בלי סודות: "לקראש שלי יש חבר". צילום: fotolia

בלי סודות: "לקראש שלי יש חבר"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בן 18 שואל: "היי, ניסיתי לקיים יחסי מין עם חברה שלי בפעם הראשונה. בהתחלה עמד לי, ואז כשהלכתי להביא את הקונדום ירד ולא הצליח לעמוד שוב. שניסינו שוב גמרתי לפני שעמד לי בכלל. איך זה הגיוני? האם זה אומר שיש בעיה? או סתם חוסר ניסיון? ומה אפשר לעשות?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו ל'דלת פתוחה' ושאתה בוחר לשתף אותנו בחששות שלך ולא נשאר איתם לבד, אני בטוחה שזה לא פשוט בכלל ועל זה כל הכבוד! הרבה מאוד דברים עשויים להשפיע על הזקפה של הגבר, ביניהם גם לחץ, בעיקר בפעמים הראשונות. אותו הדבר לגבי הגמירה. בפעמים הראשונות אנחנו מאוד מתרגשים, מאוד חרמנים ואנחנו נוטים לגמור יותר מהר וזה ממש נורמלי והגיוני. בנים רבים חווים בדיוק אותו הדבר כמוך אז אתה לגמרי לא לבד! עם הזמן אתה תראה שאתה יכול להחזיק יותר זמן עם האיבר מין עומד ותצליח ל'גמור' יותר מאוחר ולאפשר לחברה שלך ליהנות גם. תן לזה את הזמן. הכי חשוב שתרגישו בנוח אחד עם השנייה כי זה המפתח לזוגיות טובה וגם לסקס טוב. ממש אין לך מה להתבייש במה שקרה והרבה זוגות חווים את זה. חשוב שתהיו סבלנים וסובלניים אחד לשני בהתחלה ואתם תראו שזה משתפר.  אני מקווה שעניתי לשאלותייך וכמובן שאם יש לך כל שאלה נוספת ואם אתה רואה שהמצב לא משתפר- אתה מוזמן לפנות אלינו שוב".

© צילום: fotolia

בן 14 שואל: "אני בן 14 וחצי והפין שלי לא גדל בכלל, אף פעם, ואני לא יודע מה לעשות. אין לי זקן אני לא כל כך, ויש לי קצת שערות ערווה וקצת שערות בבית השחי. מה לעשות?"

תשובת היועץ: "שלום,  אני רוצה לחזק אותך על הסקרנות שאתה מגלה בנוגע לגופך, ועל כך שפנית אלינו ושיתפת בנושא. חשוב לי להתחיל ולשתף אותך שאתה נמצא בגיל שההתפתחות הגופנית והמינית אצל בנים לרוב רק מתחילה או שאפילו עדיין לא התחילה. אצל בנים הגדילה לגובה, התפתחות הגודל של איבר המין והתפתחות שיער הפנים והגוף ממשיכה עד תחילת שנות ה20 ואפילו מגיעה עד לסופם אצל גברים מסוימים (למשל שיער הגוף מתחיל להתפתח בערווה ובית השחי, כמו שתיארת שקורה לך, ומשם עם השנים מתפתח לשאר אזורי הגוף עד תחילת שנות ה20, וגם אצל כל אחד זה שונה). יש צורות שונות ומגוונות לביטוי של ההתבגרות אצל כל נער ונערה ואצל בנים לעיתים האיחור יכול להיות גדול יותר. לגבי גובה יש קשר הדוק לגובה ההורים ולכן אם ההפרש הוא גדול מאוד ביחס למשפחתך, ויחד עם הוריך תחשבו שבירור נוסף נדרש - תוכלו להיעזר ברופא המשפחה שלך או לבקש להתייעץ עם אנדוקרינולוג ילדים בהקשר הזה, זה נורמלי לחלוטין לבקש את דעתו של הרופא שמלווה אותך ואל תתבייש לעשות כך אם אתה חש לא בנוח. חוץ מזה, גם אם לא הרבה ישתנה בעתיד מבחינת הגובה, גודל האיבר ושיער הגוף, חשוב שתדע שזה בסדר ונורמאלי - כל אחד הוא אחר ואלו דברים שקיבלנו בעולם הזה ואת רובם לא ניתן לשנות, הייתי ממליץ לך להתחיל לקבל את הגוף שלך כמו שהוא, ולראות מה יכול לעזור לך להרגיש יותר טוב ובנוח עם זה. ובכל מקרה, אנשים נמשכים לאחרים עקב משיכה גופנית, תכונות אופי חשובות, וגודל איבר המין או גובה הם רק חלק מהשלם הזה שנקרא אתה. אני יודע שבגיל שלך יש הרבה לחץ מהסביבה להיות ולהראות בצורה מסוימת, יש השוואות מול החברים או מול מה שרואים בפורנו (לא יודע עד כמה נחשפת כבר, אבל הרבה ממה שמוצג שם רחוק מהמציאות, בין השאר איברי המין שם גדולים מאוד מהממוצע שאנחנו פוגשים בחיים עצמם), וזה גורם להרבה מאיתנו הבנים להיות קשים עם עצמנו ועם הגוף שלנו וזה בעיקר פוגע בנו וחבל. גם עם איבר מין קטן אפשר לקיים אחלה יחסי מין ויש הרבה דברים לעשות, וגם אם לפרטנר.ית שלך יהיה חשוב איבר יותר גדול אפשר למצוא פתרונות יצירתיים לענג את הצד השני בכל מיני דרכים. לסיכום, חשוב לי שוב לציין שאתה בתחילת גיל ההתבגרות והשינויים של הגוף, ולא מעט דברים עוד יכולים להשתנות. הייתי ממליץ לתת לגוף להתפתח עוד כמה שנים בזמן שלו ובקצב שלו ובעיקר לקבל את מה שיש ומה שישתנה וללמוד לחיות עם זה בשלום. מזמין אותך לקרוא עוד על התפתחות הגוף ובכללי על מיניות באתר שלנו, באתר של מרפאת לוינסקי (safe-sex.co.il) ובמקומות נוספים".

