בלי סודות: "כבר חצי שנה שיש לי קראש עליו". adobestock אילוסטרציה

בלי סודות: "כבר חצי שנה שיש לי קראש עליו"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים והאהבה של פרוגי:

בת 16 שואלת: "בכל פעם שחבר שלי מכניס לי אצבעות יורד לי דם, הקטע המוזר שזה לא כואב לי ואני לא מבינה למה זה קורה... אני לא במחזור או משהו ואני עדיין בתולה".

תשובת היועצת: "היי לך, קודם כל אני רוצה לחזק אותך על שאת ערה למתרחש בגוף שלך ומתייעצת כאשר משהו מרגיש לך לא כשורה. דימום כתוצאה ממגע בתוך הנרתיק יכול לנבוע מכמה סיבות. לא ציינת את את כמות הדימום וכמה זמן הוא נמשך, אז אנסה לענות באופן כללי. ראשית, אף שלא כואב לך, יכול להיות שגירוי ממושך או מגע קצת חזק מדי יכולים ליצור פציעה ברקמות העדינות שבתוך הנרתיק ולייצר את הדימום שאת רואה גם ללא כאב. הדבר יכול לקרות במיוחד בפעמים הראשונות של ביצוע חדירה לנרתיק, כי יכול להיות ששרירי הנרתיק לא רפויים ומוכנים עד הסוף לכניסה, ואז חלק מהאזור מתוח או נוקשה. כתוצאה מכך יכול להיות שיש חלק פנימי שחווה חיכוך חזק מדי אף שאת לא מרגישה את הכאב. אני ממליצה לבחון האם גם מגע מעט יותר עדין נעים לך ומספק אותך, ואם כן כדאי להקפיד על חדירה כזו. בנוסף, שימי לב האם אזור הנרתיק רטוב מספיק, תשקלו שימוש בחומר סיכה כדי למתן את החיכוך ובקשי מחבר שלך לגזור ציפורניים ולשייף חלקים חדים או דוקרים שלפעמים יכולים ליצור שריטות קטנות בתוך הנרתיק. שנית, בגילך המחזור יכול להיות עדיין לא סדיר, ויש סיכוי שהדימום שאת רואה כן קשור לדימום וסת שהגיע באמצע החודש. עם זאת, אנו לא גורם רפואי. לכן אנו מאוד ממליצות לך לפנות לבדיקה אצל רופא/ת נשים ולוודא שהדימום לא נובע מבעיה רפואית כלשהי. צייני בפני הרופא/ה שאת חווה דימום בעקבות חדירה לנרתיק ושאת בתולה, ובקשי את הבדיקות המתאימות לגילך".

© adobestock

בת 18 שואלת: "היי, אני מאוננת כבר תקופה אבל אני מנסה להפסיק כי אני מרגישה מכורה. תמיד האוננות התלוותה בכאב בבטן ולפעמים לדם שיוצא עם ההפרשות לאחר מכן. יש לציין שלא החדרתי כלום, זה היה רק בדגדגן. אשמח לדעת ממה זה נובע ואיך אוכל להתגבר על ההתמכרות כי מרגישה שניסיתי הכל".


תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו ושאת ערה לגוף שלך ולמה שאת חווה. קודם כל, חשוב שתדעי שאוננות זו איננה בעיה, טבעי שתרגישי עונג ותרצי להרגיש זאת עוד. אין שום דבר רע בלאונן, להיפך האוננות מאפשרת לנו להכיר את הגוף שלנו, להנות ממנו ובהמשך גם להכווין את הפרטנרים שלנו מה אנחנו אוהבים ומה נעים לנו. לכן חשוב להבין למה את מתכוונת כשאת מגדירה את האוננות שלך כהתמכרות. אם האוננות מסבה לך עונג ואת לא מפספסת דברים כדי להישאר ולאונן אין עם כך בעיה. כדי להבין האם מדובר בהתמכרות, תוכלי לשאול את עצמך מספר שאלות: האם את מעדיפה לאונן על פני כל דבר אחר? האם תימנעי מיציאה עם חברים או מפגש משפחתי כדי להישאר בבית ולאונן? אם שאלות אלו יענו בחיוב אני מזמינה אותך לשוחח עם אחד ממרכזי הייעוץ שלנו כדי להבין את הנושא לעומק ולבחון האם מדובר בהתמכרות ומה ניתן לעשות. בנוגע לכאב הבטן ולדם שיוצא בהפרשות זה לא משהו שאמור לקרות כאשר מאוננים. אך איני יכולה לענות לך על הסיבות לכך מאחר ואנו לא גורם רפואי, לשם כך אני ממליצה לך לפנות לרופא/ת נשים כדי לברר את הסיבות לכך, כדאי שתוכלי להנות מחווית האוננות מבלי לחוות כאב ותופעות נוספות".

© adobestock

בת 14 שואלת: "כבר כמעט חצי שנה שיש לי קראש על מישהו. יצא לנו לדבר פעם אבל אנחנו בקושי נפגשים. אני מאוד רוצה להתקרב אליו ושיקרה בינינו משהו אבל בינתיים חוץ ממבטים אני לא מעזה לעשות כלום. הוא נמצא בתוך חבורה סגורה ואני רוצה להיכנס אליה אבל לא יודעת אם זה נכון. אני מפחדת להגיד לו שאני דלוקה עליו".

תשובת היועצת: "שלום לך, תודה שפנית אלינו ושאת מרגישה בנוח להתייעץ על דברים שמעסיקים אותך. כייף לשמוע שמישהו מסקרן ומרגש אותך. תקשורת פתוחה היא הבסיס לכל זוגיות וחברות. היכולת לשוחח ולהביע רגשות, מחשבות ותחושות היא הכרחית לבניית אמון והיא חלק מבגרות. תקשורת פתוחה מונעת מצבים של חוסר ודאות, השערות ופרשנות לא נכונה ויכולה גם ללמד על בגרותו של הפרטנר. אני מציעה לך למצוא זמן רגוע ואישי עם אותו בן אדם שמוצא חן בעינייך ולדבר איתו באופן פתוח, כנה ואמיתי ולשאול אותו האם הוא מרגיש אליך כפי שאת מרגישה כלפיו. יכול להיות שהוא מרגיש כלפיך אותו הדבר ויכול להיות שלא והתשובה שתקבלי תעזור לך להיות במצב ברור בו תדעי היכן את עומדת והאם הוא גם בקטע שלך. אנו מבינות את הקושי בלהתקרב אליו. זה באמת מאוד מפחיד. לא תוכלי לדעת מה הוא חושב עלייך ואם התחושות שאת חווה הן הדדיות עד שלא תשאלי. אין דרך יותר טובה מלדבר ולהיות כנה ואמיצה. לכן אנו מזמינות אותך לנסות לעשות זאת. חברות דורשת הדדיות, כבוד והבנה ולכן אם אותו הבן יגיב בזלזול או ביטול תוכלי לדעת שהוא אינו מתאים לך. פתיחות, ביטחון ואמון הם הבסיס לקשר וכבר לפי תגובת הבן תוכלי לדעת האם כדאי להשקיע על קשר איתו או להמתין לבחור שיאהב, יכבד וירצה בך".

              1. "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  

 

תגובות