בלי סודות: "איך להציע לבחור שאני אוהבת לצאת?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "איך להציע לבחור שאני אוהבת לצאת?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

איך להציע לבחור שאני אוהבת לצאת?

בת 14 שואלת: "אני מתכננת לשתף את הבחור שאני דלוקה עליו בנוגע לרגשות שיש לי כלפיו, אבל אני רוצה גם להזמין אותו לצאת, איך אני עושה את זה? וכשאני חושבת על זה, לאן אני יכולה להזמין אותו אם אני גרה בעיר שלא קרובה לבתי קולנוע, או מקומות של מסחרי קניות? (אני מרגישה שאני רוצה להיות מקורית, לא סרט, מסעדה או באולינג)"

תשובת היועצת: "שלום לך, נשמע שהחלטת לעשות צעד מרגש ואני רוצה לעודד אותך על היוזמה הזאת. השאלה 'איך מזמינים מישהו לצאת' זו שאלה טובה שאין לה תשובה אחת והיא תלויה קודם כל בקשר הקודם שלכם, ובאמצעי שבו הוא התנהל- פנים מול פנים ולאורך זמן או אך ורק דרך רשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם או טיקטוק). במידה ואת מכירה את הבחור, נפגשתם כבר כמה וכמה פעמים פנים מול פנים בהזדמנויות שונות (בבית ספר, דרך חברים משותפים וכדומה) אז אפשר להציע לו לצאת פנים מול פנים. אם אתם מדברים הרבה בוואטסאפ למשל, אז את יכולה להציע לו שם, איפה שאת מרגישה בנוח (אם כי אני אישית מעדיף פנים מול פנים, כי ככה אפשר להעביר רגשות בצורה טובה יותר). זה יהיה בסדר גמור שתתרגשי, ואולי תהיי קצת נבוכה וכמובן שקיים הפחד שהוא יסרב, אבל את נשמעת לי כמו בחורה אמיצה ויותר מזה - אנחנו לעולם לא יודעים מה חושב הצד השני עד שאנחנו מבררים זאת איתו. והדרך לעשות זאת, זה פשוט לשאול. איך לשאול? ממש פשוט: 'היי, מה דעתך לצאת השבוע?', לאן? - עוד פעם, אם אתם כבר מכירים ונפגשתם בעבר, לא צריך באולינג או מסעדה, מספיק סיבוב בפארק מול נוף יפה ולדבר. אז אפשר פשוט להגיד 'היי, מה דעתך לצאת השבוע, אני ואתה? סתם לטיול פה בפארק'. חשוב לי להדגיש, אין תשובה אחת נכונה, אין ניסוח אחד נכון, הכי חשוב זה לנסות ולשאול עם חיוך. חשוב לי להדגיש מצב אחר, במידה וזהו מישהו שהכרת אך ורק דרך הרשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם או טיקטוק וכולי), אז רצוי מאוד שאת המפגש הראשון תעשי במקום ציבורי, יחד עם חברים. כלומר, אפשר להציע לו 'היי, אני מתכננת יציאה עם חברות וחברים שלי, והייתי שמחה שתצטרף'. זה יכול להיות גם לסתם טיול בפארק. אבל אכן חשוב מאוד שבפעם הראשונה שאת יוצאת עם בחור זר שלא הכרת מעולם פנים מול פנים, שזה יהיה לא לבד ובמקום ציבורי".

© צילום: fotolia

מתי הגיל הנכון לאיבוד בתולים?

בן 16 שואל: "באיזה גיל כדאי 'לצאת' מהבתולים?  נראה לי שאני מוכן, אבל לא נראה לי שהבנות שבקרבתי כן"

תשובת היועצת: "שלום לך, לשאלתך, אין גיל שהוא נכון או לא נכון לקיום יחסי מין פעם ראשונה. בחוק, גיל ההסכמה בישראל הוא גיל 14, כלומר לפני גיל 14 אסור לקיים יחסי מין לפי חוק, ולאחר מכן מותר, תחת הגבלות מסוימות (שקשורות בעיקר לגיל הפרטנר). קיום יחסי מין פעם ראשונה רצוי שיקרו בהסכמה וכששני הפרטנרים מוכנים לכך מבחינה פיזית ונפשית. אני יודעת שהרבה פעמים יש לחץ בקרב בני נוער "לעשות ולסיים עם זה כבר" ושזה עלול להיות מלחיץ או מביך, אך זה ממש לא חייב להיות כך. לפני קיום יחסי מין מומלץ ורצוי להכיר את הגוף שלך, לגלות עם עצמך מה נעים או לא נעים, איזה סוג של מגע אתה אוהב ועוד. אוננות זו דרך טובה ובריאה לגילוי המיניות. אוננות מעבר לעונג המיני (אורגזמה), גורמת לנו להכיר את גופינו ולדעת מה נעים לנו ומה לא. חשוב לציין כי קיום יחסי מין מתייחסים להמון דברים הכוללים מגע, ליטופים, נשיקות, מין אורלי, אנאלי, וגם חדירה. אין צורה אחת שבה זה קורה והיא הנכונה. מלבד זאת, יחסי מין מכל סוג שהוא יכולים להיות חוויה כיפית ונפלאה, אבל לפעמים גם קצת חוויה מלחיצה, בעיקר כשעוד לא התנסינו בה. אני ממליצה לכם לשאול את עצמכם מספר שאלות:

  • האם אני רוצה לקיים יחסי מין?
  • האם אני מוכנ/ה לזה?
  • האם אני סומך/ת על הפרטנר שאיתי?
  • מה אם לא נהנה?
  • איך אני יכול/ה לשמור על עצמי ממחלות? 

לפני שאנחנו מקיימים מגע מיני חשוב להבין אם אנחנו מרגישים בנוח עם הסיטואציה ואם אנחנו מוכנים לזה. חשוב שתהיה תקשורת טובה ופתוחה עם הפרטנר שלנו על מנת שתהיה לשני הצדדים חוויה טובה ומוצלחת. חשוב להבין שלא הכל מצליח בפעם הראשונה, אבל גם אם לא הצליח תמיד אפשר לנסות שוב בפעם אחרת".

© shutterstock

על מה מצביע דימום אחרי נטילת גלולות?

בת 16 שואלת: "אם נטלתי גלולה של היום שאחרי (פוסטינור), ושבועיים לאחר מכן יש לי דימום קל, מה זה אומר?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אחת מתופעות הלוואי של נטילת גלולת היום שאחרי הינה דימום לא סדיר, מכאן שאת מתארת מצב נורמלי לחלוטין. קיים סיכוי כי יום קבלת הווסת ישתנה גם הוא החודש, זוהי תופעה נורמלית גם כן. לכל מקרה, אם המחזור מתעכב, אנו ממליצים לבצע בדיקת היריון כשבועיים מיום קיום יחסי מין בפעם האחרונה על מנת לוודא כי אין היריון".

"דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.

תגובות