ביי ביי 2014: עשרת להיטי השנה הלועזית שחלפה. צילום: צילום מסך מהסרטון

ביי ביי 2014: עשרת להיטי השנה הלועזית שחלפה

אז שנת 2014 עוד רגע נגמרת, ואנחנו כאן בפרוגי איחדנו בשבילכם את עשרת הלהיטים הבינלאומיים הכי גדולים שעשו לכולנו את שנת 2014. מוכנים למצעד של השנה?

לרגל חגיגות סיום השנה האזרחית אספנו לכם את הלהיטים הגדולים ביותר שיצאו השנה. אין מצב שלא נזכור לפחות לעוד כמה חודשים ואם לא - זה רק בגלל שמשהו טוב יותר יצא. 

עוד במדור המוזיקה של פרוגי: 

Hozier - Take Me To Church

הזמר האירי הוזייר הוציא לפני כשנה את ה-EP שלו, "Take Me To Church", שממנו הצליח הלהיט השקט מלא הנשמה שאותו כתב – "Take Me To Church". בחודש האחרון, השיר עמד במקום השני ברשימת הבילבורד, וכרגע מועמד לפרס שיר השנה בטקס פרסי הגראמי ה-57 שיתקיים ב-8 בפברואר. בראיון למגזין ניו-יורק, הוא דיבר על כתיבת השיר שעוסקת באהבה חד-מינית והתערבות הדת, ועל המסר העוצמתי של שיר הוא נהיה להיט.

     • של מי אלבום השנה? הוזייר ברשימה!

מדהים!
 

Coldplay - A Sky Full Of Stars

זו הפעם הראשונה שלהקת הרוק האלטרנטיבית קולדפליי מוציאה שיר אלקטרוני. בשיתוף פעולה עם מפיק המוזיקה האלקטרונית אביצ'י, הם יצרו את השיר "A Sky Full Of Stars", שהגיע למקום ה-10 ברשימת הבילבורד ולו יצאו מגוון רמיקסים. הודות לאביצ'י שעזר בבניית המנגינה הקצבית והקלילה, זכה השיר להיות חלק מרשימת הלהיטים שלנו לשנת 2014.

קצבי וקליל!
 

Ed Sheeran - Don't

השיר "Don't" של אד שירן כלל לא היה אמור להתפרסם בגלל החשש של שירן שהרגיש שהשיר אישי מדי. קצת אירוני היינו אומרים, שהוא תפס תאוצה והגיע למקום התשיעי בבילבורד ולאחד מלהיטי השנה של פרוגי. בשיר (האישי מדי) אפשר להבין שהחברה של שירן בגדה בו עם חברו הטוב, ובריאיון למגזין, "The Sun", הוא רמז שזו לא אחרת מאשר אלי גולדינג, אבל אל דאגה - הוא כבר סלח לה והשיר להיט, ממכר וקליט.

     • קבלו 15 עובדות שלא ידעתם על אד

מושלם!
 

MAGIC! - Rude

לכל מי שטוען שהוא לא אוהב מוזיקת "פיוז'ן רגאיי" (רגאיי בשילוב סגנונות) - שיחשוב שוב. אין אחד שלא שמע את השיר "Rude" והתמכר כבר בבית הראשון או זמזם את הפזמון. השיר המקורי - מתאר חיים של אדם העומד להציע לחברתו להינשא ואביה לא מסכים, אבל הקאברים המפורסמים לשיר - מתארים חיים של החברה שעומדת להינשא או של האבא שלא מסכים.

ממכר!
 

5SOS - She Looks So Perfect

היישר מה-EP של 5SOS, מגיע הלהיט "She Looks So Perfect", שזכה להגיע למקום הראשון במצעדי המוזיקה ומתאר בצורה מושלמת אהבה. הוא כולל מנגינה קצבית-רוקיסטית קלילה, קליטה וממכרת. שילוב הקולות המיוחד שלהם מוביל את השיר להצלחה גדולה.

מושלמים!
 

Taylor Swift - Shake It Off

השיר הממכר, "Shake It Off", של טיילור סוויפט בו היא מנענעת את כל החושים ומתעלמת מכל הסטיגמות עליה בעברה. השיר גרם לרוב העולם לשקשק ולנענע את הגוף לצליליו, ואפילו גרם למגיש בטלוויזיה לרקוד לצליליו כאשר הוא מנסה לגרום למגישה שלידו גם לרקוד ממש לפני שעלו לשידור.

     • קבלו 15 עובדות שלא ידעתם על טיילור

קצבי
 

Ariana Grande ft. Iggy Azalea - Problem

אחד השירים הממכרים של השנה - "Problem", השיר שזכה במקום השני בבילבורד, כולל את המנגינה הקליטה ביותר של השנה ואת הפזמון הטוב ביותר של השנה אותו שרה אריאנה גרנדה הדיווה הלא קטנה שלא מזמן הוציאה את הקליפ לשיר "Santa Tell Me". שיתוף הפעולה של אריאנה ביחד עם איגי אזליה עזר לכל אחת להתפרסם בעולמה בתחום הבידור.

     • קבלו 15 עובדות שלא ידעתם על אריאנה

מצליח ביותר!
 

Beyoncé - Partition

ביונסה ממשיכה לכבוש אותנו עם הלהיט "Partition", בו המילים הם החלק הפחות חשוב בהנאה מהשיר. מי שלא שם לב, השיר שאותו גם הפיק וכתב ג'סטין טימברלייק, מלווה במנגינת R&B אלקטרונית קליטה בעלת באסים (תופים) עמוקים שמהדהדים לנו באוזניים. מלבד המנגינה נעשה שימוש באפקט יצירת המוזיקה הגאוני "פינג פונג" - שומעים רק בצד אחד של האוזנייה או של הרמקול (בצד השני לא שומעים כלום), ועל ההשקעה בשיר זכתה ביונסה לככב בלהיטי השנה.

     • קבלו 15 עובדות שלא ידעתם על ביונסה

מדהימה!
 

Iggy Azalea ft. Charli XCX - Fancy

השיר המפואר של השתיים זכה להצלחה מסחררת הכוללת מקום ראשון בבילבורד, זכייה בשלושה פרסי פלטינה ועוד פרסים רבים ובנוסף גם למאות פארודיות וקאברים. השיר אמנם קליט וויראלי, אבל שילוב הקליפ עם השיר הוא מה שעשה לנו את זה.

     • קבלו 15 עובדות שלא ידעתם על איגי

מושלם!
 

Sia - Chandelier

זוכרים את סיה? היא הזמרת וכותבת השירים שכלל לא רוצה להתפרסם, אך מה לעשות שכשהשיר שלך קליט וויראלי את תהפכי למפורסמת? השיר, "Chandelier", בהתחלה היה אמור להיות מיועד לריהאנה, אך סיה היא זו שמתאים לה לבצע אותו - קולה הנמוך והמנעד הרחב שלה מתאימים יותר לשיר מאשר ריהאנה. אין ספק שפזמון השיר הוא הדבר הראשון שניזכר בו כאשר נשמע את המילה "סיה", כי בכל זאת - הפזמון הגבוה והעמוק הוא הלהיט של השיר.

     • קבלו 15 עובדות שלא ידעתם על סיה

ממכר!
תגובות