בלי סודות: "הוא תמיד גומר לפניי". צילום: fotolia

בלי סודות: "הוא תמיד גומר לפניי"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בת 18 שואלת: "אני וחבר שלי התחלנו לקיים יחסי מין והוא תמיד גומר מהר ולפניי, מה אפשר לעשות עם זה?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפניתי אלינו עם השאלה ולא נשארת איתה לבד, ואני רוצה לחזק אותך שאת אחראית בנוגע לקשר שלך. לשאלתך - חשוב להבין שמבנה גוף של אישה וגבר הם לא אותו דבר, הם פועלים בצורה שונה. כל אחד ואחת הם שונים אבל לרוב - גברים מגיעים לאורגזמה, או גומרים מהר יותר מהזמן שלוקח לנשים לגמור (זה יכול לנוע בין 30 שניות לכמה דקות, תלוי בגיל ובעוד מספר דברים). אצל נשים זה עשוי לקחת יותר זמן, ולאו דווקא יקרה עם גירוי שקורה מכניסה של הפין לפות, אלא ממגע אחר. כמו גירוי חיצוני של הדגדגן, או כל מגע אחר שיכול להיות לך נעים. בכל אופן חשוב לזכור שאצל נשים וגברים סיכוי יותר טוב שזה יתאפשר כאשר יהיו נינוחים, רגועים ובטוחים אחד עם השנייה.  את כותבת שהוא גומר מהר, מה זה מהר? חשוב לדעת שבפעמים הראשונות של קיום יחסי מין, כאשר יש התרגשות רבה, והגוף מתרגל מרגע הכניסה של הפין לפות יכולות לעבור כמה שניות עד שהוא גומר וזה מאוד נורמלי. עם הזמן שתתנסו יותר זה יעלה ויכול להגיע לכמה דקות. הזמן הממוצע של גבר בוגר הוא בין 2-5 דקות, על אף שבעקבות סרטים ומידע שאנחנו מקבלים מסרטים בכלל וסרטים פורנוגרפיים בפרט נראה שחדירה אמורה להיות ארוכה ויכולה להגיע עד שעה. זה לא נכון! מעבר לכך, חשוב לי להדגיש שיחסי מין הם לא רק חדירה של הפין לפות אלא כל המגע המיני ביניכם הוא חלק מיחסי המין. הרבה פעמים אנחנו מדמיינים שביחסי מין יש סדר מסוים שמתחיל בנשיקה ממשיך במגע באיברי המין ונגמר בחדירה של הפין לפות. למעשה, יחסי מין יכולים להיות בכל צורה וסדר שתבחרו. החדירה לא חייבת להיות העיקר אלא אחד הדברים שעושים בזמן שמקיימים יחסי מין, ולא חייבים לסיים את האקט כשהגבר גומר. אין סדר מסוים של פעולות שאתם צריכים לעשות אלא אתם יכולים לגוון ולנסות כל פעם משהו חדש. לדוגמה אתם יכולים לנסות לגעת באיברי המין אחד של השני עם הידיים או עם הלשון ולראות איך זה מרגיש לכם, יש הרבה מקומות שמגע בהם הוא נעים לנו כמו הדגדגן, הצוואר, החזה, האוזניים. ההמלצה שלי אלייך היא לצאת למסע ולחקור מה נעים לכם ביחד כזוג. חשובה מאוד גם התקשורת ביניכם, שתתקשרו האחד עם השנייה על מנת שתוכלו להגיד מה נעים לכל אחד מכם ומה פחות, ומה אתם צריכים מהפרטנר שלכם".

© shutterstock

בן 17 שואל: "שלום, במהלך חיי יצא לי לגלח את האיבר שלי פעמיים כאשר השתמשתי במכונת גילוח, ועכשיו, אני מנחש שבגלל הגירוי שנוצר עם מכונת הגילוח, הצמיחה של השיער גדלה בהרבה, אך הבעיה העיקרית היא שהשיער גדל לי על הפין עצמו ואני לא יודע מה לעשות... כי זה מביך ואני כמעט בטוח ששערות על הפין זה לא דבר הגיוני ושזה לא משהו שאמור להיות. השיער מתחיל להגיע לאזור של סוף הפין וזה ממש מלחיץ אותי, מה אני צריך לעשות?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו עם השאלה ולא נשארת איתה לבד. כל הכבוד שאתה ער לשינויים הקורים בגופך. אני מסכימה איתך שבדרך כלל יש תחושה שבאזורים שבהם אנחנו מורידים שיער (ובעיקר בגילוח) נראה שהצמיחה של השערות נהיית מוגברת ומפושטת יותר, אבל יכול להיות שהשערות שצומחות לך על הפין עצמו הן כתוצאה של צמיחה טבעית הקשורה להתפתחות המינית שלך שאתה עוד נמצא במהלכה. כל אחד מאתנו נראה ומתפתח באופן שונה בתקופה הזו אם מבחינת קצב השינויים שאנו חווים ואם מבחינת כמות השערות הצומחות לנו. אתה ממש לא הבחור היחיד שיש לו שיער על איבר המין ואתה לא צריך להילחץ מכך. יש אנשים שבאופן טבעי יש להם נטייה להצמיח יותר שיער, וכל איבר מין בין אם הוא גברי או נשי נראה שונה. אתה כמובן יכול לנסות להוריד את אזור שערות הערווה (השערות שגדלות באזור איבר המין) בדרכים אחרות מגילוח לדוגמה לקצר אותן עם מספריים על מנת לנסות לצמצם את קצב הצמיחה וכדי שלא תצטרך להשתמש במכונת גילוח. בכל מקרה הייתי מציעה לך לנסות להימנע מגילוח באזורים יותר עדינים כדי לא לפצוע את עצמך. למרות שכמו שאמרתי כל פין נראה שונה ויש הרבה גברים שצמיחת השערות שלהם מתפזרת גם על איבר המין עצמו, במידה ובעתיד הן יפריעו לך, אתה תמיד יכול לבחון אפשרות אחרת של הורדת שיער. חשוב שתדע ששיטות רבות עשויות להמשיך לעשות גירויים ולפגוע בעור, אך אם בעתיד תרצה תוכל לבדוק אפשרויות נוספות. בכל אופן אני מציעה לך בכל מקרה לחכות ולראות איך אתה מרגיש כלפי הנושא בהמשך, יכול להיות שעכשיו זה מטריד אותך אך בהמשך חייך תבין שזה לא מפריע, ואפילו יותר מכך תזכור לשיער הגוף והערווה בפרט יש תפקיד בשמירה על הגוף והאיברים שלנו - גם אצל נשים וגם אצל גברים. התפיסות שלנו שחלק זה יפה, מושפעות הרבה מסרטים ומהשחקנים בסרטי הפורנו וצריך לזכור שאלה לא דימויי הגוף המציאותיים והאידאלים". 

