בלי סודות: "איך מתחילים עם גברים?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "איך מתחילים עם גברים?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"הגיוני לגמור מהר?"

בן 15 שואל: "אני וחברה שלי קיימנו יחסי מין והיא הסכימה לזה וזרמה אבל אני גמרתי תוך שתי דקות. היא התבאסה נורא וזה ממש מביך אותי, אז השאלה שלי היא האם זה הגיוני לגמור תוך שתי דקות?"

תשובת היועצת: "שלום לך, קודם כל אני אפתח בזה שזה נורמטיבי לחלוטין. הזמן שלוקח להגיע לאורגזמה משתנה מאחד לאחד ומאחת לאחת ותלוי בגורמים רבים: אם זו אחת הפעמים הראשונות שלך ביחסי מין אז בדרך כלל מגיעים לאורגזמה (גומרים) מהר מאוד כי זה משהו חדש ומרגש, העובדה שזו הפעם הראשונה שאתה מקיים יחסי מין עם החברה הזו זו גם סיטואציה שהיא חדשה לך ולה ולכן האורגזמה יכולה להגיע מהר, רמת הגירוי שהיית בה לפני משפיעה (אם לפני כן נגעתם זה בזו, התנשקתם או אפילו סתם הסתכלת עליה וזה גרם לך לגירוי). וקיימי עוד גורמים נוספים שקשורים לסביבה, לאווירה, למשיכה שלך אליה וכדומה. קודם כל חשוב לי לציין שאין מה להתבייש בזה, העובדה שגמרת מהר אומרת שהיא גרמה לך להנאה ואף שהמשיכה אליה הובילה לזה. ויחד עם זאת, זה דבר שיכול להשתנות עם הזמן- ככל שתלמדו להכיר זה את זו ותתנסו ביחסי מין פעמים נוספות, תוכל להתנסות יחד איתה ולראות מתי אתה רוצה לעצור או להאט, וכן זמן קיום היחסים עשוי להתארך ככל שתחווה יותר פעמים סיטואציות שאתה גומר ותלמד להכיר את הגוף שלך.בנוסף, אני מציעה לך שאם זה מפריע לך, אתה יכול להגיע לסיפוק מיני עם עצמך לפני- לאונן. תיגע באיבר המין שלך (אם זה לא נעים אתה יכול לעשות זאת עם חומר סיכה שאפשר לקנות בבתי מרקחת, סופרפארם) עד שאתה מגיע לסיפוק. בדרך כלל, אם גומרים מאוננות לפני שמקיימים יחסי מין, יותר קשה אח"כ להגיע לאורגזמה מהר, ולכן הזמן מתארך (אבל חשוב שיעבור זמן בין האוננות לסקס, כדי שתוכל בכלל לקיים שוב מגע מיני, לעתים זה קשה פעמיים ברצף). דבר אחרון וחשוב ביותר, גם אם אתה גמרת, זה לא אומר שהמגע המיני צריך להיגמר.סקס כולל הרבה מעבר להחדרה של הפין אל הפות. רוב הבנות לא גומרות מחדירה, ולכן חשוב להתנסות בדברים נוספים שיוכלו לגרום לחברה שלך גם עונג. זה יכול לכלול נשיקות בכל הגוף, מגע עם הידיים, הלשון או הפה בפות שלה ובדגדגן (חלק חשוב בגוף האישה שגורם לסיפוק)- כמובן, רק מה שהיא ואתה מסכימים ורוצים לעשות.אני מציעה שתשאל אותה מה עושה לה נעים, תתנסו ביחד והכי חשוב, תדברו ביניכם. גם אם אתה גמרת אחרי 2 דקות, עדיין אתם יכולים להמשיך וליהנות יחד".

© צילום: Fotolia

"גילחתי שערות באיבר המין ומאז מציק לי"

בת 14 שואלת: "אני חייבת עזרה- גילחתי את כל השערות שלי באיבר המין לפני שבוע ומאז זה דוקר ומציק בטירוף. אשמח לדעת אם זה הגיוני? מתי זה יפסיק? זה בטוח בגלל זה? זה לא קשור למשהו אחר שקרה שם בזמן הגילוח? כי לא היו לי פצעים..."

