שדכנים ליום אחד: כך תעזרו לחברים שחוששים להתחיל עם הקראש שלהם. adobestock

שדכנים ליום אחד: כך תעזרו לחברים שחוששים להתחיל עם הקראש שלהם

אף פעם לא פשוט לבצע את הצעד הראשון. וזה קשה אף יותר כשחברים שלנו צריכים לבצע אותו והם נתקלים בחוסר אונים. הכתבה הבאה תלמד אתכם כיצד לעזור להם במקרה כזה!

חבר\ה סיפרו לכם שיש להם קראש על מישהו\מישהי? אתם ממש רוצים לעזור להם אבל פשוט לא יודעים איך? אנחנו כאן כדי לעזור לכם! אספנו עבורכם מספר הצעות לאיך לעזור לחבר\ה שלכם לעשות את הצעד הראשון ולהתחיל עם הקראש!

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

  1. מישהו מוכרח לעשות את הצעד הראשון
  2. עם כמה שזה מבאס, זוגיות לא יכולה לקרות מעצמה כמו קסם, מישהו חייב לעשות את הצעד הראשון ולשתף ברגשות שלו. לכן, כדאי שתסבירו לחבר\ה שלכם שבמקום להמשיך ולשמור את הרגשות בתוך הבטן, כדאי שהם פשוט ישתף אותם עם הקראש ויעשו את הצעד הראשון בדרך למערכת יחסים זוגית איתו\איתה... הרי עדיף לקחת אחריות על הרגשות ולשתף בהם – במקום לקוות שזה יגיע מהצד השני, כי יכול להיות שגם הם מרגישים לא בנוח לעשות זאת. ותעזרו לחבריכם לגלות שזה באמת לא כל כך נורא לבצע את הצעד הראשון ושאין באמת ממה לפחד. הדבר הכי גרוע שיכול לקרות הוא לקבל מהקראש/ית תשובה שלילית וגם אז – לא קרה שום דבר, הכול בסדר!
  3. תחושת ההקלה
  4. קשה לשמור רגשות בבטן מבלי לשתף בהם אף אחד. זו בדיוק הסיבה לכך שכשמשתפים אדם כלשהו ברגשות או בסיפור אישי – התחושה היא ש"יורדת אבן מהלב". לכן, תסבירו לחבר\ה שלכם שכדאי שהם ישתפו את הקראש ברגשותיהם על מנת לשחרר את מה שהם שומרים בתוך הבטן ובכך להיפטר ממטען כבד ולא נוח. כך, החבר\ה יוכל לחוות תחושת הקלה מסוימת ואנחת רווחה.
  5. © adobestock
    תעניקו לחבר\ה תחושת ביטחון
  6. נקיטת צעד משמעותי כמו הצעת חברות הוא עניין לא פשוט, שדורש חשיפה עצמית אשר עלולה לייצר מבוכה ולכן – חשוב שתהיו שם בשביל החבר\ה שלכם כדי לחזק, להכיל ולהעניק תחושת ביטחון. תנו לו\לה את התחושה ש"יש להם גב" ושאתם תאהבו אותם בין אם הקראש יאהב\תאהב אותם ובין אם לא. אם תצליחו לייצר בחבר\ה תחושת ביטחון ומוגנות, בשאיפה, זה עשוי לייצר בו\בה מוטיבציה ורצון לבצע את הצעד הראשון...
  7. תתנו להם עצות
  8. בכדי לעזור לחבר\ה שלכם למצוא בעצמו\בעצמה את האומץ הנדרש לקחת את הצעד הראשון מול הקראש- חשוב שתהיו שם בשבילו לייעץ ולהציע רעיונות שעשויים לתרום לכך. למשל, תציעו לחבר\ה ליזום מפגשים או שיחות עם הקראש. כמובן – אל תשכחו לתת לו\לה ספייס ואל "תלחצו" עליו\עליה באף שלב כי זה עלול לייצר "אנטי" ומבוכה מיותרת. אז תייעצו בעדינות ומי יודע... אולי זה יגרום לחבר\ה שלכם למצוא בעצמו\בעצמה את האומץ לבצע את הצעד הראשון!
תגובות