באים לעזרה: כך תסייעו לבני הזוג לקבל החלטות חשובות. fotolia

באים לעזרה: כך תסייעו לבני הזוג לקבל החלטות חשובות

בני הזוג שלכם צריכים לקבל החלטה חשובה? אספנו עבורכם את כל הטיפים שיעזרו לכם לעזור להם לקבל את הבחירה הנכונה ביותר

בכל יום אנחנו מקבלים החלטות. חלק מההחלטות הן אוטמטיות ואינן דורשות מחשבה רבה, אבל ישנן החלטות אחרות חשובות והרות גורל, לעיתים אף בעלות השפעה ישירה על חיינו, שאנחנו חייבים לקבל. אז מה עושים כשבני הזוג נתקלים בהחלטה כזו ומבקשים את עזרתכם? כל התשובות והטיפים בכתבה הבאה.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

הקשיבו לכל הפרטים

הדבר הראשון שעליכם לעשות כדי לעזור לבני הזוג לפתור את הדילמה שלהם ולקבל את ההחלטה הוא פשוט להקשיב להם. אבל באמת. לא בחצי אוזן, לא כי אתם חייבים. תקשיבו. נסו להבין את כל הפרטים, שאלו כשאתם לא מבינים משהו ובעיקר- היו אוזן קשבת עבור בני הזוג. לפעמים רק התמיכה הזו והתחושה שיש מישהו ששומע לבעיות ובאמת רוצה בטובתנו תורמת לפתירת הבעיה.

© adobestock

נסו להבין לאן נוטה ליבם

לרוב כשמונחת בפנינו החלטה, אנו נוטים לכיוון מסויים וכשאר אנחנו מתייעצים אנחנו מגיעים עם סוג של 'בחירה מראש'. נסו להבין האם זה המקרה- האם בני הזוג שלכם כבר 'בחרו מראש' ובסך הכל צריכים דחיפה או תמיכה לכיוון הנכון, או שמא באמת ובתמים הם מתלבטים ולא יודעים במה לבחור או מה להחליט. במידה והם נוטים מראש לכיוון מסויים- עזרו להם ותמכו בבחירה שלהם, ואם מדובר באופציה השנייה- עברו לטיפ הבא.

© adobestock

הביעו את דעתכם הכנה והאובייקטיבית על הנושא

קיבלתם את כל האינפורמציה הדרושה לכם כדי להבין את הסיטואציה? מעולה! עכשיו תורכם להחליט מה דעתכם על הנושא. אחרי שתחליטו בעצמכם מה אתם חושבים- שתפו זאת עם בני הזוג. נסו להיות כמה שיותר כנים ואובייקטיבים, שכן אם בני הזוג התייעצו איתכם לגבי הנושא החשוב הזה, כנראה שהם סומכים שתגידו להם את האמת והדעה האמיתית שלכם.

© shutterstock

גלו אמפתיה ותמכו בהחלטה הסופית

בסופו של יום, לא משנה כמה תייעצו להם- הבחירה היא בידיי בני הזוג שלכם. אז בין אם הם מקשיבים לעצה שלכם ובין אם בוחרים לעשות אחרת, כל מה שנותר לכם זה להבין אותם ולתמוך בבחירה שלהם. אז חבקו אותם חזק ותנו להם תחושה טובה - כי אין דבר יותר מחזק מזה.

תגובות