בלי סודות: "לא מרגישה מוכנה לזוגיות". AdobeStock

בלי סודות: "לא מרגישה מוכנה לזוגיות"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי: 

בן 17 שואל: "היי. אז ככה, אני ביסקסואל. לקח לי המון זמן לעלות על זה ולהשלים עם זה, בחיים לא התאהבתי/ הייתי בזוגיות/ התנסתי. לאחרונה הכרתי מישהו ממש סבבה. הכל זורם והכל טוב, אבל אני לא מרגיש שבא לי זוגיות או להיכנס למערכת יחסים. אין לי את הרצון ואת הזמן להשקיע רגשות בזה כרגע, ופשוט לא בא לי להיכנס לזוגיות. זה מוזר, אני חשבתי שברגע שאמצא אדם שמוצא חן בעיניי אני אקפוץ על ההזדמנות כי אני לא מוצא חן באנשים כל כך מהר, ועם כמה שהוא נחמד אני מרגיש שזה גדול עליי, והקטע הוא שאני בן 17 כבר ואני רוצה לחוות נשיקה ראשונה, מערכת יחסים ראשונה,  או יחסי מין... ועד שאני מגיע למצב שאני יכול להשיג את זה אני מרגיש אחרת, כאילו אני לא רוצה, כאילו זה גדול עליי ואני לא פנוי רגשית לזה... אני לא יודע מה לעשות ואני לא מצליח לאפשר לעצמי רק לנסות, מן הרגשה בגוף של פשוט לא בא לי אחד גדול וזה לא קשור אליו, אלא קשור אליי. האם זה נורמלי שאני מרגיש ככה? אני מרגיש שאני צריך לנסות כבר משהו כי גיל 17 זה כבר גיל לחוות... וברגע שאני לא חווה כלום איזה מן נעורים אלו?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני כל כך שמחה שפנית אלינו. ההתלבטות שלך כל כך חשובה וכנה. אתה מצליח להעמיק בשאלות של יחסים בצורה רגישה ונבונה ביותר. שאלת אם כל המצב הזה נורמלי, איפה עובר הקו בין המשאלות שלנו לבין הרצון לממש אותן באמת, בין הדאגה לאמת שלי, לבין רצון "למצות" את הנעורים עד תום. כל המחשבות האלה לא רק טבעיות אלא גם שכיחות מאד אצל נערות ונערים בגילך, ללא כל קשר למגדר, למין או למשיכה שלהם. כל ההתבגרות שלנו, למצוא את מי שאנחנו ומה שאנחנו אוהבים ועושה לנו טוב, זה תהליך כל כך מורכב ומסובך. לא תמיד אנחנו נעים באותו כיוון ומאוד טבעי לרצות משהו אחד, אחר כך לא, להחליט משהו ואחר כך להתחרט ולשנות דעה. ככה האישיות שלנו מתגבשת ואנחנו הופכים להיות מי שאנחנו. הכרת מישהו לראשונה ויוצא לך לטעום את החוויה של להיות בקשר עם אדם אחר. זה נפלא להרגיש שאתה מוצא חן בעיני מישהו אחר. אתה מתאר שציפית ורצית כבר להתנסות בכל מה שקשור לקשר ראשון- רגשות, נשיקה, מגע מיני. כשהקשר התחיל להתקדם, הצלחת כל כך יפה להקשיב לקול הפנימי הזה, שאומר לך בקול ברור: עוד לא, אתה לא פנוי, זה גדול עליך. זה מאוד חשוב להקשיב לקול הזה. גם מבוגרים ממך בהרבה מתקשים לשמוע אותו או להקשיב לו. ההתלבטות שלך כל כך מובנת, כי אתה רוצה להתנסות כבר ולא להיות מאחור (חשוב לי לספר לך שבעניין הזה של להיות "מאחור", מה שאנחנו שומעים מהסביבה שלנו ומחברים שמספרים הופך לציפיות שלנו מעצמינו שלעיתים גוברות על הרצונות האמיתיים שלנו). אין כאן תשובה אחת נכונה כמובן. רק עצה להמשיך להקשיב לרגשות ולמחשבות שלך. הם יובילו אותך למקומות שלמים ומתאימים יותר בשבילך. מזמינה אותך להמשיך ולהתלבט, בלי צורך להגיע מהר לתשובה נכונה. אנחנו נהיה כאן בשבילך לכל התלבטות ושאלה בהמשך".

