בלי סודות: "אני חושבת שמשהו בי לא בסדר". צילום: Fotolia

בלי סודות: "אני חושבת שמשהו בי לא בסדר"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

  1. "אני חושבת שמשהו בי לא בסדר"

  2. בת 16 שואלת: "אני חושבת שמשהו בי לא בסדר. דבר ראשון לא היה לי חבר אף פעם וגם אף פעם לא התנשקתי. אני בטוחה שזה בגלל איך שאני נראית... אני שמנה ולא יפה בעיניי. וזה גם מה שהפריע לי עד עכשיו שיהיה לי חבר, כי כל החיים שלי ירדו עליי על איך שאני נראית והורידו לי את הביטחון. מרגישה מכוערת ומגעילה בגלל איך שאני נראית. אני מגעילה את עצמי, איך אחרים לא יגעלו ממני? דבר שני, כל פעם שאני בקטע של איזה בחור ומדברת איתו אם אני מרגישה טיפה שהוא מתחיל להיות בעניין שלי (לפחות לפי מה שאני חושבת) פתאום יורד לי ממנו ואני לא נמשכת אליו ולא רוצה להיות איתו, אני פתאום מתחילה להתרחק ממנו. משהו לא בסדר בי כי מצד אחד אני מאוד רוצה חבר, מצד שני פתאום אני לא נמשכת או לא בעניין של אותו בן אדם שאני רוצה"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמח שפנית אלינו, לא תמיד פשוט לפנות ולהתייעץ על מה שאנחנו מרגישים. דבר ראשון, אין בך משהו שהוא לא בסדר. הרבה אנשים בגיל שלך וגם שיותר מבוגרים ממך לא היו בזוגיות או לא התנשקו. אני יודע שזה תחושות קשות ולא נעימות, זה טבעי לחלוטין,  אבל כל אחד מתנשק או מתחיל זוגיות בזמן אחר, אין לך מה לדאוג זה יגיע. את מספרת שירדו עלייך בגלל המראה שלך, חשוב שתדעי שזה לא בסדר ולא צודק! לכל אחת צורת גוף שונה, מיוחדת ויפה. בתקופות שונות בהיסטוריה גוף עגול ושמנמן נחשב ליפה ביותר ועל אף שכיום נהוג לחשוב אחרת, חשוב שתדעי שזה לא מגיע לך וחשוב לי להדגיש שזאת לא אשמתך. ילדים יכולים להגיד דברים מעליבים מבלי להבין את ההשלכות של הדברים שהם אומרים. הם אומרים דברים פוגעניים אבל חשוב להבין שזאת לא באמת המציאות ושזה שמבנה הגוף שלך עגול יותר לא עושה אותך פחות יפה. כל החיים אומרים לנו שאנחנו צריכים להתאים ל"אידיאל היופי", להיראות כמו הדוגמניות שאנחנו מכירים. אנחנו מוקפות בתמונות באינסטגרם של דוגמנים ודוגמניות ואנחנו חושבות שאנחנו צריכות להיראות כמוהם, אבל זה לא נכון. יש הרבה שימוש בפוטושופ או בזוויות צילום והרבה מהתמונות שאת רואה הן לא באמת אמיתיות. בחיים האמיתיים כל אחד נראה שונה. לכל אחד יש אף, עיניים, צבע עור, גובה, משקל שונים והכל יפה ובסדר. כמו שלכל אחד יש מראה אחר, כך גם כל אחד נמשך למשהו אחר. יש כאלה שאוהבות בנים גבוהים, נמוכים, שמנים, רזים, שחומים, עם שיער ארוך, שיער קצר, הטעם הוא שונה אצל כל אחת ואחד. בנוסף, כשאנחנו בזוגיות אז גם חשוב לנו האופי של האדם. אני בטוח שיש לך הרבה תכונות טובות שהרבה אנשים היו רוצים שיהיו בבת הזוג שלהם. הייתי רוצה להמליץ לך על תרגיל שאת יכולה לנסות בבית. כל פעם שאחרי שאת מסיימת להתקלח לפני שאת מתלבשת תעמדי מול המראה ותסתכלי על עצמך, ותגידי חמישה דברים שאת אוהבת בעצמך, גם מבחינה חיצונית וגם מבחינה פנימית. אולי בהתחלה זה יהיה קצת קשה ומביך אבל תנסי, אין לך מה להפסיד. בנוגע לעניין השני שציינת, זה מאוד טבעי לחשוש מאינטרקציה חדשה עם מישהו בתחום הרומנטי וייתכן שמתוך חששות אלו את מרגישה שאת לא מעוניינת בו. חשוב שתדעי שאם יורד לך מהבחור את לא חייבת להמשיך לדבר איתו. את יכולה לנסות להמשיך ולדבר איתו ולראות אולי העניין שלך בו יחזור, אבל מה שהכי חשוב זה שתעשי את מה שגורם לך להרגיש הכי טוב, בין אם זה להמשיך לדבר או להפסיק לדבר. משיכה נבנית עם הזמן וזה טבעי שגם אצלך זה יגיע בהדרגה. חשוב שלא תילחצי על עצמך להתקרב או להרגיש דברים שאת לא מרגישה באותו רגע. נסי להירגע ולשחרר את המחשבות ואולי מתוך זה החששות מהקירבה ייעלמו. בהצלחה".

