כל אחד יכול: ארבע מסכות קלות להכנה בבית. Fotolia

כל אחד יכול: ארבע מסכות קלות להכנה בבית

בזמן שכולנו נדרשים לשהות בבתינו עד שתחלוף מגפת הקורונה, אשר משביתה את ישראל בפרט והעולם בכלל בזמן האחרון, מצאנו ארבע מסכות פנים בסגנון DIY, בעזרתן תוכלו לשמור על עור פניכם נקי וזוהר גם מהבית

בעקבות הצפייה המתמשכת במסכים וכמויות המזון המהיר והחטיפים שאנחנו אוכלים, במיוחד בימים אלו בהם אנו סגורים בבתים, עורנו עייף, לא סופג לחות ואוויר צח ולא מקבל ויטמינים מהשמש. כדי שלא נצא מההסגר עם עור פנים יבש ומוזנח, אספנו עבורכם מספר אפשרויות למסכות קלות ופשוטות שתוכלו להכין בבית וכך לשמור על עור פנים זוהר, עדין ונקי.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

מסכת בננות

בננה היא פרי נפלא - גם בריאה וגם סופר טעימה. היא עשירה בויטמין E  - ויטמין הנוגד חמצון ומצמצם את ניזקי העור וויטמין A  - ויטמין המפחית את פגמי העור. בנוסף לבננה, המסכה מכילה חלבון ביצה היעיל בטיפול בזיהומי עור כגון אקנה.

חומרים: 1/2  בננה בשלה,1 חלבון ביצה (החלק הלבן בלבד),1 כפית שמן זית,קצת דבש. ישנה אפשרות לשים במקום החלבון חצי תפוז סחוט טרי, אשר יספק לעור הפנים ויטמין C .

הוראות הכנה: בקערית מועכים חצי בננה עד לקבלת תערובת חלקה. מוסיפים לקערית את החלבון, שמן הזית והדבש ומערבבים עד לקבלת משחה חלקה. מורחים את המסכה על הפנים וממתינים כ- 15 דקות ולאחר מכן שוטפים את הפנים במים פושרים.

75abc707ad3ab
 © fotolia

מסכת אבוקדו

האבוקדו ידוע כירק שומני ובעל ויטמינים רבים. השומנים הללו יספקו לעורנו ברק ולחות ולכן המסכה מומלצת באופן מיוחד לבעלי עור יבש. הדבש, שמוסיפים לאבוקדו, משמש כנוגד חמצון טבעי ומכיל בתוכו אשלגן, נתרן וברזל. בנוסף לכך, הוא מפריש אנזים שעוזר בהחלמה של פגמים בעור ונחשב כאנטי דלקתי.

חומרים: 1/2 אבוקדו, 1 כף דבש, 1 כף יוגורט. אם רוצים להעשיר את המסכה בלחות נוספת, ניתן להוסיף חצי כף שמן זית.

הוראות הכנה: מועכים את האבוקדו לכדי עיסה סמיכה בתוך קערית ולאחר מכן מוסיפים לקערית את הדבש והיוגורט. מערבבים עד לתערובת אחידה וסמיכה. מורחים על עור הפנים (זהירות על העניים!), ממתינים כ- 15-25 דקות ושוטפים היטב את הפנים.

© fotlia

מסכת פילינג שיבולת שועל

מסכת פילינג זו מצוינת להבהרת העור ולניקוי תאים מתים. מומלץ לעשות אותה בשעות הערב כשהעור רגוע ואין חשש שייחשף לאור השמש.

חומרים: 1 כף דבש, 2 כפות קוואקר, 1 כף לימון סחוט.

הוראות הכנה: שמים בקערה את הדבש, הקוואקר והלימון (שכידוע, תמיד מוסיף המון) ומערבבים עד לקבלת  תערובת גרגירית. לוקחים כף גדושה מהתערובת ומעסים איתה את הפנים בתנועות סיבוביות. משאירים את המשחה על הפנים למשך 10 דקות ולסיום שוטפים. 

© AdobeStock

מסכת יוגורט ומלפפונים

מלפפונים הם ירקות המלאים במים, מינראלים וויטמינים שונים שנמצאים בקליפתם. מלפפון ידוע ביעילותו להפחתת נפיחות באזור העיניים, אך יש לו גם תכונות נוספות כמו הגברת הפרשת נוזלים מהעור. כמו כן, ביוגורט מצויים חיידקים שמייצרים חומצת חלב, חומצה המועילה בהרגעה ובהברה של עור הפנים.

חומרים: 1 מלפפון, 1/2 מיכל יוגורט רגיל טבעי בלי סוכר (ניתן להשתמש גם ב"גיל" או "אשל"). דרוש מעבד מזון.

הוראות הכנה: חותכים את המלפפון לעיגולים, אותם חותכים לרבעים, מכניסים הכל למעבד המזון יחד עם היוגורט ומפעילים. מעבירים את המסכה לקערה וכיוון שהעיסה המתקבלת היא נוזלית, יש להניח אותה על הפנים בעזרת בד או מברשת. מחכים כמה דקות ושוטפים.

© adobestock

 

תגובות