ההתחלה של קירל: השינוי של "כפולה" זה הדבר הכי טוב שקרה לה. באדיבות KIDZ

ההתחלה של קירל: השינוי של "כפולה" זה הדבר הכי טוב שקרה לה

תגידו ביי ביי לחלליות ולנמסיס: בעונה החמישית של "כפולה" החליטו לחזור אחורה אל מה שקרה לפני העונות ששודרו, מהלך שהתברר ככזה שהציל את הסדרה מבחינת התוכן שלה • ביקורת פתיחת עונה

זה לא מובן מאליו שבעונה חמישית סדרה מחליטה לחזור אחורה, אל מה שקרה לפני התרחשויות העונות הקודמות. לרוב מדובר במהלך שקורה בעונות איחוד של סדרה, שנים אחרי ששודרה, אך ב"כפולה 5: ההתחלה" (KIDZ ב-HOT ו-yes), הוחלט להציג כבר עכשיו את מה שקרה בתחילת דרכה של קירל, רגע לפני שנכנסה לתעשייה. אחרי חרושת שמועות שהעונה בכלל תתעסק בגרסה הצבאית של קירל, הפעם, אנו בכלל מקבלים את נועה שלפני הפריצה - כבת 15, מנסה להתקבל לחטיבת הביניים לאומנויות הבמה - "תהילה" (מצחיק) על שם טל מוסרי (אמיתי לגמרי) וזה לא בדיוק עובר בקלות (אולי קריצה לזה שלא התקבלה ל"בית הספר למוזיקה"?). שם פוגשת את הזמר וכוכב הנוער המפורסם במדינה  - מיכאל חזן (און רפאלי) ובת זוגו - ליה פרץ, זמרת גם היא (אגם בוחבוט), התלמיד שהוא גם השרת של בית הספר (בר ברימר) ועוד מגוון דמות צבעוניות.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

אם בעונות הקודמות קיבלנו עלילות מפורכות ומוגזמות בנוגע לחייה של קירל, נדמה שהפעם החליטו להירגע עם התסריט ולהביא משהו בגובה העיניים, קצת יותר מציאותי והגיוני וכזה ששם את "כפולה" שוב על המפה, בין כל סדרות הנוער שעשו כבר צעד קדימה בכל הנוגע לבניית עלילות רלוונטיות. למרות קהל גדול ולמרות שהסדרה בהובלתה של קירל שסוחפת אחריה המונים, עונותיה הקודמות של "כפולה" נתפשו בשטח ובטוקבקים כיותר ילדותיות (עלילה על חלליות, ליצנים מטרידים ונמסיס שרוצה לחסל את הזמרת בהופעה של ביונסה - זה רק חלק מהדברים), והפעם רבותיי, מסתמן מהפך חיובי וכזה שמוביל את "כפולה" למקום טוב בהרבה יותר.

 

נתחיל מכך שהמהלך הראשון שנעשה הוא למחוק את מרבית הדמויות הקיימות שהתרגלנו אליהן וכדי להצדיק את זה, העלילה כאמור חזרה אחורה ("פריקוול" בשפה מקצועית). במהלך הזה הרווחנו את אגם בוחבוט שמוכיחה שהיא שחקנית טובה במיוחד. בוחבוט מגלמת זמרת עם חיי זוהר, בתו של מנהל בית הספר שגרה בתוך אחד החדרים בבית הספר בסתר (טרם התגלתה הסיבה), היריבות המסתמנת של דמותה מול קירל עושה טוב לשתיהן ומוציאה ממנה דברים טובים. רפאלי הוא ה'כוכב החתיך' של העונה והוא נכנס למשבצת הזאת די בקלות עם שילוב של רגש שנעים לראות ממנו, עמנואל לוי בתפקיד בכורה משעשע וכייפי, בר ברימר מפתיע ובשלב הזה עוד מסתורי, מסקרן לראות מה יהיה איתו בהמשך - נזכיר שזו למעשה טבילת המשחק הראשונה שלו, אבל הוא לגמרי עושה חשק לראות אותו שוב ושוב בהמשך. הציוות בין נורוז וקים אור אזולאי (הראפרים - חותי וטוטי) נראה טבעי ומרגיש כי הבדיחות שלהם בסדרה הן לגמרי גם בדיחות פרטיות שלהם במציאות. וכמובן, גם קירל עצמה השתפרה במשחק שלה ומובילה את העונה הזאת בלי להתאמץ, אנחנו מזדהים איתה, מאמינים לה ומרגיש לנו שאנחנו בהחלט חווים איתה את ההתחלה שלה בתחום דרך העלילה (למרות שבמציאות זה היה שונה לגמרי).

© מתוך כפולה, KIDZ

כל אלו, בתוספות הרגעת העלילה ובניית הסיפור בצורה נינוחה, לא מתאמצת, לא מתפרעת ולא מנסה להקצין עם הדמויות (גם דמותו של עומר דרור הורידה הילוך עם האפיון המשוגע המזוהה עימה) - מצליחה להפוך את "כפולה" לסדרה כייפית ורלוונטית לכל דבר. יש בה הומור על עולם הבידור, קריצות למציאות, קריצות למה שראינו בעונות הקודמות וטרם קרו כאן, רגעים מרגשים ומשהו נקי יותר באווירה ולא מבולגן.

ביקורת עונה 3:
"עושה עבודה טובה - אך כסדרה קומית"
משה אבוטבול
סדרת הנוער של נועה קירל חזרה בעונה שלישית וזה הזמן להכריז כי סוף סוף עלינו על מה באמת צריכים להתמקד בסדרה. ביקורת

השינוי הגדול של הסדרה הוא הדבר הכי טוב שקרה לה, בדיוק רגע לפני שהקהל היה מתייאש ומרים ידיים. נכון, אולי עדיין לא מדובר בלהיט הכי משובח שראינו כאן, אבל היא כעת היא בהחלט ראויה ותהיה אהובה על הקהל ומרגישים את זה בכל פרמטר בפתיחה. כיף גדול שהרווחנו אותה מחדש, כיף גדול לקבל מנת "קירל" שכזאת ונותר רק להחזיק אצבעות שלא יהיו "רעים" הזויים בעונה - כי זה לא מה שאנחנו רוצים לקבל בסדרה שבסופו של יום עוסקת בעולם הבידור ובחייה של כוכבת הנוער הכי גדולה בישראל.

© מתוך כפולה, KIDZ
תגובות