משהו חדש מתחיל: האם זהו סופן של תצוגות האופנה?. צילום: gettyimges.ILPascal Le Segretain

משהו חדש מתחיל: האם זהו סופן של תצוגות האופנה?

על פי בכירים בעולם האופנה, תצוגות האופנה כמו שאנחנו מכירים אותן, הגיעו לסיומן. לא עוד אירועי ענק בינלאומיים, כי אם אלטרנטיבות דיגיטליות חדישות. ואם שאלתם את עצמכם, אז לא, הקורונה היא לא הסיבה, היא רק המניע לפעולה

אחרי עשור של השערות וכוונות, מאיץ התהליכים, או בשמו הרשמי – COVID-19, הגיע כדי לשנות מסורת בת מאות שנים בתוך חודשים ספורים.  תעשיית האופנה אמנם לא העלתה בדעתה שכך יתבצע המעבר מטקסים מסוקרים ונחשקים שהתחילו את דרכם בראשית המאה ה-19 ושמרו על אופיים עד המילניום החדש, לטכנולוגיה שרק הולכת ומתעדכנת, אך נראה כי רבים בעולם האופנה חיכו במידת מה לשינוי המהפכני, גם אם לא בכליון עיניים.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

אלכסנדר דה בטק, מעצב אופנה ורהיטים צרפתי שעומד מאחורי חלק מעבודותיהם של מותגי על מהשורה הראשונה, ביניהם דיור, סן לורן ומייקל קורס, טען כי הוא מאמין שתצוגות האופנה לא יחזרו להיות כשהיו, לפחות לא עד שיימצא חיסון למחלה והוא מתרגש מהשינוי. דה בטק הוסיף שבעקבות הפיכת העולם לכפר גלובלי ושינויים אחרים המתרחשים בו, הכנת קולקציות על פי עונות השנה אינה עוד רלוונטית וכך גם פרמטרים נוספים, כמו תרבות המותרות והייצור ההמוני, המקובעים בעולם האופנה כבר מאות שנים.

על פי המעצב, הוא מבסס את טענותיו על סמך ניסיונות עבר, אחד מהם הוא תצוגת האופנה של ז'קמוס שהתקיימה ביוני האחרון. למרות שרק 20 אחוזים מתוך 500 המוזמנים היו אנשים שעוסקים בתחום האופנה, התצוגה גררה תהודה בלתי רגילה ברחבי העולם. דוגמה זו מביאה לידי ביטוי את כוחן של הרשתות החברתיות והתקשורת בפרסום ושיווק אופנה גבוהה, גם כאשר אושיות האופנה הנחשבות לא ממלאות את המתחם מפה לפה.

מעצבת בית האופנה רודרט, לורה מולבי, הצטרפה לאמרותיו של אלכסנדר בטענה שלא כל אחד צריך לצפות בכל תצוגה באופן אישי במציאות. העורכים והקניינים כבר מותשים מהנסיעות הרבות ששבועות האופנה מספקים להם, בעוד אלו גם מהוות גורם זיהום עיקרי של כדור הארץ והגיע הזמן להאט ולמתן. לעומת זאת, היא אינה בעד ביטול חד משמעי של התצוגות, שלפיה חיוניות למותגים ומהוות נדבך חשוב ומיוחד בעולם האופנה. בדומה, גם מסן לורן וממותגים נוספים נמסר לעיתונות כי את תצוגות האופנה שלהם הם יקיימו בזמנים המתאימים להם ולא כחלק משבועות אופנה רשמיים, מה שככל הנראה יגרום לכל הפחות להתמעטות של תצוגות.

תגובות