מבוכה בצד: למה חשוב לקיים שיח פתוח על מיניות ומגדר. adobestock

מבוכה בצד: למה חשוב לקיים שיח פתוח על מיניות ומגדר

מרגישים נבוכים בכל פעם שאתם מתכוונים לשתף את אמא בהתאהבות חדשה? מתלבטים האם לשתף את אבא בשאלות על זוגיות? שימו את המבוכה בצד, ולכו על זה! עדיין חוששים? קבלו חמש סיבות למה אתם צריכים לשים בצד את הפחד בצד – ופשוט לקיים שיח עם ההורים שלכם על נושאי מגדר וזוגיות.

כבני נוער, מידי יום אנו מתחבטים בשאלות מהותיות וחשובות על עצמינו: שאלות שנוגעות למגדר, לזוגיות, לאהבה... אנחנו מחפשים תשובות – אך לא מוצאים אותן, ומרגישים חוסר אונים על תחושת אי הודאות. רק חבל שאנחנו שוכחים שגרים אתנו בבית שני אנשים מקסימים ביותר – שלגמרי ישמחו לעזור לנו ולהנחות אותנו בפתרון השאלות. אז... קבלו מאתנו חמש סיבות לחשיבות הרבה של שיח פתוח בבית על נושאי מגדר וזוגיות (ספוילר: ההורים גם יכולים לצאת ממש מורווחים ממנו)!

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

  1. למידה הדדית של כל צד מתוך עולמו של הצד השני

ההורים שלכם (עם כמה שהם יכולים להיות מעצבנים לפעמים) הם אנשים מאוד חכמים. כמה חכמים? בואו רק נגיד שהם מסתובבים על כדור הארץ כבר תקופה די ארוכה, וניסיון החיים שלהם – עצום. יכול מאוד להיות שמתוך הידע הנרחב הזה שלהם – אתם תצליחו למצוא תשובות לכמה מהשאלות שעולות בכם. אבל היי! האם רק אתם תלמדו מהם, והם ישבו להם בנחת, רגל על רגל, ויקטרו על העבר שלהם? אז זהו – שממש לא. גם להם יש המון ללמוד מכם. העולם השתנה מאוד בשנים האחרונות – ואיך הם יתעדכנו אם לא דרככם (נ.ב – אבוש, אנחנו נבין את ההודעות שלך גם אם לא תטרח לשים אלפי נקודות אחרי כל מילה)? לכן, קיימו שיח עם ההורים שלכם – במיוחד סביב נושאי המגדר והזוגיות, ותיווכחו לדעת שלא רק אתם עשויים ללמוד מהם, אלא גם הם מכם (והמון)!

© שאטרסטוק
  1. שיפור האווירה הכללית בבית (ובלב)

כשאדם מתחבט בשאלות, בכל נושא שהוא (גם בנושאי מגדר וזוגיות), הוא לרוב שרוי במצוקה ובסערת רגשות. הדבר עשוי "להקרין" על הסובבים אותו, ולהשרות עליהם אנרגיות שליליות. לכן, כאשר אתם "אוצרים" בתוככם שאלות ותהיות רבות אודות נושאים כמו זוגיות ומגדר, אתם למעשה עשויים להעביר את תחושת סערת הרגשות שלכם – גם אל הוריכם. הדבר יכול לעשות את האווירה השוררת בבית שלכם לבלתי נעימה. לכן, אם תשתפו את הוריכם בתהיות על נושאי מין ומגדר – יכול מאוד להיות שזה יעשה את האווירה בבית לנעימה יותר. בנוסף, שיח משמעותי על נושאים אלו עשוי להרגיע את תחושת סערת הרגשות שלכם – ואולי גם את זו של הוריכם. במקום שבו יש אנשים רגועים ושמחים – יש אושר ושלווה.

  1. תורידו מהלב 

שיח עם ההורים שלכם על נושאי מגדר וזוגיות – יבטיח לכם יותר מרק אפשרות לקבל עזרה... אלא גם אפשרות להוריד מהלב – ועוד בפני האנשים הקרובים אליכם ביותר. בנוסף, תוכלו לאפשר להם מקום לפרוק מליבם – ולהירגע.

© adobestock אילוסטרציה
  1. תתאפשר פתיחות בבית – שתגרום לפריחת האנשים בו

שיח פתוח עם ההורים מקדם פתיחות, כחלק מהאווירה הכללית ששוררת בבית. פתיחות שמייצרת תחושה נעימה בבית – ומבטיחה לכל אדם החי בבית, תחושה נעימה ובטוחה. נוצרת תחושה מקבלת וחמה בבית, שמקרבת את בני המשפחה זה לזה.

  1. העמקת ההיכרות בין שני הצדדים

אתם אמנם גרים עם ההורים שלכם באותו הבית כבר תקופת זמן לא מבוטלת – אבל, דוגרי... עד כמה אתם באמת מכירים אותם? עד כמה אתם חושבים שהם באמת מכירים אתכם? שיח על נושאי מגדר וזוגיות יוכל להעמיק את ההיכרות ביניכם לבין הוריכם, להעניק לשני הצדדים תחושת ביטחון ומוגנות, ומתוך אלו: לשפר את מערכת היחסים ביניכם לבין ההורים שלכם. נסו לקיים שיח משמעותי עם ההורים שלכם על מה שיושב לכם על הלב, ומי יודע? אולי תגלו שגם ההורים שלכם, כבני נוער, התחבטו בתהיות דומות לאלו - שלכם...?

תגובות