בלי סודות: "לא מצליח לפתח קשר רומנטי עם בנות". צילום: Fotolia

בלי סודות: "לא מצליח לפתח קשר רומנטי עם בנות"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

  1. "לא מצליח לפתח קשר רומנטי עם בנות"

  2. בן 17 שואל: "אני מרגיש שאף אחת לא רוצה אותי וגם כשאני מדבר עם בנות זה לא לקשר רציני ורומנטי. אני חושש שזה ככה לנצח ואני אובד עצות. מה לעשות?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו התחושות שאתה מתאר הן תחושות מוכרות והרבה בני נוער חווים אותן וגם מבוגרים יותר. המון פעמים אנשים מרגישים בדידות  ורצון לקשרי אהבה רומנטיים, אתה לא לבד. זה לא תמיד פשוט למצוא קשר רומנטי וזה תהליך שדורש אקטיביות ובעיקר זמן.

בגיל ההתבגרות, הגיל בו אתה נמצא, תחושות רבות נקבעות לפי היחס של הסביבה אלינו וייתכן שבשל כך אתה מרגיש אובד עצות. אני בטוחה שיש לך הרבה תכונות טובות ונהדרות שבנות רבות היו רוצות למצוא בבן זוג ומומלץ שתגיד אותן לעצמך כל הזמן. גם אם עכשיו אין בנות שמעוניינות בקשר רומנטי איתך בסביבתך הקרובה, זה לא אומר שבעתיד זה יהיה כך. יש לך המון שנים לפניך ושום דבר לא נקבע כעת, לכן חשוב שלא תתייאש כרגע ושלא תפחד לממש ולהיות גלוי עם בנות שאתה מחבב או רוצה איתן קשר רומנטי. ייתכן שהן ירצו וייתכן שלא והכל בסדר.

בנוסף, אני ממליצה לך לשתף חבר טוב או קרוב משפחה שבוגר ממך בחששות שלך הרבה פעמים זה עוזר לפרוק ולדבר על נושאים שמטרידים אותנו עם אנשים שקרובים אלינו שיכולים לעזור לנו להרגיש טוב יותר".

© adobestock
  1. "מה נחשב לאורך תקין?"

  2. בן 17 שואל: יש לי איבר באורך 12 ס"מ ורציתי לדעת אם הוא עוד יכול לגדול ואם לא - איך ניתן להגדיל אותו? אני ממש חסר ביטחון לגבי זה ואשמח לעזרה".
  3. תשובת היועצת: "שלום לך, ראשית אני שמחה שפנית אלינו ואנסה לסייע על מנת לשפר קצת את מצב הרוח. איבר המין מתחיל לגדול בינקות ומסתיים לגדול בסוף גיל ההתבגרות בגילאי 17-18. 12 ס"מ נחשב כאורך ממוצע לאיבר המין הזכרי ולא נחשב כאיבר קטן. לכן, גם הטיפולים המוצעים היום הם לבעלי פין הקטן מ-8 ס"מ.

    חשוב לציין כי בעידן שבו אנחנו נחשפים לאתרי פורנו וסרטונים פורנוגרפיים ברשתות החברתיות, גברים רבים חשים כי איבר המין שלהם קטן מהממוצע. סרטי פורנו יוצרים מציאות מדומה באופן מאוד מובהק. הם גורמים לנו לשכוח את העובדה כי לסרטים אלו מלהקים גברים שמלכתחילה עם איבר המין שלהם גדול מהממוצע וגם זוויות הצילום גורמות לכך שהם יראו יותר גדולים ממה שהם במציאות. המראה החיצוני והנתונים הפיזיולוגיים לא קובעים מי אנחנו. מי שי/תאהב אותך, תאהב אותך כמו שאתה והגודל שלך באמת לא משנה. יחסי המין לא מורכבים רק מחדירה. ישנו מין אוראלי שניתן לענג באמצעות הלשון, משחק מקדים, החדרת אצבעות ועוד ועוד. חשוב שתאהב את עצמך כמו שאתה ואל תתן לזה להוריד לך את הביטחון!".

  4. © adobestock

    "האם אני בהריון?"

    1. בת 15 שואלת: "נטלתי פוסטינור יומיים וחצי לאחר קיום יחסי מין, כמה זמן לוקח לפוסטינור להשפיע על מניעת ההיריון? תודה על המענה".

תשובת היועצת: "שלום לך, טוב שפנית אלינו ושאת בוחרת להתייעץ בנושא חשוב כמו זה. פוסטינור הוא אמצעי מניעה לשעת חירום, שהשפעתו תקיפה עד 3 ימים לאחר קיום יחסי מין לא מוגנים. חשוב לי שתדעי, שקיים כדור אחר, אלה (Ella) שמשפיע עד 5 ימים לאחר קיום יחסי מין לא מוגנים.

מנגנון הפעולה של פוסטינור הוא דחיית הביוץ. שלא כמו גלולות למניעת הריון, המונעות ביוץ, פוסטינור לא מונע את הביוץ, אלא רק דוחה אותו. אבל אם בשעת קיום יחסי מין היה כבר ביוץ והביצית נמצאת, הרי הפוסטינור לא ימנע את ההיריון. הפוסטינור עלול גם לדחות את מועד הווסת. לכן, כדי לוודא שהפוסטינור עבד ואת אכן לא בהיריון חשוב ששבועיים לאחר קיום יחסי המין הלא מוגנים תעשי בדיקת הריון. תוכלי לרכוש ערכה לבדיקת הריון בכל בית מרקחת בעלות של כ-30 שקלים. הערכות האלו מאוד אמינות, בתנאי שהיא מתבצעת אחרי שבועיים. בנוסף, אני ממליצה לך להיכנס לאתר של "דלת פתוחה": https://www.opendoor.org.il/contraception ולקרוא על אמצעי מניעה שנמצאים היום בשוק. תוכלו להתאים לכם אמצעי שיגן עליכם בפני הריון לא רצוי, ויאפשר לכם קיום יחסים מהנים ובטוחים".

  1. "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר- https://www.opendoor.org.il/.
תגובות