בלי סודות: "הכאב של החדירה בלתי נסבל". צילום: fotolia

בלי סודות: "הכאב של החדירה בלתי נסבל"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בת 18 שואלת: "היי לכן, לאחרונה התחלתי להיות פעילה מינית עם בן הזוג שלי. במשך כמה חודשים קיימנו רק מין אוראלי, ובשבוע שעבר החלטנו ששנינו רוצים ומסכימים לקיים יחסי מין עם חדירה. נפגשנו בבית בפרטיות ועשינו משחק מקדים במשך כמעט שלוש שעות, עד ששנינו הרגשנו מוכנים לחדירה. השתמשנו בחומר סיכה וגם הקונדום היה עם שכבת חומר סיכה מעליו, אבל לא הצלחנו להכניס את האיבר שלו לתוכי כי ממש כאב לי, ובגלל שהוא ראה שלא נעים לי פיזית וממש נלחץ שהוא יכאיב לי - הוא התקשה להגיע לזקפה ולשמור עליה. ניסינו תנוחות שונות שלא עבדו, וכמובן ניסינו גם החדרת אצבעות. אבל אפילו החדרת אצבע אחת כאבה לי והוא היה איטי מאוד ועצר כל פעם שאמרתי לו. החוויה הכוללת הייתה באווירה ממש טובה וסך הכל היה לנו כיף לגלות את עצמנו בצורה כזאת, הבעיה שהכאב היה לא נסבל. לא חשתי לחץ, הייתי מאוד רטובה והיה לנו מספיק חומר סיכה. אז אני לא מבינה עוד מה ניתן לעשות, איך אוכל להפחית את הכאב?

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה על שפנית אלינו. החוויה שאת משתפת בה היא תופעה שכיחה מאוד במיוחד בקרב נשים צעירות. מהתיאורים שאת מספקת עולה כי את נמצאת בזוגיות מכבדת, קשובה והדדית. אני רוצה לחזק אותך על ההבנה שאיברי המין צריכים להיות מגורים ושהמשחק המקדים מועיל לכך. חשוב לזכור שעבור שניכם זוהי חוויה חדשה וגם אם את מרגישה שאת מוכנה, ייתכן שקיים עוד לחץ בתת המודע שבא לידי ביטוי בכיווץ פיזי בנרתיק ובזקפה לא מלאה. ציינת שהייתה כניסה של האצבעות לתוך הנרתיק, אני ממליצה לך להמשיך במגע זה על מנת ללמוד את התגובות הגופניות שלך לקראת השלב בו תרצו להכניס את הפין. חומר הסיכה יכול להקל וגם להגביר את ההנאה במין גם לאחר הפעמים הראשונות, אז המשיכי להשתמש בו לפי רצונך. שוב, גם אם נדמה לך שאת לא בלחץ, כשיש כאב עלינו להקשיב לו ולהבין מה הוא מאותת לנו. אני ממליצה שתמשיכו לקחת את הזמן לחקור את  בקצב שיתאים לכם. חשוב לזכור שעל אף שאנחנו רגילות ורגילים לחשוב על 'הפעם הראשונה', בעצם מדובר בפעמים ראשונות, וקיום יחסי מין פנימיים מלאים הם עניין שדורש זמן והתרגלות וקורה אצל כל אחת בקצב שונה. תסמכי על התחושות שלך ועל גופך שיודע לסמן לך מתי נכון לך להתקדם ומתי עוד לא. חשוב שאם את חשה כאב לא תמשיכו ותעצרו, כדי לא לפצוע או להחמיר את התחושה. אם הכאב נמשך, ניתן כמובן לפנות אלינו או לרופאת הנשים להתייעצות. אני מאמינה שהודות למערכת היחסים החיובית שאת מתארת, תוכלו ליהנות מיחסי מין מהנים ומספקים".

© adobestock

בן 17 שואל: "שלום, רציתי לשאול איך אפשר להסיר שיער באזורים האינטימיים בצורה בטוחה. אני יודע שיש כל מיני סרטונים ומדריכים באינטרנט, אבל בשיא הכנות אני לא יודע על מה לסמוך ומה לא, ואני לא לגמרי יודע למי לפנות... אשמח אם תוכלו לעזור לי".

