נועה סול מתן: "איפור זה מעבר ללכסות את עצמכם". צילום מסך מאינסטגרם noasol_matan@

נועה סול מתן: "איפור זה מעבר ללכסות את עצמכם"

המאפרת נועה סול מתן, אחת מהפריצות הגדולות של הרשתות החברתיות בשנים האחרונות, מספרת לנו בראיון מיוחד על סודות הטיפוח שלה בתקופת הקורונה, על התהליך שעברה כדי לפתח את ביטחונה העצמי, למה כל כך חשוב לה להעצים ולחזק אנשים וגם - את מי היא חולמת לאפר?

אין ספק, נועה סול מתן היא לגמרי אחת מהפריצות הגדולות ביותר שידעה המדיה החברתית בישראל בתחום האיפור. הלוקים המדהימים שהיא מציירת על הפנים צברו תאוצה רבה ויצרו למאפרת הצעירה גל של מעריצים מכל רחבי הארץ, כאשר חשבון האינסטגרם שלה מונה כ-37 אלף עוקבים וחשבון הטיקטוק שלה מונה למעלה מ-90 אלף עוקבים. בראיון מיוחד שערכנו עימה היא חושפת מהו הלוק הכי משמעותי עבורה, איך התמודדה עם תגובות פחות נעימות ואילו מסרים היא מנסה להעביר בעזרת האיפור?

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

נועה, מאיפה את שואבת השראה לאיפור שלך?

"ההשראה שלי מגיעה מהרבה דברים. זה יכול להיות מהדברים היותר פשוטים, כמו לקחת השראה מעמוד מסוים או ממאפר בחו"ל, או שזה בא לי מדברים שקורים כמו הקורונה, או מהשריפות באוסטרליה. לפעמים זה מגיע מאיזה שיר ששמעתי והיה בו משפט שנתן לי רעיון. אני גם יושבת לצייר את הלוקים שלי, אני קודם כל עשות סקיצות ואז מעבירה אותן לפנים".

חשפת המון סודות איפור באינסטגרם שלך (קונטור אף, צורת שפתיים, אייליינר וכו'), מה האהוב עליך מבניהם?

"וואו. חד משמעית הקונטור אף! הוא עושה שינוי מטורף, זה קונטור שאני פיתחתי על עצמי במהלך הזמן. תמיד הייתי חסרת ביטחון לגבי האף שלי ואז פשוט גיליתי את השיטה הזאת ואחרי הרבה הרבה זמן שעשיתי אותה אמרתי 'די', אני חייבת לשתף את זה עם העולם! קיבלתי כל כך הרבה תגובות מבנות ומאנשים שעזרתי להם וזה הוריד להם חוסר ביטחון ענקי, מישהי שממש חשבה לעשות ניתוח ועכשיו היא לא רוצה כי היא מצאה את השיטה הזאת ומסתדרת עם זה, פשוט נדיר".

את ידועה בתור דמות שמעצימה אנשים ובעיקר נשים. איפה מגיע הרצון לקדם אנשים ולהעצים אותם?

"אני לא יודעת. אני חושבת שפשוט תמיד אהבתי אנשים. אני תמיד הייתי אדם חסר ביטחון, הייתי ילדה שלא היו לה חברים כמעט כל הזמן ולאט לאט נבנה לי הביטחון עם הזמן. שאנשים אומרים לי שאין להם ביטחון או שהם בעצם מחפשים העצמה, אז אני הכי פה בשביל לעזור להם להרגיש כמה שיותר טוב עם עצמם ולהעצים אותם. אני נותנת לאנשים הזדמנות לדבר כי אני באמת מבינה אותם, לגמרי הייתי שם".

ומאיפה הגיע הביטחון העצמי שלך? היום את מרגישה שלמה עם עצמך?

"אני חושבת ששום בן אדם לא מרגיש ממש שלם עם עצמו, אבל אני כן בהחלט על הצד המלא יותר. אני כן אוהבת את עצמי ואם היו נותנים לי להיות מישהי אחרת, גם אם היא הייתה יפה או מצליחה יותר, כנראה שלא הייתי רוצה להיות היא. אני פשוט אוהבת להיות עצמי וזה לא משהו שתמיד היה לי, כי כמו שסיפרתי קודם, הייתי ילדה עם ביטחון עצמי מאוד נמוך ולא היו לי חברים ודברים כאלה. כשעליתי לחטיבה הכרתי שתי חברות מאוד טובות והתחלתי להסתובב איתן וכך התחיל לעלות לי הביטחון העצמי. זה היה תהליך של שנים - עכשיו אני בת 21 ואז הייתי בת 13. למדתי לבנות את הביטחון העצמי שלי, לדבר עם אנשים, להיפתח יותר ולהיות חברתית ונראה לי שרואים את זה עליי עכשיו במדיה החברתית ועם הזמן זה יותר ויותר מתגבר. אני חושבת שהסוד הוא להסתובב עם האנשים הנכונים, שירימו אותך למעלה ולא יורידו אותך למטה".

"אני פשוט אוהבת להיות עצמי וזה לא משהו שתמיד היה לי" © צילום פרטי

מהו הלוק הכי משמעותי עבורך ולמה?

