אוהבים בשחור-לבן: פלייליסט שירי האהבה של הסיקסטיז. צילום מסך מיוטיוב

אוהבים בשחור-לבן: פלייליסט שירי האהבה של הסיקסטיז

אי פעם חלמתם לרקוד עם בני ובנות הזוג שלכם לצלילי אותם השירים שסבא וסבתא שלכם רקדו אליהם בצעירותם? הכנו עבורכם פלייליסט בדיוק לשם כך!

שנות השישים מזוהות, בין היתר, עם האווירה הרומנטית ששררה בהן - אנשים יצאו לרחובות וניסו להפיץ שלום, שוויון ואהבה. באותן השנים, נכתבו שירי אהבה יפים שנחשבים כקלאסיקות עד היום. אותם השירים, מלווים בתמימות יפהפייה שליוותה את אותה התקופה. הכנו עבורכם פלייליסט שירים מהסיקסטיז שתוכלו לשמוע בקולי קולות ולרקוד לצליליהם יחד עם בני ובנות הזוג, כפי שאנשים רקדו לפני כשישים שנה. האזנה מהנה!

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

At Last" - Etta James"

שירה המפורסם ביותר של אטה ג'יימס, זמרת הבלוז האגדית, הוא לא אחר מאשר: At Last (1960). כן, השם כנראה מצלצל לכם מוכר - ואנו כמעט בטוחים שאתם מכירים אותו היטב (ואפילו לא ידעתם). אם תשאלו אותנו, מדובר בשיר אהבה קסום המגלם בתוכו את הרגשות החמים והמציפים שמזמנת האהבה. השיר מדבר על כמיהה לאהבה, כמיהה כנה ועוצמתית - המתממשת בדרך פלא ומשרה רגשות נחת. מימוש האהבה מוליד רגעי קסם טהורים ונקודות נחת, בהן יכולים להתעטף האוהבים. קיטשי? אנחנו יודעים. הסיקסטיז, בכל זאת.

 

Be My Baby" - The Ronettes"

הרונטס היא להקת בנות אייקונית משנות השישים שהחברות בה הן בנות משפחה (מוזיקלית במיוחד יש לציין). אחד השירים היפים והקסומים של להקה זו הוא לא אחר מאשר: Be My Baby (1963). השיר מגלם את התחושה הקסומה של התאהבות ראשונית, והרצון לממש התאהבות זו לכדי אהבה של ממש. השיר עוסק בריגוש שבאהבה: במבט, בחיוך, בכל מה שבינו לבינה (או בינה לבינה, בינו לבינו) - בהתחלה. ללא ספק מדובר באחד משירי האהבה הנפלאים של הסיקסטיז.

 

A Natural Woman" - Aretha Franklin"

אי אפשר לדבר על הסיקסטיז מבלי לדבר על מלכת הסול, ארית'ה פרנקלין. עד היום, אגב, היא נחשבת לאחת הזמרות הטובות ביותר עלי אדמות (אם לא ה-). בשירה, A Natural Woman (1968), ארית'ה מתארת חוויה מרגשת של אישה אשר חשה בעבר אבודה, לא האמינה שתחווה אהבה - אך האחד המיוחד הגיע, ואיתו, מימוש האהבה. ארית'ה מתארת בשירה את תחושות הריגוש שבאהבה, ותחושת הטבעיות, האותנטיות שבאהבה כנה ורגשית. אהבה של לב אל לב, של טוהר וקסם.

 

Misty" - Sarah Vaughan"

שרה ווהן היא זמרת ג׳אז מדהימה, המוכרת כבעלת מנעד ייחודי ושליטה קולית יוצאת מן הכלל. בשירה Misty (1968), ווהן מתארת חוויה קסומה ומעורפלת של אישה אשר מתאהבת בבחור חלומותיה ונמצאת איתו בזוגיות בריאה וטובה. ווהן מגישה את השיר בצורה שתפתח לכל אחד את הלב, ותגרום לו להתחבר אליו ולרגע לחשוב על המישהו/י המיוחד/ת בחיים שלו/ה, שהלב כמה לו/ה. אין ספק שהשיר מתאר את מהות האהבה בצורה מרגשת וכנה.

 

People" - Barbra Streisand"

הזמרת ברברה סטרייסנד מוכרת בעיקר מתפקידה בסרט המוסיקלי "מצחיקונת", בו מופיע השיר People (1964). השיר מתאר אהבה במובן הבסיסי ביותר שלה - וכמה נפלא זה: אנשים צריכים אנשים. זה הבסיס לכל מערכת יחסים זוגית. ברברה מתייחסת בשירה לחוויה הנהדרת של לאהוב ולהיות נאהב. אנשים צריכים אנשים, כי אנשים צריכים אהבה. כולנו זקוקים לה. כולנו אנשים.

 
 
תגובות