תשובת היועצת: "שלום לך, כל הכבוד שאתה מודע לכך שהסרת שיער צריכה להיעשות באופן בטוח! אולי כבר יצא לך לשמוע שהסרת שיער בגוף ובאזור המפשעה בפרט היא עניין אופנתי. הכוונה היא, שכרגע הסרת שיער באזור המפשעה היא מקובלת ואף מעודדת בחברות מסוימות בעוד שפעם או כיום במקומות אחרים היא אינה נפוצה כמו בישראל של 2021. שיער הערווה הוא אחד מהשינויים הגופניים הראשונים שמצביעים על כך שאתה מתחיל את גיל ההתבגרות ומבדיל בין ילדות לבגרות. אז קודם כל, שיער גוף הוא טבעי לחלוטין! אתה יכול להרגיש בנוח להשאיר את שיער הגוף שלך אם אתה חפץ בכך, ואם בכל זאת אתה מעדיף להסיר, טוב שאתה בודק ומתייעץ בנושא. כפי שקראת באינטרנט, ישנן שיטות שונות להסרת שיער: גילוח, משחה להסרת שיער (עובדת כמו גילוח ולא מוציאה את השערה מהשורש), שעווה, אפילציה ולייזר. ישנה גם האופציה של קיצוץ השיער במספרים עדינות, אופציה שרבים ורבות בוחרים בה כדי ליצור מראה יותר עדין ומעוצב באיזור המפשעה. גילוח ומשחה להסרת שיער הן השיטות הכי פחות כואבות אך הן יכולות לגרום לגירויים, גדילה הפוכה של שיערות, חתכים וסיבוכים נוספים. בנוסף, גילוח מגרה צמיחה נוספת של שיערות והן התעבות של השיערה. אם בכל זאת אתה מעוניין לנסות גילוח או משחה, אמליץ לעשות זאת בעדינות ולאט, עם קצף גילוח או סבון במקלחת ולשים לב כיצד העור מגיב. שעווה היא גם אופציה קבילה אבל היא בהחלט כואבת באופן משמעותי ויכולה לגרום לגדילה הפוכה של שערות באזור. אני ממליצה להימנע מאפילציה ומלייזר כיוון שאלו שיטות קבועות ובגילך הצעיר טעם משתנה עוד הרבה. אומנם לייזר יגרום לגדילה דלילה יותר של שיערות אך שיטה זו היא גם יקרה באופן משמעותי ויכולה להגיע גם לאלפי שקלים. כמו כן, כמו שכבר הזכרתי, קיצוץ השיער במספריים ועידון המראה הסבוך באזור המפשעה יכול להוות לך פשרה נהדרת שכרוכה במעט מאוד תופעות לוואי. חשוב לזכור שלשיער הערווה יש תפקיד בלהגן על איברי המין שלנו, להוריד חיכוך בזמן מגע מיני ולהגביר עונג וייתכן שגם להוריד סיכויי הידבקות במחלות המועברות במגע מיני. בהצלחה".

© צילום: Fotolia

בן 17 שואל: "היי לכם, אני נמצא בזוגיות מדהימה עם בת הזוג שלי. עד לפני כמה שבועות לא הייתה שום בעיה בחיי המין שלנו ושכבנו בתדירות גבוהה עד שפעם אחת לא הצלחתי להגיע לזקפה. כשזה קרה מאוד נלחצתי ועכשיו כל פעם שהיא מנסה ליזום קיום יחסי מין אני בלחץ שזה יקרה שוב. הלחץ הזה משתלט עליי ומשתק אותי, אני מצליח להגיע לזקפה באוננות אבל כשאנחנו יחד אני רק חושב על הפעם ההיא שלא עמד לי וזה חוזר על עצמו. אני מרגיש מושפל וחברה שלי מאוד מובכת ועצובה כל פעם שאנחנו לא מצליחים. מה אני יכול לעשות?"

תשובת היועצת: "שלום לך, קודם כל תודה רבה לך שאתה משתף אותנו! אני רוצה להתחיל ולומר שנערים וגברים רבים חווים קושי בהגעה לזקפה ושאתה ממש לא לבד. נשמע שהקושי שאתה מתאר כאן הוא לא פיזיולוגי, כלומר אין לך בעיה פיזית, ושאתה גם מזהה את הסיבה לכך - לחץ שמקשה לצאת מהמעגל של אי הגעה לזקפה. קודם כל, חשוב שתזכור שאתה לא לבד ומה שאתה מתאר כאן נורמלי לחלוטין. הקושי מגיע בעיקר מכך שאין מספיק שיח בחברה על כך, ולכן אנשים לא יודעים כמה התופעה הזו רווחת. בנוסף, לימדו אותנו להאמין שחוסר זקפה אצל הגבר מעיד על אי משיכה כלפי בת או בן זוגו, ולמען האמת במקרים מעטים ממש זהו שורש העניין. אני רוצה להמליץ לך לספר לחברה שלך את כל מה שאתה מתאר כאן, את הלחץ ואת החשש ממה שאתה מרגיש כלפי עצמך ואת מה שאתה חושב שאתה גורם לה להרגיש. לרוב כשיש איזושהי בעיה בתפקוד המיני בין בני ובנות זוג, הפתרון מגיע במישור הזוגי ולא במישור המיני. הכוונה היא, שאם תדברו ותפתחו את הדברים, האינטימיות שלכם תוכל לגבור ולאט לאט האמון יגבר ותחושת הלחץ שאתה חש כרגע תפחת באופן משמעותי. נקודה נוספת היא, שאולי כדאי להפסיק לנסות לזמן מה להגיע לזקפה ולהתמקד בדברים אחרים שלא בהכרח כוללים כניסה של הפין לנרתיק, או להתמקד בעינוג בת זוגך או בעינוג של שניכם ללא הלחץ של הצורך בהגעה לזקפה. ברגע שזאת לא תהיה המטרה, תוכל להרגיש יותר רגוע ונוכח והגוף שלך יגיב בהתאם. זכור שזה תהליך ויכול לקחת קצת זמן. אל תחשוש מכך. שוב, אני רוצה לחזק אותך על שכתבת לנו ולומר לך שזו הזדמנות נהדרת ליצור עוד קירבה בינך לבין בת הזוג שלך, שממה שאתה מתאר כאן, קיימת ונוכחת מאוד בזוגיות שלכם".

  1.  "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/. 

 

תגובות