בלי סודות: "יש סכנה מקיום מין אוראלי?". adobestock

בלי סודות: "יש סכנה מקיום מין אוראלי?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בת 17 שואלת: "היי, אני לא בטוחה בזהות המינית שלי. זה התחיל לפני חודשיים או שלושה, פשוט תהיתי האם אני נמשכת גם לנשים. אני לא רואה את חיי עם אישה. כבר התאהבתי בגבר שלא רצה אותי שהיה האהבה הראשונה שלי. נראה לי שהתאהבתי בו, כי לא באמת חוויתי אהבה הדדית בחיי אז אני לא יודעת מה זה. זה נמשך לאורך תקופה שבה אני יותר רציתי להיות בקשר ממנו עד שהוא החליט להתעלם ממני ולהפסיק לדבר איתי. לאחרונה הכרתי בחור נחמד שאני חושבת שאני בעניין שלו ואנחנו מדברים וזה זורם לנו טוב אבל עדיין נשארה לי השאלה של האם אני נמשכת גם לנשים".

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שאת פונה אלינו בנוגע להתלבטויות העולות לך, ואני רוצה לחזק אותך שאת קשובה לרגשותייך. מדברייך עולה שאת נמצאת במצב של בלבול שהוא בהחלט לגיטימי. את מתארת מערכות יחסים שונות שלא היית מרוצה מהם ולפי דברייך הרגשת שהם פגעו בך ולא הצלחת בעצם לקיים קשרים שהיטיבו עמך. אז קודם כל חשוב לי להגיד לך שעצם העובדה שעד היום לא מצאת בן זוג או בת זוג שעשו לך טוב לא אומר שזו תהיה המציאות גם בעתיד. את גם כותבת שלאחרונה הכרת מישהו ממש חמוד ויש מקום לתת ליחסים להתפתח ואולי הפעם זה כן יצליח. הרבה פעמים מערכות יחסים לא מצליחות בגלל סיבות שונות שלא כולם תלויות דווקא בנו. יש לזכור שיחסים הם הדדים ולכן הצלחה של מערכת יחסים תלויה בשני הצדדים. יש מקום לחקור ולאפשר לעצמך לבדוק את העניין. לצורך זה שווה לבדוק האם את נמשכת גם לנשים, ואם את רואה את עצמך מקיימת קשרים ו/או מתנסה במגע מיני איתן. חשוב לציין שרוב אוכלוסיית העולם נמצאת על רצף של משיכה לשני המינים והרצף הזה יכול להשתנות במשך השנים. כמו כן לפעמים מתאהבים באדם עצמו ללא קשר למגדר שלו. זה בסדר לא לדעת בצורה חד משמעית אם אנחנו נמשכים אל מישהו או מישהי, מיניות ומשיכה מינית היא דבר ששווה לחקור אותו ולגלות מה עושה לנו טוב ואיזה מערכות יחסים מיטיבות עמנו".

© adobestock (אילוסטרציה)

בן 17 שואל: "קיימתי יחסי מין אוראליים עם בחורה כאשר היא מצצה לי. אני נכנסתי לחרדות ופחד מקבלת מחלות מין... אני לא כל כך יודע מה לעשות. האם יש סכנה מזה? מה כדאי לי לעשות? מה יכול לקרות לי?"

תשובת היועצת: "שלום לך, קודם כל, כל הכבוד שפינת אלינו ושאתה ערני בכל הנוגע למחלות מין. חשוב שבכל הנוגע ליחסים נדע ליהנות מהם וגם לשמור על עצמנו, על הפרטנרים שאיתנו ועל הבריאות שלנו. בקשר לשאלה שלך, גם במין אוראלי (דרך הפה) יש סיכוי להידבק במחלות מין. במין אוראלי הצד המעניק את המין האוראלי, נמצא/ת דווקא בסיכון רב יותר להידבק. אבל עדיין גם המקבל יכול/ה להדבק במחלות העוברת דרך הפה אל איבר המין כמו למשל הרפס. לכן, כדי שתוכלו להגן אחד על השנייה, אנו ממליצים ללכת להיבדק ולוודא ששניכם בריאים. בדיקות למחלות מין אפשר לעשות דרך קופת החולים (בדיקת דם ושתן). כמו כן גם בוועד למלחמה באיידס (03-7712821) ובמרפאת לוינסקי בתל אביב - ניתן לעשות בדיקות אנונימיות. עד עשיית הבדיקה וקבלת התוצאות מומלץ להשתמש בקונדום גם במין אוראלי לגבר וגם במין אוראלי לאישה (עבור מין אוראלי לאישה ניתן לגזור את הקונדום ולהפוך אותו ליריעה שתחצוץ בין הפה לבין הפות). כדאי לזכור שקונדום הוא אמצעי יעיל למניעת הריון והיחיד למניעת מחלות שמועברות על ידי מגע מיני בחדירה וגינלית (דרך הנרתיק) או בקיום יחסים אוראליים (דרך הפה) וביחסים אנאליים (פי הטבעת)".

© adobestock

בת 12 שואלת: "אני בכיתה ז' ועדיין לא קיבלתי מחזור, אני מפרישה מבערך כיתה ה', יש לי שערות ערווה, אני לובשת חזיות, ולמרות הכל, לא קיבלתי מחזור. ואני שונאת את זה. יש לי חברה לא מפותחת בכלל שקיבלה, ואני לא מבנה למה אני לא... אני כל כך מוטרדת מזה".

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה מאוד שפנית אלינו ושאת ערה לשינויים המתרחשים בגוף שלך. בגיל ההתבגרות גוף הנער והנערה עוברים שינויים פיזיולוגים רבים. בנות מתחילות להתפתח בין גילאי 8-13 והתהליך מסתיים לרוב עד גיל 16. התהליך לוקח זמן ולא כל השינויים קורים ביחד. השינוי הראשון הוא צמיחת שדיים שמתחיל בין גילאי 10-11. תהליך זה נמשך 4 שנים. צמיחת שיער הערווה מתחילה בערך עם גדילת השדיים ומסתיימת לאחר 3-4 שנים. אחד מהשינויים הגדולים של גיל ההתבגרות אצל נערות הוא הופעת הווסת שהיא הדימום החודשי (מה שאת קוראת לו - המחזור). הווסת מופיעה בדרך כלל כשנתיים, שלוש אחרי תחילת גדילת השדיים והגיל הממוצע לקבלת הווסת בישראל הוא בין 12 – 13 אך עד גיל 16 זהו טווח הזמן הנורמלי, טבעי ובריא לחלוטין להתחלת המחזור החודשי בגוף האישה.  המחזור החודשי מושפע גם מתזונה טובה ובריאה, שינויים רגשיים ואפילו לחץ. חשוב מאד לזכור שכל אחת מתפתחת בקצב שונה. ויש להתאזר בסבלנות, לפי דבריך נשמע שאת נמצאת בתהליך בריא ונורמלי וכל שנשאר לך זה ליהנות ממנו ולאפשר לגוף שלך להתפתח באופן בריא ובטוח בקצב שלו".

  1.  "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  

 

תגובות