© צילום: Fotolia

בן 17 שואל: "היי. אז ככה, אני ביסקסואל, לקח לי המון זמן לעלות על זה ולהשלים עם זה, בחיים לא התאהבתי/הייתי בזוגיות/התנסיתי, ואני די מאחור... לאחרונה הכרתי מישהו ממש סבבה והכל טוב איתו, אבל אני לא מרגיש שבא לי עכשיו זוגיות, אין לי את הרצון ואת הזמן להשקיע רגשות בזה כרגע, ופשוט לא באלי להיכנס למערכת יחסים. זה מוזר, אני חשבתי שברגע שאמצא אדם שמוצא חן בעיניי אני אקפוץ על ההזדמנות כי אני לא מוצא חן באנשים כל כך מהר, וכמה שהוא נחמד אני מרגיש שזה גדול עליי, והקטע הוא שאני בן 17 כבר ואני רוצה לנסות לפחות נשיקה ראשונה, מערכת יחסים ראשונה, או יחסי מין... ועד שאני מגיע למצב שאני יכול להשיג את זה, אני מרגיש אחרת, כאילו אני לא רוצה, כאילו זה גדול עליי ואני לא פנוי רגשית לזה... אני לא יודע מה לעשות ואני לא מצליח לאפשר לעצמי רק לנסות, מן הרגשה בגוף של 'לא בא לי' אחד גדול וזה לא קשור לאדם שמולי, אלא קשור אליי. האם זה נורמלי שאני מרגיש ככה? אני מרגיש שאני צריך לנסות כבר משהו כי גיל 17 זה כבר גיל לחוות... וברגע שאני לא חווה כלום איזה מן נעורים אלה?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו. ההתלבטות שלך כל כך חשובה וכנה. אתה מצליח להעמיק על שאלות של יחסים בצורה רגישה ונבונה ביותר. שאלת אם כל המצב הזה נורמלי, איפה עובר הקו בין המשאלות שלנו לבין הרצון לממש אותן באמת, בין הדאגה לאמת שלי, לבין רצון ל'מצות' את הנעורים עד תום. כל המחשבות האלה לא רק טבעיות אלא גם נורמליות ושכיחות מאד אצל נערות ונערים בגילך, ללא כל קשר למגדר, למין או למשיכה שלהם (כלפי מי הם חווים תשוקה). כל ההתבגרות שלנו, למצוא את מי שאנחנו, זה תהליך כל כך מורכב ומסובך. לא תמיד אנחנו נעים באותו כיוון ומאוד טבעי לרצות משהו אחד, אחר כך לא, להחליט משהו ואחר כך להתחרט. ככה האישיות שלנו מתגבשת ואנחנו הופכים להיות מי שאנחנו. הכרת מישהו ולראשונה יוצא לך לטעום את החויה של להיות בקשר עם אדם אחר. זה נפלא להרגיש שאתה מוצא חן בעיני מישהו אחר. אתה מתאר שציפית ורצית כבר להתנסות בכל מה שקשור לקשר ראשון - רגשות, נשיקה, מגע מיני. כשהקשר התחיל להתקדם, הצלחת כל כך יפה להקשיב לקול הפנימי הזה, שאומר לך בקול ברור: עוד לא, אתה לא פנוי, זה גדול עליך. כמה זה חשוב להקשיב לקול הזה. גם מבוגרים ממך בהרבה מתקשים לשמוע אותו או להקשיב לו. ההתלבטות שלך מובנת, כי אתה רוצה להתנסות כבר, לא להיות מאחור (חשוב לי לספר לך שבעניין הזה של להיות 'מאחור, מה שאנחנו שומעים מהסביבה שלנו ומחברים שמספרים על ההתנסויות שלהם, הוא בדרך כלל רחוק מאד ממה שקורה במציאות, למרות שזה גורם לנו לפעמים להרגיש שאנחנו לא בקצב של אחרים). אין כאן תשובה אחת נכונה כמובן. רק עצה להמשיך להקשיב לרגשות ולמחשבות שלך. הם יובילו אותך למקומות שלמים ומתאימים יותר בשבילך. מזמינה אותך להמשיך ולהתלבט, בלי צורך להגיע מהר לתשובה נכונה. אנחנו נהיה כאן בשבילך לכל התלבטות ושאלה בהמשך".

  1.  "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  
תגובות