© AdobeStock

בן 14 שואל: "אתמול אוננתי ויצא לי שפיך בפעם הראשונה. זה אומר שעכשיו יתחיל גיל ההתבגרות שלי? הרסתי משהו?"

תשובת היועצת: "שלום לך, שמחה מאוד שפנית אלינו. באופן טבעי אתה בעיצומו של גיל ההתבגרות, ובהתאם יש גם התפתחות מינית (עוררות מינית, שערות ערווה וכד'). חשוב לציין כי ללא קשר לכך שאוננת ולכך שנשפך זרע אתה נמצא בגיל ההתבגרות, כלומר גם אם לא היית מאונן וגם אם לא היה יוצא זרע - זה עדיין לא משנה את העובדה שאתה בגיל ההתבגרות ומתפתח מינית באופן טבעי כאמור. לא הרסת כלום! להיפך, למדת להכיר את עצמך ולהינות באופן טבעי מהגוף שלך עד כדי הגעה לאורגזמה (התחושה הנעימה שחשת והשפיכה של הזרע). יכול להיות שכבר יצא לך זרע בעבר, מה שמכונה "קרי לילה", מצב בו במהלך השינה מגיעים לאורגזמה באופן ספונטני והזרע נשפך מעצמו. זוהי תופעה טבעית ונורמלית לחלוטין, במיוחד לפני שמתחילים לאונן. אוננות היא טבעית, מהנה ובריאה, וכל בני ובנות האדם נהנים ממנה. מזמינה אותך להמשיך ולהכיר את גופך, להבין מה עושה לך נעים ואיך, וכן לשלב מחשבות ופנטזיות שיעזרו לעוררות ולהנאה שלך (לעומת צפייה בפורנו שעלולה לסבך לאורך זמן את המצב, שכן המראות שם אינם בהכרח מציאותיים, מלאים לרוב באלימות וחוסר תקשורת, ואינם משקפים כיצד יחסים אינטימיים בריאים ומהנים נראים במציאות)".

© adobestock

בת 17 שואלת: "היי. גיליתי היום בעזרת בדיקת הריון שאני בהריון, וזה אחרי שהמחזור שלי לא הגיע החודש. אני לא רוצה להמשיך בהריון ומצד שני מעדיפה גם לא לספר על זה. מה אפשר לעשות?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שאת פונה אלינו במהירות ואני מקווה שנוכל לעשות לך קצת סדר בדברים. בשלב הזה, מאחר ואינך מעוניינת להמשיך בהריון, ארצה לפרט לך מה הם השלבים בתהליך הפסקת ההריון, לפי סדר התבצעותם:                                       1. קביעת תור אצל גניקולוג/ית וביצוע בדיקת אולטרסאונד                                              2. בדיקת דם - את ההפניה לבדיקה יש לקבל אצל הגניקולוג/ית                                        3. תור לוועדה להפסקת הריון בה מתכנסים שני רופאים ועובדת סוציאלית                        4. ביצוע הליך הפסקת ההריון - ישנן שתי דרכים לכך, או על ידי כדורים או בהליך כירורגי.      חשוב לי לציין שלא מדובר בתהליך מסוכן, בנוסף מדובר בתהליך שהוא חינמי ושיכול להתבצע גם ללא ידיעת ההורים. נשמע שכרגע את עומדת מול סיטואציה שאינה פשוטה בעבורך, וכדי לעבור את התהליך בצורה חלקה עם עזרה ותמיכה את מוזמנת ליצור קשר עם "דלת פתוחה" באופן טלפוני על מנת שנוכל לסייע ולהעביר מידע מפורט יותר בנוגע להליך. בנוסף, דלת פתוחה מציעה ליווי אישי בתהליך הפסקת ההריון על ידי יועצת מנוסה, דבר אשר יוכל לסייע לך במידה ואת מעוניינת בכך. אנו ממליצים לך לא לעבור לבד את התהליך ולשתף אחות גדולה, חברה או מבוגר אשר את מרגישה שיכולים לסייע ולתמוך בך לצד אחת המתנדבות בדלת פתוחה. בקישור האינטרנט כאן למטה תוכלי למצוא פרטים על הסניפים ולהיעזר בסניף דלת פתוחה הקרוב לביתך.

"דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר- https://www.opendoor.org.il/

 

תגובות