לחץ חברתי: איך תתמודדו איתו?. צילום: Fotolia

לחץ חברתי: איך תתמודדו איתו?

לחץ חברתי הוא דבר שקשה לעמוד בו - לכל אדם ובכל גיל. קראו את הכתבה הבאה וגלו כיצד תצליחו שלא להיכנע לו

מהו בעצם "לחץ חברתי"?

לחץ חברתי היא סיטואציה שהרבה בני נוער נאלצים להמצא בה בשלב כלשהו בחייהם, לעתים היא מהווה גם סוג של אירוע שכשאנחנו עוברים אותו אנחנו נהפכים לבוגרים יותר. 

לחץ חברתי יגרום לכך שנבחר לעשות משהו שלא היינו בוחרים לעשות על דעת עצמינו, כיוון שאנו רוצים להרגיש יותר מקובלים ומוערכים בחברה שאנחנו נמצאים בה. בוודאי נתקלתם בעבר בילדים קטנים המשכנעים אחד את השני לנסוע על קורקינטים חשמליים או בנערים שמעשנים בניגוד לרצונם... כל אלו דוגמות ללחץ חברתי.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

נתקלתם בלחץ חברתי? הנה כמה דרכים להלחם בו:

  1. יותר טוב ביחד

  2. שתפו אחרים. דברו עם אדם בעל נקודת מבט מבחוץ, שיכול להסתכל על המצב בצורה יותר כוללת ורחבה, ללא שיפוטיות. כך הוא יוכל להגיד לכם בצורה כנה וסובייקטיבית מה הוא חושב על הסיטואציה.

  3. היעזרו באחרים

  4. אנשים שקרובים אליכם, כמו ההורים שלכם, יועצת בית הספר או חברים קרובים, יוכלו להועיל בסיטואציות שכאלו ולעזור לכם לצלוח אותן. היעזרו בהם, אל תפחדו. הם יוכלו לתת לכם עצות מהניסיון שלהם ולהוות כתף שאפשר לבכות עליה.

  5. © Adobestock
  6. פקחו את עינכם
  7. היו ערניים, שימו לב לסביבה, אולי יש עוד אנשים כמוכם המתמודדים עם לחץ חברתי, ותוכלו להתמודד יחד. הרצון שלכם לעזור לאחרים הסובלים מאותו המצב שאתם סובלים ממנו והרצון של אותם האנשים לעזור לכם יוכל להרים את כל הצדדים במשוואה. 

  8. להסתכל קדימה
  9. גם אם נכנעתם ללחץ חברתי בעבר, אין הדבר אומר שאתם בהכרח תיכנעו לו גם בעתיד. זה בסדר לא לעמוד בציפיות שלכם מעצמכם לפעמים, אבל תרימו את הראש! בפעמים הבאות אתם תדעו איך להתמודד עם הלחץ ואיך לנצח אותו. האמינו ביכולות שלכם!
  10. © פוטוליה
  11. אל תכנעו
  12. אנחנו יודעים שזה המון לבקש, אבל אל תחששו להביע את העמדה שלכם, היא שלכם מסיבה מסוימת. בתוככם אתם יודעים למה אתם מחזיקים בעמדה הזו ולא רוצים לוותר עליה. הישארו נאמנים לעצמכם.

 

תגובות