בלי סודות: "נדבקתי במחלת מין?". adobestock

בלי סודות: "נדבקתי במחלת מין?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בת 17 שואלת: "היי, קיימתי יחסי מין פעמיים עם אותו הבחור - הפעם הראשונה הייתה לפני שבוע וחצי והפעם השניה לפני שבוע. הפעם השנייה הייתה ללא קונדום וידוע לי שהוא שוכב עם הרבה בנות בלי קונדום. יום-יומיים אחרי כן, החלו לי גירודים באיבר המין, שהתחזקו בימים האחרונים. בנוסף, לאותו הבחור היה הרפס (בשפתיים) לפני כמה שבועות, אבל בזמן היחסים בינינו לא היה לו. רלוונטי לציין כי היה מגע אוראלי קצר (מהצד שלו אליי) בפעם הראשונה ששכבנו (לפני שבוע וחצי) אבל הגירודים החלו רק לאחר הפעם השניה. מה זה יכול להיות? זה בהכרח אומר שנדבקתי במחלה כלשהי?"

תשובת היועצת: "היי, אני שמחה שפנית אלינו. שימוש בקונדום בעת קיום יחסי המין הינו חשוב ביותר, גם להגנה מפני הריון וגם למניעת מחלות. הקונדום יוצר תחושת בטחון שיחסי המין היו מוגנים וכך ניתן להרגיש טוב גם לאחר קיום היחסים. ציינת ששכבתם בלי קונדום, שהופיעו גירודים לאחר מכן ושהגירודים הופיעו לאחר הפעם השניה - ואילו ההרפס שהיה לפרטנר היה קרוב יותר לפעם הראשונה. גירודים יכולים להופיע מכל מיני סיבות: הורדת שיער במפשעה, הזעה, שינויים הורמונליים כאלו ואחרים; ולכן לא חייב להיות קשר בין ההרפס שהיה לפרטנר לבין הופעת הגירודים. עם זאת, ממה שאת מתארת לא ניתן לדעת אם נדבקת באיזו שהיא מחלה, לכן אני מציעה שתלכי לרופא/ת נשים כדי להתייעץ איתו/איתה בנושא הזה. כדי שלא תהיי לחוצה, אני מציעה לך לבצע בדיקה למחלות מין. את הבדיקה ניתן לבצע לבקש מרופא/ת המשפחה דרך קופת החולים. ציינת שלא השתמשתם בקונדום, אך לא ציינת האם את לוקחת גלולות או משתמשת באמצעי מניעה אחרים. במידה ואינך לוקחת גלולות ולא השתמשתם באמצעי מניעה אחרים, כדאי לבצע בדיקת הריון לאחר שבועיים מהפעם האחרונה שקיימתם יחסי מין כדי לוודא שאכן אין הריון. מדובר בבדיקת הריון ביתית שניתן לרכוש בכל בית מרקחת. כדי שהבדיקה תהיה תקפה, יש לבצעה כ-14 ימים מיום קיום יחסי המין. את מוזמנת ליצור עימנו קשר, פרטי הסניפים נמצאים כאן. נשמח לשמוע ממך, בהצלחה!"

© adobestock

בת 17 שואלת: "החבר שלי מחדיר לתוכי אצבעות וזה נעים לי במהלך כל הזמן. הבעיה היא מיד אחרי האקט: מתחילה לכאוב לי הבטן באזור הרחם. הכאב נמשך שעות בודדות וזה לא קורה תמיד. האם זה מסוכן?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו ושאת מודעת לתחושות של גופך. החדרת אצבעות כחלק מעינוג בת הזוג הוא דבר מדהים ומענג ואני שמחה שאתם נהנים במהלך היחסים שלכם. הסיבות לכאבים לאחר מכן יכולות להיות שונות ומגוונות. כתבת שזה לא קורה כל הזמן. אנא שימי לב מתי זה קורה. האם זה סמוך לתקופת ביוץ? בעת המחזור? בתקופות אלו בחודש הגוף חווה שינויים וכך גם מצבי רוח ותחושות. אם את רואה שבאחד מהזמנים האלה הכאב חזק יותר, דעי לבקש מחבר שלך שיחדיר לך אצבעות בזמן אחר. ייתכן כי חבר שלך מבצע את ההחדרה חזק מדי ובמהלך ההחדרה זה נעים ולאחר מכן כואב, בקשי ממנו לנסות להחדיר בצורה עדינה יותר, לנסות עם אצבעות קטנות יותר או אף להכניס תחילה אצבע אחת ולאחר מכן אצבע נוספת. דבר נוסף הוא שיתכן וההנאה שלך מגיעה מגירוי חיצוני (לעיתים בעת גירוי הנרתיק, הדגדגן מגורה אף הוא). חשוב לי גם לציין כי בטרם החדרת האצבעות, יש לשטוף ידיים בצורה יסודית ואף לקצוץ ציפורנים, על מנת שהן לא ישרטו את הנרתיק.
אני ממליצה לך לדבר עם בן זוגך ולשתף אותו בתחושותייך, לנסות גירוי חיצוני בנוסף. יחסים טובים מתבססים על תקשורת טובה והדדית וחשוב שהוא יקשיב, יתמוך ויסייע. בהצלחה!"

© צילום: shutterstock

בן 15 שואל: "בזמן האחרון אני נמצא בסיטואציה מוזרה: אחרי שאני מאונן אני מרגיש תחושה של אשמה, מין משהו שיושב לי על המצפון ואני לא יודע למה. אני אוהב לאונן ובגלל זה אני לא יודע מה לעשות, כי מצד אחד אני רוצה לעשות את זה אבל מצד שני אני מרגיש אשם. מה עלי לעשות? האם זה נורמלי?"

תשובת היועצת: "שלום לך! קודם כל, אני שמח מאוד שאתה משתף בקושי שאתה חווה ושפנית אלינו. אני בטוח שזה לא היה לך פשוט להעלות נושא כזה. אני רוצה להרגיע אותך, אתה לא לבד. רגש האשמה שאתה חווה בזמן אוננות ופורקן מלווה הרבה נערים בגילך, הוא נובע מסיבות רבות ולכל אחד סיבתו שלו. לחלק זה קורה בגלל איסורים הלכתיים, לחלק האשמה עולה מתחושת הבושה שלפעמים מתלווה לאוננות. בחלק מהפעמים, תחושת האשמה נובעת מהעובדה שאין גורם שאומר שאוננות היא דבר טבעי בריא ומהנה, לכן הרבה חוסר תקשורת סביב העניין הזה מהווה גורם מבלבל להרבה נערים. אוננות היא שלב חשוב בהתפתחות המינית של כל אדם, היא חשובה להנאה ולחקירת הגוף וכל עוד היא נעשית בפרטיות, הכל בסדר. הרצון לאונן הוא טבעי ורגיל, אל תרגיש שאתה עושה משהו לא בסדר. אתה עושה דבר טבעי ובסדר. נסה לא לשפוט את עצמך, מיניות היא חלק בלתי נפרד מחיינו."

 "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.

תגובות