תשובת היועצת: "שלום יקירה, אני שמחה שאת פונה אלינו ומרגישה בנוח לשאול שאלות, המשיכי כך. לשאלתך, זה בהחלט הגיוני שאחרי שגילחת את כל השערות באיבר המין שלך (שערות ערווה, סביב הפות) את תרגישי דקירות וגירוי. הדקירות נובעות מזקיקי השיער שממשיכים לצמוח וכעת הן מאוד קצרות ולכן פחות רכות. המגע של התחתון והמכנסיים על השיערות הקצרות מוביל לאותה תחושת דקירה. התחושה הזאת תעבור ברגע שהשערות יחזרו לאורך משמעותי יותר. פתרון אחר לתחושה הזאת יכול להיות להקפיד על גילוח כך שאורך השערות יישאר אפסי, ובכך לא תרגישי עקיצות, אבל ייתכן שעם גילוח עקבי עדיין יישאר גירוי. ההמלצה שלנו עבור הסרת שיער ערווה היא להשתמש במספריים עדינות (כמו מספריים לגזירת ציפורניים) ורק לקצר קצת את השיער ולא להוריד אותו בצמוד לעור. גילוח והורדת השיער בצמוד לעור יוצרת לעיתים שיערות כלואות בתוך העור ופצעים מוגלתיים ולכן דילול באמצעות מספריים הוא הטוב ביותר. אפשרויות נוספות הן סכין הגילוח, מכונת גילוח, שעווה, קרם להסרת שיער, קרני לייזר ואינפרא. רוב הפתרונות הללו יכולים לגרד לאחר הסרת השיער, ליצור שערה כלואה מתחת לעור, מה שיגרום לפצעים בתוך העור ולכן אינם מומלצים. לייזר ואינפרא הן השיטות עם תופעות הלוואי הקטנות ביותר, שתיהן מאפשרות להיפטר מרוב שיער הערווה לצמיתות אבל מחייבות טיפול על ידי אנשי מקצוע מוסמכים במכון מקצועי. כמו כן, מכיוון שמדובר בהורדת שיער לצמיתות, ההמלצה שלנו היא לחכות עם זה קצת כי ייתכן והאופנה והרצונות שלך ישתנו בעתיד. יחד עם זאת, אני אשמח אם תשאלי את עצמך למה יש צורך בכלל לגלח את שיערות הערווה? בשנים האחרונות יותר ויותר נערים ונערות מסירים את שיער הערווה שלהם. הסיבה לכך היא בעיקר בגלל השפעת הפורנוגרפיה על מה שאנחנו חושבות שצריך לעשות. בסרטים פורנוגרפיים איברי המין חלקים לגמרי וכמעט ולא ניתן לראות שיער ערווה. אין שום חובה להוריד את שיער הערווה. זו בחירתך החופשית. מדובר בעניין של אופנה. מבחינה בריאותית, אין צורך להסיר את השיער ולעיתים צצות בעיות עור כשמתחילות להסיר אותו (כפי שהסברתי קודם לכן). יתרה מכך, שיער ערווה מהווה שכבת הגנה נוספת עבור הפות, הוא מהווה סוג של מיסב שמונע חיכוך בינו לבין הבגדים שאנחנו לובשות ובכך שומר עליו מפני פציעות ושיפשופים. מקווה שהצלחתי לתת לך מידע וכלים לגבי השאלה שלך, בהצלחה".

© shutterstock

"איך להתחיל עם בנים?"

בת 15 שואלת: "אני לא יודעת איך להתחיל עם בנים, חוץ מלומר 'היי'. אפשר כמה טיפים?"

תשובת היועצת: "שלום לך, שמחה שפנית אלינו, אם נחשוב על זה רגע, להתחיל עם בן זה בעצם פשוט להכיר בן אדם חדש ולהראות לו שאת מביעה בו עניין. אני בטוחה שהיו הרבה מצבים שבהם הכרת אנשים חדשים, למשל את חברות שלך. אני מניחה שניגשת אליהן, התחלת לדבר איתן והראית להן שאת מעוניינת בחברות איתן. יכול להיות שחלק מהפעמים הן שמחו, נהנו לדבר איתך וגם רצו להיות חברות שלך ואולי אתן חברות עד היום, וחלק מהפעמים זה לא הלך ואת המשכת הלאה והכרת חברות אחרות. זה בעצם די אותו דבר עם בנים. ברור לי שזה הרבה פעמים יותר קשה ומלחיץ כי את עומדת במצב פגיע, אבל מצד  שני, אם לא תנסי לדבר איתם את תפספסי הזדמנויות וזה גם יכול להיות מבאס. מעבר ללהגיד היי למישהו שאת מתחילה איתו את יכולה לדבר איתו על תחומי עניין משותפים שלכם במידה ואתם מכירים מלפני. אם אתם לא מכירים את יכולה להתחיל לדבר איתו על הסיטואציה שאתם נמצאים בה, להחמיא לו על מה שהוא לובש או לשאול אותו שאלה ומשם להתחיל לדבר. בכל אופן אני חושבת שאת צריכה להיות מאוד גאה בעצמך על זה שאת לוקחת אחריות על עצמך, שאת לוקחת יוזמה ומפגינה הרבה כוחות ואומץ. גם אם זה לא ילך בפעמים הראשונות את עדיין צריכה להיות מאוד גאה שניסית. מוזמנת לפנות אלינו תמיד לעוד שאלות. שיהיה מלא בהצלחה".

"דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר- https://www.opendoor.org.il/.

תגובות