"אני חושבת שהלוק הכי משמעותי שלי הוא לוק שעשיתי לפני כמה זמן כשהיו את האזעקות בדרום. אז עשיתי לוק של טילים וכיפת ברזל. זה גם הלוק שהוא הכי מוערך שלי, הוא קיבל משהו כמו 16 אלף לייקים, שזה מטורף והוא הלוק האהוב עלי כי יש מאחוריו משמעות שבעצם לדעתי גרמה להרבה אנשים להתרגש ולהתחבר אליו מעבר לכך שהוא יפה. היה שם מסר".

"הוא הלוק האהוב עלי כי יש מאחוריו משמעות שבעצם לדעתי גרמה להרבה אנשים להתרגש ולהתחבר אליו מעבר לכך שהוא יפה. היה שם מסר" © צילום מסך מאינסטגרם

אם לא היית מאפרת, במה היית רוצה לעסוק?

"השאלה הכי קלה בעולם! אני כנראה הייתי הולכת להשלים את היחידות שלי במתמטיקה משלוש לחמש והולכת ללמוד משהו שקשור לחקר החלל. זה הדבר שהכי מעניין אותי בעולם, אני יודעת על הנושא הזה כל כך הרבה שלמדתי שנים בעצמי. אני חושבת שאם לא איפור, זה זה לגמרי".

כמו שיש תגובות טובות לפעמים גם יש תגובות רעות, איך את מתמודדת איתן?

"בהתחלה היה לי מאוד קשה עם תגובות רעות. אמא שלי כל הזמן אמרה לי 'תקשיבי, אם את הולכת לקחת כל דבר ככה קשה, את לא תתקדמי בחיים וזה לא יעבור בחיים כי את כל היום תשבי ותתמקדי בזה' אבל כשממשיכים עם זה פשוט לא אכפת יותר. לי היום זה כבר לא אכפת, אני גם לא מקבלת הרבה תגובות רעות, אבל כשאני מקבלת זה פשוט עובר לידי. אני חושבת שעם הזמן, בלי ששמים לב זה פשוט כבר מתחיל לשעמם כי כל התגובות הרעות כבר חוזרות על עצמן".

"אמא שלי כל הזמן אמרה לי 'תקשיבי, אם את הולכת לקחת כל דבר ככה קשה, את לא תתקדמי בחיים וזה לא יעבור בחיים כי את כל היום תשבי ותתמקדי בזה' אבל כשממשיכים עם זה פשוט לא אכפת יותר" © צילום מסך מאינסטגרם

עכשיו בתקופת הקורונה, מהו סוג הטיפוח הכי שימושי בעינייך?

"מסכות פנים. בגלל שעכשיו אין לנו מה לעשות ויש לנו זמן לעשות מסכות פנים כי בשגרת היום הרגילה עם העומס, לפעמים פשוט אין זמן. עכשיו יש זמן לטפח את העור, לשים מסכות, קרמים, ליהנות פשוט".

אילו מסרים את מנסה להעביר דרך האיפור?

"המסר המרכזי שלי הוא שאנשים יבינו שאיפור הוא לא רק מסיכה ונועד לכסות את הפגמים שלנו. בעולם יש סטיגמה כזאת שאם את שמה איפור זה כנראה כי את מכוערת ולא יפה בלי איפור. אנשים צריכים להבין שזה חד משמעית לא נכון. יכול להיות שזה באמת היה פעם או התחיל מזה. היום זה פשוט אומנות וזה עולם מטורף, בלי חוקים, שלא נגמרים המוצרים והרעיונות. כל בן אדם יכול להביע את עצמו דרך איפור. אני פשוט רוצה שאנשים יפסיקו לשפוט בנות שמתאפרות הרבה, זה לא אומר עליהן כלום".

"אני פשוט רוצה שאנשים יפסיקו לשפוט בנות שמתאפרות הרבה, זה לא אומר עליהן כלום" © צילום מסך מאינסטגרם

את מי את חולמת לאפר?

"אני חולמת לאפר את ג'פרי סטאר, אני כל כך אוהבת אותו. גם מבחינת מה שהוא מייצג, הוא באמת בא מכלום וכמעט אין לו משפחה ועכשיו הוא מיליארדר שעושה מה שבא לו ויש לו את חברת האיפור שלו. מעבר לזה שהוא בן אדם שנותן לי מלא השראה ומראה לי שהכל אפשרי, יש לו גם תווי פנים מאוד מיוחדים, ממש הייתי רוצה לאפר פנים כאלו".

מי המאפר/ת שהכי היית רוצה לשתף איתו/איתה פעולה?

"אדי רוברטס, היא מאפרת מאנגליה והיא מטורפת לגמרי, יש לה מיליון וחצי עוקבים והיא עושה דברים פשוט מטורפים והיא גם עוקבת אחרי שזה הכי מטורף".

הוצאת ריסים ועדשות משלך, יש עוד מוצרים על הפרק?

"כרגע אין לי עוד מוצרים על הפרק אבל יש לי חלום שבעתיד תהיה לי חברת איפור. יש לי הרבה תכנונים, כי יש הרבה דברים שאני מרגישה שאין מספיק בארץ וצריך לתת להם מענה כמו צלליות צבעוניות או צבעי פנים וזה נורא חבל. יש לי הרבה רעיונות ובעתיד כשאני יותר אתפתח, אני מקווה שהחלום הזה יתגשם".

יש לך משהו שתרצי למסור לקוראים שלנו?

"תשמרו על עצמכם בתקופה הזאת שאני מקווה שתעבור כמה שיותר מהר ותזכרו את המסר שלי שאיפור זה הרבה מעבר ללכסות את עצמכם".

תגובות