יחסינו לכאן ועכשיו: חמש סיבות לכך שכדאי להניח לעתיד ולעבר בזוגיות. adobestock (אילוסטרציה)

יחסינו לכאן ועכשיו: חמש סיבות לכך שכדאי להניח לעתיד ולעבר בזוגיות

מחלוקות וריבים רבים נוצרים בין בני זוג בגלל מחשבות מרובות ולא נחוצות על מה שהיה בעבר או על דברים שיקרו בעתיד... לכן, בדיוק בגלל מצבים כאלו, אספנו מספר סיבות שיעזרו לכם להבין מדוע כדאי במערכת יחסים להתמקד אך ורק בהווה

מחשבות, כמה שהראש שלנו אוהב לנדוד... בין אם זה קשור למבחן שיש לנו בעוד שבוע שאנחנו לא מוכנים אליו בשום צורה ובין אם זה קשור לדבר המעצבן הזה שהחברים אמרו לנו אתמול ופשוט "חירפן" אותנו לחלוטין - כל המחשבות האלו, רק מונעות מאיתנו להתמקד בכאן ועכשיו וליהנות מהרגע, על אחת כמה וכמה כשמדובר במערכת יחסים, שכל רגע בה משמעותי ועקרוני. אז כדי להימנע ממצבים לא נעימים, קבלו מאיתנו חמש סיבות שיעזרו לכם להבין מדוע כדאי להתמקד במה שקורה עכשיו במערכת היחסים ולא במה שקרה בעבר או יקרה בעתיד.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

סיבה ראשונה: מה שהיה נכון בעבר, לאו דווקא נכון כיום
חשוב להבין כי גם מערכת יחסים שהייתה בריאה, מתאימה ופורחת בעבר - לאו דווקא תישאר לעד באופן הזה וזה בסדר גמור. לפעמים, הזוגיות מאבדת מה"קסם" שלה - מה שיכול להוביל לפרידה לגיטימית. בנוסף, אם נתרכז תמיד בעבר, לא נוכל לזהות שמערכת היחסים לא עובדת בהווה וזה עלול לייצר השלכות שליליות בעתיד... לכן, עלינו להיות מחוברים לעצמנו ולהווה, כל הזמן ולהבין אם טוב לנו? נוח לנו? נעים לנו? כי רק כך, נוכל לקבל החלטות בהתאם לרגשות שלנו ולא בהתאם לעבר - שכשמו כן הוא - עבר.
© fotolia
סיבה שנייה: מדובר בלחצים וחששות שיכולים להימנע
מחשבה על דבר שלילי שקרה או עלול לקרות במערכת יחסים זוגית, עשויה "לצבוע" גם את ההווה של הקשר באור שלילי וכך היא עשויה לייצר בנו חששות ולחצים מיותרים... למשל, אם דמיינו עתיד לא נוח זה בחברת זו או נזכרנו בריב לא נעים מהעבר, הרי שאנו עלולים לתפוס שה"שליליות" הזו צובעת את כל מערכת היחסים ובהתאם להרגיש סלידה ממנה, שתיצור לחצים וחששות. 
סיבה שלישית: הראש מפליג - הלב מפסיד
אנו זוכים לחוות רגעים באמת, רק כאשר אנחנו נמצאים בכאן ועכשיו, בהווה. כשזה לא קורה, אנחנו למעשה "מפסידים" את כל אותם הרגעים ובהתאם - הופכים את מערכת היחסים לפחות עמוקה ובעלת רבדים. לכן, עלינו להתרכז במה שקורה כאן ועכשיו על מנת לבנות את הקשר הזוגי שלנו בצורה בריאה וטובה.
© adobestock
סיבה רביעית: אם לא נתרכז בהווה, לא נצליח להקשיב לפרטנר שלנו
כשאנחנו לא מתרכזים בהווה, אנחנו אמנם שומעים את בני הזוג, אבל לא בהכרח באמת מקשיבים להם ומתרכזים במה שהם אומרים כי הראש שלנו נודד במחשבות או בתהיות... לעומת זאת, כאשר אנחנו נוכחים ברגע, בהווה, אנחנו כן מצליחים להקשיב ולתת להם את תשומת הלב המקסימלית. כך, אנחנו בעצם מחזקים את מערכת היחסים והופכים את הקשר לכזה שמתרחש אך ורק בכאן ועכשיו.
סיבה חמישית: אם אנחנו רוצים שמערכת היחסים תתהווה, עלינו להתרכז בהווה
מערכות יחסים רבות מתפתחות לאיטן מרגע לרגע... אך לפני הכל, חשוב להבין כי העבר של הזוגיות עשוי להיות שונה מההווה שלה וגם מהעתיד ואם נתעסק יותר מדי במחשבה הזו, לפעמים עלולים להיווצר בעיות. לכן, אסור לנו לתת לזה להשפיע על הקשר שלנו וכל עוד אנחנו נתרכז בהווה, אנחנו נאפשר לשינויים האלו להתרחש בצורה נכונה ובריאה וכך הקשר יתעמק וייעשה הרבה יותר חזק ומשמעותי.
תגובות