות או לא, או אם אני שותה אלכוהול? אשמח לקבל יותר פירוט מלא על גלולות. תודה"

תשובת היועצת: "שלום לך.  את יכולה ללכת לגניקולוג לקבל מרשם לגלולות אבל גם אפשרי לקבל גלולות אצל רופא משפחה ואולי עדיף כי לרופא משפחה יש מידע עליך ועל הסביבה הרפואית שלך. את לא חייבת לקבל רשות מההורים לקבל מרשם לגלולות אבל אם את הולכת דרך הקופה, זה כנראה יהיה רשום בתיק הרפואי שלך שעד גיל 18 וזה יכול להיות חשוף להורים. מצד שני, אם תקבלי מרשם דרך קופת חולים יש סבסוד ניכר במחיר. גלולות לא משפיעות לרעה על הסיכוי להיכנס להריון. ברגע שמפסיקים לקחת גלולות אפשר להיכנס להריון. עישון יחד עם גלולות אינו בריא כי הוא מעלה את הסיכוי לקרישיות בדם וזה יכול להיות מסוכן, במידה ואת נמצאת בקבוצת סיכון. סמים או אלכוהול יחד עם גלולות אינם בעייתיים אלא אם הם גורמים להקאות. אני מקווה שעניתי על שאלותיך ובכל מקרה אני מזמינה אותך להתקשר לדלת פתוחה בשעות הייעוץ ולדבר עם יועצת על השאלות שמטרידות אותך. את גם מוזמנת להיכנס לאתר של דלת פתוחה ולקרוא קצת על הנושאים המעניינים אותך ובעיקר בנושא הגלולות. במידה ויש לך עוד שאלות את תמיד מוזמנת לפנות למרכז הייעוץ של "דלת פתוחה", מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. עוד פרטים באתר-https://www.opendoor.org.il/".

תגובות