© צילום: Shutterstock
  1. "שיחות על חבר או בנים לא מעניינות אותי כרגע"

  2. בת 14 שואלת: "היי, אז רציתי לשאול לגבי משהו שמפריע לי בזמן האחרון... אני עולה לכיתה ט' וכל החברות שלי כבר מדברות על בנים חתיכים או על זה שהן רוצות חבר או על בנים שהן התנשקו איתם, וכל מיני דברים בסגנון הזה. ואני פשוט לא. זה לא שיש לי בעיה שהן מדברות על זה, אני צוחקת איתן ומשתתפת בשיחה וכל זה, אבל אני פשוט עדיין לא מרגישה מוכנה לכל זה. אני לא רוצה חבר או להתנשק או כל הדברים האלה, אני יודעת שבעתיד אני ארצה אבל כרגע אני לא. ואני מרגישה ממש רע בגלל זה כי כולן כבר בשלב הזה ואני עדיין לא מוכנה לזה ואני לא יודעת מה לעשות, אני מרגישה כל כך מוזרה... בבקשה תייעצו לי איך לשנות את זה"

תשובת היועצת: "שלום לך יקירה, אני שמחה שאת פונה אלינו. אנחנו פה להקל קצת על התחושות. בגיל ההתבגרות אנחנו מתחילים לחקור את המיניות שלנו, המשיכה, הרגשות. ישנם נערים ונערות שחווים את זה בכיתה ו' ויש כאלה שחווים את זה בכיתה ט' ויש כאלה בי"א ואפילו בגילאים מבוגרים יותר. הכל בסדר והכל תקין. כפי שכל אחת מקבלת מחזור בגיל אחר, כך גם המחשבות, התחושות וכו' קורים בזמנים שונים. אין לך צורך להשוות את עצמך לאחרים/ות או להרגיש מוזרה, כי כל אחת היא שונה ומיוחדת ועוברת את התהליך שלה עם עצמה. בנוסף, תסתכלי על זה כיתרון, זה שהן כבר חוות או מרגישות יגרום לכך שהן יספרו לך דברים שלא ידעת ותוכלי ללמוד מהן מה מתאים לך ומה לא. חוויות של אחרים הם סוג של למידה! אני ממליצה לך להתמקד בחברות שלך (שמחה שאת משתתפת בשיחה, צוחקת וגם נמצאת שם כאוזן קשבת), בלימודים, בלהנות, בלעזור לזולת וכשזה יגיע זה יגיע. שיהיה הרבה בהצלחה".

