בלי סודות: "חסרה לי ההרגשה הזאת שמישהו אוהב אותי". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "חסרה לי ההרגשה הזאת שמישהו אוהב אותי"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"חסרה לי ההרגשה הזאת שמישהו אוהב אותי"

בת 15 שואלת: "מאז שעליתי לחטיבה תמיד שאלתי את עצמי למה אין לי חבר ולאחרים יש, עד שהיה לי חבר השנה במשך חודש וחצי ובמשך החודש וחצי הזה הבנתי איך זה מרגיש להיות אהובה על ידי מישהו. ומאז שנפרדנו (עברה חצי שנה) חסרה לי ההרגשה הזאת שמישהו אוהב אותי. תמיד כשאני רואה זוגות ברחוב או באינסטגרם  עולה לי המחשבה הזאת, אני חושבת לעצמי- למה אין לי את זה? למה אני מקנאה בהם כל כך? אז השאלה שלי היא איך אני יכולה להפסיק לחשוב ככה, כי תמיד אומרים לי שאם אני מחפשת זה אף פעם לא יבוא כשאני רוצה, אבל כשאני לא מחפשת זה בא בפתאומיות ובלי שציפיתי לכך"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו. מציאת זוגיות, כמו רוב הדברים בחיינו, קורית בזמן שלה וללא חוקים מיוחדים. לומר שזה אף פעם לא יבוא כשאת רוצה אבל בא בפתאומיות כשלא מצפים זו אמירה שאינה נכונה בהכרח. ייתכן שאנשים מסוימים מרגישים שזה עובד ככה בחיים שלהם, אבל זה לא כלל שצריכים לנהוג לפיו ותקף בחיים של כולם. אני מאוד שמחה שהיית כבר בזוגיות והרגשת כמה אהבה הדדית בין בני זוג יכולה להעצים אותנו ולשפר את חיינו, ואני מקוה שתמצאי בקרוב אדם שיש לך חיבור נהדר איתו ותרגישי אוהבת ונאהבת. כמו שאמרתי, אין חוקים למציאת זוגיות. מן הסתם, ככל שתחשפי ליותר אנשים חדשים, בני גילך פחות או יותר, יגדל הסיכוי שתכירי אדם שתרצי להיות איתו בזוגיות. לעיתים יידרש ממך אומץ ליזום את ההכרות ומעבר, לעיתים תצטרכי להענות להצעות שתקבלי מאנשים אחרים ולהחליט עם עצמך איזה מין קשר את רוצה איתם. המסע לזוגיות לא תמיד מתנהל כמו שהיינו רוצים, ותלוי במידה רבה באורח החיים שלנו ואפילו במזל, אני ממליצה לך להיות סבלנית ולשמור על ראש ולב פתוחים, ואני בטוחה שתזכי לאהוב שוב בקרוב. כשחסר לנו משהו אנחנו מסתכלים על הסביבה שלנו בקנאה, ומרגישים שונים, דווקא בגלל שהחוסר מעסיק אותנו כל כך. זה יכול לקרות עם כל דבר, נעליים שאנחנו רוצים לקנות לדוגמא, ופתאום מרגישים שלכולם ברחוב יש כאלו ורק לנו אין, אבל זו ממש לא המציאות אלא יותר ההרגשה הסובייקטיבית שלנו. אני ממליצה לך לא להפסיק לחשוב על הרצון שלך לזוגיות, אלא להיפך. להיזכר בדברים טובים שהיו לך בזוגיות הקודמת, ובדברים שהיו לך פחות טובים, וכך ללמוד עם עצמך מה את מחפשת בבן הזוג הבא שלך ולהגיע לזוגיות הבאה שלמה יותר ומכירה יותר את עצמך. כמו אצל אנשים רבים, ייתכן והחיפוש אחר זוגיות יעסיק אותך עוד שנים רבות, לכן אני ממליצה לך לנסות להנות ממנו ולנצל אותו כהזדמנות להכיר את עצמך ולהבין מפעם לפעם מה טוב עבורך. כשתגיעי לשלב בו תמצאי חבר, אני משוכנעת שיעסיקו אותך אתגרים אחרים מעולם הזוגיות, לכל שלב האתגר שלו. נסי כמה שיותר להנות מהדרך, בכל שלב בחיים. את מוזמנת לפנות אלינו בשאלות נוספות, בהצלחה".