© adobestock

בן 15 שואל: "שלום, אני מאוהב בילדה מבית הספר שלי אבל יש לה חבר שטוב ממני ואני לא יודע מה אני יכול לעשות אם אין לי ביטחון עצמי. אני חושב שזה בגלל שאני בן 15 עם איבר מין יחסית קטן ובתול".

תשובת היועצת: "שלום לך, אני באמת מבינה שכואב לך. זה כל כך אנושי ומובן כשזה לא הדדי, זה יכול להרגיש אישי וכואב ולא הוגן. עם כל זה, אתה לא יודע למה בן אדם אחר לא מרגיש אותו הדבר כמוך. אתה גם לא יודע אם זה באמת נכון אלא אם כן באמת שאלת את אותו בן אדם.  כל אחד כל כך עסוק בחיים ובעניינים שלו שבסוף לא באמת משקיעים מחשבה בלמה לא רוצים מישהו. לפעמים זה פשוט לא עולה כאופציה. לפעמים לא חושבים שזה יהיה נוח מספיק או מרגש מספיק או עוד מיליון סיבות. מה שכן, זה לא בהכרח משקף משהו עלייך - זה למשל משהו שמבינים יותר ויותר עם השנים. כולנו חווים דחייה במידה מסוימת. בטחון עצמי נמוך יכול להיות משהו שיוריד משיכה אבל זה כל כך נפוץ בגילאים האלה שכולם עם בטחון עצמי נמוך (גם אם לא רואים את זה על פניהם). קשה לי גם להאמין שהיא יודעת אם אתה בתול או את גודל איבר מינך. כדאי לדעת, גודל הממוצע לאיבר מין בזקפה הוא 12 ס"מ וגם אין קשר בין גודלו לבין ההנאה של בת הזוג אלא לרוב קודם כל מחיבור ואהבה. וגם אם היא כן הייתה יודעת, זה לא סיבה לא לאהוב אותך או ליהנות אתך. בכל מקרה, משיכה בין אנשים, קשר זוגי אוהב ותומך תלוי קודם כל בחיבור הרגשי בינכם, בתחומי עניין משותפים, בחוויות משותפות. אם אתה נהנה להיות בקרבתה, לדבר איתה, להיות איתה באינטראקציה, הייתי ממליצה לך להמשיך בכך וליהנות איתה במצב שבו אתם נמצאים כיום. עם הזמן, אתה תכיר בנות אחרות, תפתח יותר את הביטחון העצמי שלך ותתחבר אליהן קודם כל בצורה רגשית ושכלית, ותגיע גם בסופו של דבר לחוויות מיניות עם בת שאתה אוהב ומעריך קודם כל בגלל האופי שלך, והיא אוהבת אותך בגלל האופי שלך. אני יודעת שכרגע המצב לא הכי נעים, אבל אני מאמינה שהוא ישתפר. תתמקד במה בתחומים בחיים שאתה נהנה מהם, צור קשרים חברותיים, זה גם יעלה אצלך את הביטחון העצמי ובכל מקרה - הזדמנויות יצוצו".

  1.  "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  

 

תגובות