© adobestock
  1. בן 16 שואל: "יש לי שאלה עבורכם, אני וחברה שלי ניסינו לקיים יחסי מין כמה פעמים (עם קונדום) ולא הצלחנו לבצע חדירה. השאלה שלי היא באיזה אזורים של הפות ניתן לקיים יחסי מין ובאיזו צורה ניתן לקיים. עד עכשיו אנחנו פעלנו בעדינות רבה בניסיון לבצע חדירה אבל לא הצלחנו וזה אפילו גרם לכאבים לשנינו באברי המין. אשמח לתשובה ושיהיה לכם שבוע ויום טוב"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו, שאתה מתייעץ בנושאים אלו ולא מפחד לשאול ולחקור. זה מעולה, המשך כך. הפעמים הראשונות הן תהליך וזה לא משהו שמצליח בפעם אחת תמיד. זה עלול לקחת זמן וחשוב להבין זאת. כאבים בחדירה עלולים לנבוע מסיבות שונות כמו חוסר מוכנות לקיום יחסי מין מבחינה רגשית, הגוף מתכווץ, פחד מהריון, לחץ וחרדה, בושה, אמביוולנטיות ועוד. ייתכן שהכאב נובע מכיווץ לא רצוני של השרירים ויש צורך ללמוד באופן אקטיבי לשחרר אותם. בנוסף, חשוב גם להבין שאם אף פעם לא נכנס משהו לתוך הנרתיק, אז זה יכול לכאוב כשנכנס משהו נוקשה וגדול. הנרתיק אינו מורגל לסוג כזה של מגע ולכן יש חשיבות גדולה לכניסה איטית של הפין לנרתיק, בקצב שיהיה לך נעים בו ולא כואב. אם כואב לשניכם אתם יכולים להפסיק עם התנוחות שכואבות לכם. יחסי מין לא אמורים לכאוב אז אם משהו לא נעים לך אפשר להפסיק אותו ולנסות דברים אחרים. בנוסף, יש עוד כמה דברים שיכולים לעזור:

רטיבות: מאוד חשוב שחברה שלך רטובה מספיק, מה שאומר שצריך שיהיה מגע ביניכם לפני החדירה. אם היא תהיה רטובה אז השרירים ישתחררו והחדירה תהיה יותר קלה ונעימה. אם היא לא רטובה מספיק, זה פשוט יכאב לשניכם. היעדר רטיבות מסמן שהגוף אינו מוכן עדיין לכניסה של הפין ושהיא צריכה עוד זמן.

אימון ושחרור השרירים: חשוב שבת הזוג שלך תאמן את איבר מינה לכניסה של גוף זר. היא יכולה להכניס את האצבע שלה או של שלך לנרתיק ולעשות סוג של עיסוי פנימי לשרירים. זה מרגיל את השריר למגע של משהו בפנים. אחרי שהאצבע תהיה בפנים וכבר לא יכאב לה, נסו עם שתי אצבעות. היא יכולה גם לעשות את זה עם המוליך של הטמפון או הטמפון עצמו. הרעיון הוא להרגיל את הנרתיק מבפנים.

חומר סיכה: כדאי להשתמש בחומר סיכה על בסיס מים או סיליקון. זה לא מחליף את החשיבות של הרטיבות הטבעית שלה. תמרחו את חומר הסיכה על האצבע בזמן האימון ואחר כל על הפין (אם יש קונדום אז על הקונדום ואם אתם משתמשים באמצעי מניעה אחר, אז על הפין). אפשר גם למרוח קצת חומר סיכה בפתח הנרתיק.

מעבר לזה, פשוט להיות קשובים לגוף שלכם ולמסרים שהוא מעביר לכם, לעיתים חברה שלך לא רטובה כי היא כנראה לא בעניין כרגע, או שאתה לחוץ או לא מרוכז, או שאתם חושבים על דברים אחרים כמו לימודים, משפחה, חברים. נסו ליצור סביבה נעימה, רגועה ושקטה ואז תתחילו במשחק המקדים ואני בטוחה שדברים ישתפרו. בהצלחה בהמשך!".

"דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר- https://www.opendoor.org.il/.

תגובות