© fotolia

"לא אוהבת כשמדברים אליי כבת"

בת 16 שואלת: "אני בת ואני לסבית אבל אני לא אוהבת שמדברים אליי כבת ואני עצמי יותר מתחברת לצד הגברי שלי, מה זה אומר עליי?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני מאוד שמחה שפנית אלינו. לנטייה מינית יש לעיתים גם השלכה על מגדר - יש אנשים שנמשכים לגברים ומרגישים יותר "נשיים" ולהפך. יש אנשים שמרגישים כאילו נולדו בגוף ובמין הלא נכון עבורם ויש עוד הרבה אפשרויות כשמדובר במיניות. התחושות האלו נבנות עם הזמן, ככל שנחשפים ליותר חוויות והתנסויות. כך או כך, התחושות שלך נורמליות ולגיטימיות לגמרי. הרבה אנשים לא אוהבים שמגדירים אותם באופן מסויים - צריך לדבר על בני האדם כעל פרטים עם אופי ועם רגשות, ולא באופן שמכליל אותם. את מרגישה שתחת הקטגוריה של "בת" יש הרבה דברים שאת אולי לא מתחברת אליהם, ולכן כנראה לא מרגישה בנוח שמגדירים אותך ככה. אבל זה לא אומר עלייך שום דבר, חוץ מכך שאת אנושית. התחושות האלו, גם של אי ההתאמה וגם הרתיעה מההכללות, הן  לגיטימיות ונורמליות לחלוטין. כל הכבוד שאת כבר בטוחה בעצמך ובמי שאת מספיק בשביל לדעת עם מה את מרגישה בנוח ועם מה לא. אני מאמינה שאופי וחוזקות נבנים עם הזמן ואת תמצאי את ההגדרה והדרך הנכונה ביותר עבורך. ברגע שתביני מה הן תוכלי גם לדרוש מהסביבה הקרובה אליך להתייחס אליך כפי שתרצי. לכל אורך החיים, ובמיוחד בגיל ההתבגרות, אנשים ונשים מרגישים שהם "נבחנים" על מי שהם והאם הם עומדים בתנאים מסויימים. אני מאחלת לך שתלמדי לקחת מכך דברים טובים על עצמך ותדחי תפיסות או הכללות של אנשים שאת לא מסכימה איתם".

© fotolia

"יש חשש למחלות מין אם לא ביצענו אף פעם יחסי מין?"

בת 17 שואלת: "האם יש חשש למחלות מין אם אני וחבר שלי מתכוונים לקיים יחסי מין אוראליים, אך שנינו אף פעם לא ביצענו אף סוג של יחסי מין בעבר עם אף אדם אחר?"

תשובת היועצת: "שלום לך, קודם כל זה נהדר שאת בודקת לפני שאתם מתחילים, אז כל הכבוד.מחלות מין כשמן הן- מועברות במגע מיני (אם זה מגע מיני אוראלי, וגינאלי, אנאלי). במידה ולא קיימתם בעבר אף סוג של יחסי מין, הסיכוי להידבקות במחלת מין הוא נדיר, אך קיים. למשל, מחלת ההרפס שיכולה להופיע על השפתיים, יכולה לעבור במין אוראלי לאיבר המין. לכן, תמיד מומלץ לדאוג להיגיינה ולכך ששניכם בריאים לפני המגע המיני. יש לדאוג שהאזור יהיה נקי, כי עדיין זה מגע אינטימי של הפה עם איבר המין זה של זו (במידה ואת מחליטה לנקות את הפות- רק ממליצה לא להשתמש בסבון בפתח הנרתיק, כי זה פחות בריא- רצוי רק לשטוף במים). בנוסף, במידה ותרצו בהמשך לחשוב על יחסים שכוללים חיכוך בין אברי המין או יחסי מין מלאים שכוללים החדרה של הפין אל הפות, חשוב להשתמש באמצעי מניעה (גם אם אתם לא עלולים להידבק במחלות מין)- בקונדום, גלולות או אמצעים אחרים, זאת כמובן במידה ואין רצון להיכנס להריון".

"דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר- https://www.opendoor.org.il/.

תגובות