בלי סודות: "אין לנו תקשורת טובה במיטה". צילום: fotolia

בלי סודות: "אין לנו תקשורת טובה במיטה"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בת 16 שואלת: "היי. אני חייבת להתייעץ... הכרתי מישהו בן 18 והוא הטעם שלי מבחינת הכל ואני נמשכת אליו מאוד אבל אני לא מצליחה להבין אותו כל כך במיטה. אני מתביישת לשאול אותו למה הוא מתכוון בדברים מסוימים שהוא אומר במיטה, וזה גורם לסיטואציה להיהרס כל פעם מחדש והוא כבר מתחיל לחשוב שיש בי משהו דפוק. אני מרגישה שמשהו שם לא זורם למרות המשיכה. כן היה לי ניסיון בעבר ולא הרגיש לי את חוסר התיאום או הזרימה כמו שעכשיו אני מרגישה".

תשובת היועצת: "היי. אני שמחה שפנית אלינו להתייעצות. כיף לקרוא שאת קשובה לעצמך ולרגשות העולים בך בסיטואציה הזו. ציינת שיש לך קושי להבין את הרצון שלו ובהחלט הסיטואציה נשמעת רגישה. אני שומעת שהוא חשוב לך ואת מתחשבת באיך הוא מרגיש. נראה שאת לוקחת את כל האחריות עלייך אבל תזכרי ששניכם נמצאים בזה יחד. זה נכון ששניכם ביחד במסגרת המשחק המקדים מעוררים אחד את השנייה אבל למישהו מכם זה לא קורה מסיבות שונות, זה לא אומר שיש כאן מישהו אשם או שיש כאן בעיה. אני מציעה לך לשוחח איתו על הנושא ולהביע בפניו את מה שאת מרגישה. זאת על מנת ששניכם תיהנו, ולכן כדאי שתשוחחו על הנושאים הללו בצורה פתוחה ומכבדת. התקשורת ביניכם מאוד חשובה להצלחה של הקשר. חלק חשוב הוא גם לתת זמן לדברים. משיכה מינית יכולה להיות מההתחלה אבל התאמה מינית יכולה לפעמים להיות מידית ולפעמים לוקחת זמן ובשני המקרים זה טוב ונכון. חשוב לי לפני סיום להתמקד בך - תדעי שיש לך את הרגישות כלפי מי שאיתך ואכפתיות ואלו תכונות מכבדות ותורמות לקשר. הייתי רוצה שתשאלי עצמך בכל שלב מה נכון ומתאים לך. ייתכן ותשוחחי והוא יאמר שיש פעולה מסוימת שמעוררת אותו. תחשבי אם זה מתאים לך ואם כן מעולה. אם לא, תשוחחי איתו ואולי תמצאו משהו אחר שמתאים ונכון לשניכם. מאחלת לך מיניות בריאה וטובה ואת תמיד מוזמנת לפנות אלינו בכל שאלה".

© shutterstock

בת 16 שואלת: "היי. אני ובן הזוג שלי התקדמנו לאט בפן המיני. הוא אונן לי בפעם הראשונה בחיי, ואמנם זה היה נעים, אבל לא הרגשתי הנאה מינית. אני חושבת שמשהו לא בסדר אבל אני לא בטוחה בגלל שאין לי כל כך ניסיון בזה".

תשובת היועצת: "שלום, אני שמחה שאת פונה אלינו וטוב לשמוע שהסיטואציה נעימה לך באיזושהי צורה, והקצב מותאם עבורך. חשוב שתדעי שנשים שונות יהנו ממגע שונה (ממש כמו גברים שונים). ולכן, אין לך סיבה להרגיש שמשהו לא בסדר. עם הזמן תתנסו ותחקרו סוגים שונים של מגע מיני, ואפילו במגע בעזרת היד בצורות או דרכים שונות, תגלי מה נעים לך יותר. בנוסף, אני מזמינה אותך להתנסות ולחקור את גופך. אוננות, או מגע בעצמך, יוכלו לעזור לך להכיר ולזהות מה נעים לך וכך גם ליהנות וגם לדעת לדייק ולהכווין את בן זוגך. תוכלו גם לנסות לאונן יחד או זו לצד זה וכך להכיר את עצמכם יחד. תרשי לעצמך ליהנות ולהתרגש מהגילוי והחקר ולא לדאוג מחוסר הניסיון".

© Fotolia

בת 15 שואלת: "שלום, אף פעם לא נגעתי בעצמי. האם זה לא בריא? האם זה ישפיע על ההנאה שלי? האם יש דרך לתקן את זה?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שאת פונה אלינו עם שאלתך, ושאת אחראית לגופך ולהנאתך המינית. ישנן נשים ונערות שלא מענגות את עצמן או מאוננות, ויש נשים רבות שבוחרות כן לענג את עצמן. שתי הדרכים הן נורמליות ובריאות. כל אחת יכולה לבחור מה שמתאים לה, בדרך ובקצב הנכונים לה. אין גיל מסוים שבו זה נורמלי להתחיל וכל אחת יכולה לבחור לעצמה אם, מתי ובאיזה תדירות היא מעוניינת בכך. אם מעניין אותך לחקור את הנושא, אז אני מעודדת אותך לעשות את זה בקצב האישי שלך – מגע עצמי בגופך לפי מה שמתאים ונעים לך, בדרכך שלך. טבעי שתגלי שדברים מסוימים נעימים לך ודברים אחרים פחות- חשוב מאוד לזכור שאין נכון או לא נכון. אוסיף שאוננות היא דבר נהדר, היא דרך לעשות לעצמנו טוב, להכיר את הגוף שלנו ולאהוב אותו. אני גם רוצה להזמין אותך להכיר את גופך ואת איבר המין שלך. לעומת בנים שאיבר המין שלהם נמצא במקום גלוי והם צריכים לגעת בו בכדי להטיל שתן, אצל נשים איבר המין נמצא בין הרגליים ולכן זה דורש מהן מאמץ נוסף על מנת לראות ולגעת בו, לכן צריך לשים מראה בין הרגליים על מנת להסתכל. ישנה חשיבות גדולה להכיר אותו, לדעת איך הוא נראה, ללמוד אותו וכמובן ללמוד לאהוב אותו כמו את שאר הגוף שלנו. בצורה זו כשתגיעי לסיטואציה אינטימית עם מישהי או מישהו תדעי כבר מה עושה לך נעים וטוב ותוכלי להנחות אותם בהתאם".

  1.  "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  
תגובות