בלי סודות: "הקשר שלנו דועך". פוטוליה

בלי סודות: "הקשר שלנו דועך"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בן 17 שואל: "לפני חודש עברתי עיר, ומאז הקשר בין החברה שלי לביני דועך. שנינו עדיין אוהבים אחד את השנייה אבל מצד שני מרגישים שקשר ממרחק לא בהכרח יעבוד לנו לאורך זמן אשמח לעצה בנוגע מה כדאי לעשות, תודה מראש".

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שאתה פונה אלינו בדברים שמעסיקים אותך, ורוצה לחזק אותך על הקשב שיש לך לעצמך ולחברתך בסיטואציה הנוכחית. אתה מתאר סיטואציה מאד מאתגרת, שאני מאמינה שמשפיעה עליך גם בתחומים אחרים. מעבר לעיר אחרת, סביבה אחרת, בית אחר, עלול להיות קשה, מפחיד, ומלא באתגרים חדשים. בתחום הזוגי, זה מאד לגיטימי שהקשר משתנה ואולי אפילו דועך. גם ההיכרות עם סביבה חדשה וחברים חדשים, עלולה להשפיע על הרגשות שאתה מרגיש לחברה שלך. חשוב שתדע שזה מאד טבעי, וזוגות רבים חווים את הקושי שאתה מרגיש, כשאחד מבני הזוג עובר לעיר אחרת. המעבר למקום רחוק, עלול לגרום לקשיים, המפגש ביניכם נהיה יותר נדיר, הקשר הופך להיות יותר טלפוני והמגע נדחה למפגשים הרחוקים. אני חושבת שבשלב הזה יש לכם הזדמנות לשאול את עצמכם מה מטרת הקשר ביניכם, מה מחזיק אתכם יחד, והאם ולמה חשוב לכם לשמור על הקשר הזה. השאלות האלו עשויות לעזור לכם לקבל החלטה: האם לשמור על הקשר למרות המרחק, או לא. אני ממליצה לך לדבר עם חברה שלך על הנושא הזה בפעם הבאה שתיפגשו, להעלות בפניה את הרגשות והתחושות שלך ולשמוע איך היא מרגישה בעקבות המעבר שלך. במידה ותרגישו שאתם רוצים להמשיך את הקשר, תוכלו לקבוע ביניכם מעין 'חוזה' חדש. למשל, לקבוע ביניכם זמנים קבועים שבהם תיפגשו, כמה פעמים תרצו לדבר בטלפון במהלך השבוע ולמעשה, להחליט איך לקיים את הקשר כשאתם רחוקים אחד מהשנייה. אם תחליטו שהקשר לא מתאים לכם יותר, זה גם בסדר, אך מאד חשוב שזה יהיה בדיבור ושיחה ביניכם, כדי לאפשר לכל אחד מכם לסיים את הקשר ולסגור אותו בצורה יפה עד כמה שאפשר. בהצלחה, ומוזמן להמשיך לפנות אלינו בכל שאלה".

© adobestock (אילוסטרציה)

בת 18 שואלת: "היי, אני וחבר שלי שכבנו בפעם הראשונה והייתה חדירה. כאב לי אחר כך, ולמחרת התחיל לי דימום מלווה בגושים אדומים. השתמשנו בקונדום אבל אני לא נוטלת גלולות למניעת הריון, האם זה אומר משהו? גם במחזור יש לי גושים.. תודה".

תשובת היועצת: "שלום יקרה, טוב שאת פונה אלינו. זו שאלה חשובה שאני בטוחה שמעסיקה ומטרידה אותך. כל שינוי באורך/ עוצמת הדימום/ גוון הצבע/ אלמנט אחר בווסת שלנו יכול להיות מדאיג עבורנו אם איננו מכירות אותו, בטח אם את חוששת מהיריון לא רצוי. את מציינת כי כרגע בוודאות הדימום הזה הוא אינו ווסת. אציין שאנחנו לא גורם רפואי, אך נשמח לייעץ לך סביב 'הפעמים הראשונות'. לאחר קיום יחסי מין, בעיקר בפעמים הראשונות ייתכן שהנערה תחווה דימום במידה כזו או אחרת וזה לא מצב חריג. הדימום בדרך כלל הוא נקודתי וקצר. הגושים שמטרידים אותך ככל הנראה נורמטיביים וטבעיים. אני מציעה לך להמשיך להיות קשובה לעצמך ולגופך ואם את חשה שהדימום אינטנסיבי מידי או נמשך יותר מימים בודדים - עדיף לגשת לרופא.ת נשים להיבדק. מכיוון שמדובר בפעמים הראשונות בהם אתם מתנסים במגע מיני אני ממליצה להיכנס ולקרוא באתר שלנו מידע על שימוש נכון בקונדום וכן מידע על אמצעי מניעה נוספים במידה והנכם מעוניינים בכך".

© צילום: fotolia

בן 14 שואל: "לפעמים בשפיך שלי יש משהו גושי צהבהב ולבן. האם זה טבעי? אני מאוד מבולבל ואשמח לעזרה".

תשובת היועצת: "היי, אני שמחה שפנית אלינו. נוזל זרע יכול להגיע במרקמים וצבעים שונים. לפעמים המרקם קצת יותר נוזלי, לפעמים יותר שקוף ולפעמים יותר צהבהב. זה לרוב קשור בתזונה שלנו, בכמות המים שאנחנו שותים, ובתדירות האוננות. אני לא חושבת שאתה צריך להילחץ, זה נשמע נורמלי לחלוטין, וגם כנראה ישתנה עוד הרבה במהלך החיים. אני מתארת לעצמי שזה בוודאי מעסיק ומלחיץ אותך, אתה רק בתחילת תהליך הגילוי המיני שלך וכרגע כל דבר נראה מוזר וייחודי. אני מחזקת אותך להמשיך לשים לב לתופעות השונות שקורות לך בגוף, מכיוון שחשוב מאוד להיות קשובים לגוף שלנו – ואולי להביט בעין יותר סקרנית על השינויים השונים שמתרחשים בגוף. בתקופה זו, טבעי שהגוף יתנהג אחרת בימים שונים, ולאט לאט אנחנו לומדים להכיר ולהבין את התנודות השונות".

  1.  "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  

 

תגובות