מא' עד ת': המילון המלא לבחורה במחזור . צילום מסך מהטמבלר

מא' עד ת': המילון המלא לבחורה במחזור

אז מחזור, וסת, כאבים, טמפונים, הורמונים, מצבי רוח יש כל כך הרבה מה להגיד עליו! עד כדי כך שריכזנו בשבילכן את מילון המחזור המלא מ- א' ועד ת'

א – אחוות נשים

המחזור החודשי, לטוב ולרע, הוא אחד הדברים ששייכים לנשים בלבד וגבר לא יבין, לא את המחיר שאנחנו משלמות איתו וגם לא את ההווי שהוא מביא. המחזור הוא סוד קטן שתרגישי חופשי לחלוק עם חברה אבל כנראה לא עם חבר.

 ב – בגד ים

אחד הדברים שמטרידים אותנו בהקשר של המחזור הוא בילוי בים או בבריכה, המחשבה כיצד אוכל להרגיש בטוחה בבגד ים מעסיקה רבות. טמפון בנות! המצאת המאה לשילוב המאתגר של בגד ים ומחזור.

ג – גב כואב

אחת התופעות הפחות נעימות שמזוהות עם מחזור, כאבי הגב התחתון אופייניים לימי הגעת הוסת.

ד – דווקא היום

 בדיוק ביום של המסיבה הכי שווה, דווקא כשיש מבחן חשוב או יום לפני הטיול השנתי – יש למחזור החודשי נטייה להגיע בזמנים לא ממש נוחים – תמיד תתנחמי בזה שאת בטוח לא לבד. המחזור כאן כדי להישאר אז כדאי להתרגל ולקבל אותו בחיבוק.

© shutterstock

ה – הורמונים

מה שמשפיע רבות על התחושות שאופפות אותנו בימי המחזור הם ההורמונים שמשתוללים. עם הזמן מילים כמו טסטוסטרון ופרוגסטרון יפסיקו להישמע לך כמו סינית ויתחילו להיות מה שלמעשה מצדיק את מצבי הרוח המשתנים והעצבים הכל כך מזוהים עם המחזור.

ו – וסת

השם שמייצג את ימי הדימום בתוך מעגל המחזור החודשי שלך. למעשה מחזור הוא חודש שלם של ביוץ, פוריות וגם דימום  - ימי הדימום נקראים וסת.

ז – זללנות

תחושה נפוצה בימי הוסת ולקראתם של רעב מוגבר ורצון בלתי פוסק לזלול ולנשנש. נסי לא להיכנע לתחושות יותר מדי והשתדלי לנשנש בריא.

ח – חברות טובות מקבלות יחד

מספרים שהמחזור מסתנכרן בזמנים אצל נשים שמבלות יחד הרבה. חברות שמבלות יחד שעות נוספות או אחיות קרובות עשויות להבחין כי המחזור מגיע להן באותו זמן בחודש. עד כה שום מחקר לא הצליח להוכיח את העניין באופן מדעי.

© shutterstock

ט – טמפונים

אמצעי המניעה הנפוץ שמסייע לטשטש את עקבות המחזור באופן המיטבי – הטמפון מוחדר לנרתיק וכך ניתן שלא לראות או להריח את הדימום, ניתן ללבוש בגד ים ואפילו בגדים לבנים!

י – ילדה גדולה

קבלת המחזור הראשון נחשב סמל (אחד מיני כל מיני) שמצביע על המעבר של הילדה לעולם הנעורים. גיל ההתבגרות בשיאו.

כ – כאבי מחזור

עזבו לא נוח, עזבו לא נעים, הדבר שבאמת מפריע במחזור זה הכאבים שמתלווים אליו, אלו עשויים להיות כאבי בטן, כאבי גב, בחילות ועוד.. המזל שזה לא קורה לכל אחת ושמי שכן סובלת מהם יכולה לרוב להיעזר במשככי כאבים לא מאוד חזקים להרגעה.

ל – לא סדיר

צמד מילים שהופך די שימושי אצל חלק מהנערות לאחר הופעת המחזור. המשמעות היא הופעה בלתי סדירה של המחזור, במקום אחת לחודש הוא מגיע אחת לחודשיים או אפילו זמן ממושך יותר. בשנתיים הראשונות להופעת המחזור ישנה סבירות גבוהה שהמחזור לא יגיע אחת לחודש אלה בטווחי זמן בלתי קבועים. במידה ולא מגיע שלושה חודשים ומעלה מומלץ להיוועץ עם רופא נשים.

© shutterstock

מ – מצבי רוח

 תתרגלי לשמוע שאת עצבנית בגלל שאת במחזור.. בעיקר מבנים. המיתוס הנפוץ שאישה במחזור נוטה לעצבים הוא לא ממש מיתוס אלא עובדה ידועה כי נשים רבות מושפעות מהורמונים בזמן המחזור ונוטות למצבי רוח משתנים ועצבנות.

נ – נוחות מרבית

הפרסומות תמיד מבטיחות נוחות מרבית, טמפון, תחבושת – הכל מבטיח לך נוחות מרבית. אז נכון שבגדול מחזור זה לא דבר כל כך נוח – אבל חשוב שתנסי את אמצעי ההיגיינה השונים ותבחרי בזה שיספק לך נוחות מרבית.

ס – ספיגה

אמצעי ספיגת הדימום הפופולאריים שקיימים קיום הם פדים וטמפונים. עד שנות ה-70 היו משתמשים באמצעים מאולתרים כמו צמר גפן.

ע – עוצמת הדימום

עוצמת הדימום משתנה בין אישה לאישה ומיום ליום במהלך הוסת. ברוב המקרים המחזור מתחיל בעוצמה גבוהה ונחלש לאחר יום-יומיים עד להפסקתו.

 

© shutterstock

פ – פדים

או בשמם הנפוץ יותר תחבושות היגייניות. מגיעים בגדלים שונים, עם כנפיים לאחיזה טובה או בלי. מדובר בספוג שנדבק לתחתון וסופג את הדם.

צ – צבע אדום

סלנג נוסף בו אנו משתמשות לפעמים לכנות את המחזור החודשי, על שם צבעו כמובן.

ק – קיבלתי

ומי שמתוך חוסר נעימות מעדיפה שלא לנקוב בזה שאין לנקוב בשמו (המחזור) יכולה להשתמש בכינוי הפשוט שלא משתמע לשתי פנים "קיבלתי".

 

© shutterstock

ר – רופא נשים

החבר החדש שלך. עתידות: את נערה, קיבלת מחזור, קרוב לוודאי שתכף רופא הנשים ייכנס לחייך, גם אם את בריאה לחלוטין והכל הולך תקין.

ש – שולטות

מדור הנערות והמחזור הכי לוהט בסביבה – כי אתן שולטותתתת.

ת – תגידי תודה שאת אישה

אין מה להוסיף – כבר אמרנו שנשים שולטות. והמחזור?! זה ליופי

 

© shutterstock
תגובות