נבחרי פרוגי 2015: מהו שיר השנה הלועזי שלכם?. צילום מסך מיוטיוב

נבחרי פרוגי 2015: מהו שיר השנה הלועזי שלכם?

שנת 2015 הייתה רוויות שירים מעולים, אז באיזה שיר תבחרו לשיר השנה הטוב ביותר? הכנו לכם סקירה קצרה על המועמדים לזכייה, אז תקראו, תשקלו, ורוצו להצביע ולהשפיע!

Major lazer – Lean On

את השיר הזה אין מצב שפיספסתם. מדובר בשיר פופ אלקטרוני, שבטוח שמעתם במהלך השנה האחרונה. יכול להיות שזה ממש עיצבן אתכם, או שלהפך – אתם מריצים אותו בלופים ללא הפסקה. בכל מקרה – אי אפשר להתעלם מזה. מדובר בשיתוף פעולה של צוות המוזיקה האלקטרונית “major lazer” והזמרת הדנית “”, שגרף כבר קרוב ל900 מיליון צפיות ביוטיוב. בקיצור – שיר מאוד מצליח, קצב אלקטרוני מגניב, וקליפ ססגוני שרוקדים בו ללא הפסקה.

 

OMI – Cheerleader

השיר הזה מהווה בעצם את פריצת הדרך לזמר שיצר אותו, OMI, זמר רגאיי – פופ ג׳מייקני, בן 29. את הסיפור מאחורי השיר שגרם לקריירה שלו לנסוק, רובכם לא יודעים. השיר הוקלט כבר ב2012 ואכן הצליח בג׳מייקה ובאזור, אך הוא היה בגרסה קצת שונה ודלת תקציב. בשנת 2014 מנכ״ל חברת תקליטים גדולה מארה״ב, שמע את השיר והתלהב. הוא החליט שצריך להפיץ ולקדם את השיר, הוא פנה לזמר, ויחד הם יצרו גרסה חדשה יותר פופית, ועם נגיעות דאנס ומוזיקה אלקטרונית. משם והלאה – השיר הצליח מאוד. תודו שמדובר בסיפור סינדרלה מוצלח למדי, ובשיר כיפי שמלווה אותו ברקע הפקה מעולה.

 

Calvin Harris – How Deep Is Your Love

זהו לא הלהיט הראשון של קלווין האריס, אך מדובר בהחלט באחד מן הטובים שבהם. מדובר פה בשיר שהוא יותר בסגנון מוזיקת האוס, אך בעיבוד פופי מעולה. הביצוע הווקאלי בשיר מוסיף מאוד לשיר, אך הוא כמעט משתווה לביצוע המוזיקלי של האמן. במקרה הזה מדובר בקלווין האריס בשיתוף פעולה עם “disciples”, שלישיית אמני מוזיקה אלקטרונית מאנגליה. הביצוע הקולי מבוצע פה על ידי אינה וורלדסון, גם היא מאנגליה, והקול שלה פשוט יושב בול על השיר הזה. יצא להם שיר בהחלט מקפיץ, עדכני ומוקפד.

 

One Direction – Drag Me Down

את הלהקה הזאת אין צורך להציג בפניכם. מדובר באחת מלהקות הבנים המצליחות בהיסטוריה, ששוברת שיאים חדשים בכל רגע, וואן דיירקשן. אך השנה היא חוותה כמה משברים לא פשוטים בכלל. זה התחיל מעזיבתו הצורמת של זאין מאליק, המשיך בסיפורים על יחסים רעים בין חברי הלהקה, ועד שמועות בלתי פוסקות על פירוק מתקרב עוד השנה. למרות כל זאת, הם המשיכו לספק לנו השנה עוד ממה שהם יודעים לעשות – שירי פופ קליטים וקצביים. אחד מהם הוא “Drag Me Down” , שהוא סינגל מתוך האלבום שיצא זה מכבר –"Made In The A.M" השיר יצא יחד עם קליפ נחמד בסגנון אסטרונאוטי.

 

?Justin Bieber –What Do You Mean

ג'סטין ביבר חזר אלינו השנה – ובגדול. הוא הוציא את האלבום המצויין - “Purpose”, ומתוכו את הסינגל “What Do You Mean?” שכמובן הצליח מאוד. השיר מלווה גם בקליפ בכיכובו של ביבר, ומדבר איך לא – על מערכת יחסים. בשיר יש את המשפט שבו ג׳סטין אומר:” when you nod your head yes, but you wanna say no” (כשאת מהנהנת עם הראש: ״כן״, ואת רוצה להגיד: ״לא״), בעקבות משפט זה השיר זכה לביקורת על כך שהוא נותן לגיטימציה ואף מעודד אלימות ואונס כלפי נשים, נכון או לא? תשפטו בעצמכם. בכל מקרה מדובר בסינגל מוצלח מאוד, ובשיר שקלע לסגנון של אנשים שלא שומעים בדרך כלל שירים של ביבר.

 

The Weekend - Can't Feel My Face

הלהיט הזה מסרב לצאת מהראש כבר לאחר השמיעה הראשונה. הוא קליט, מגניב ונכון מאוד ביחס לסגנון שהולך כיום בעולם. בכלל זו הייתה שנה מעולה לדה וויקנד שהצליח עם כמה שירים במקביל, והפך לשם מוכר ומוערך בעולם המוזיקה הבינלאומית.  השיר הזה מלווה בקליפ בוער ולוהט (תרתי משמע), שבו דה וויקנד מבצע את השיר על הבמה. משהו בשיר הזה מזכיר מאוד את הסגנון של מייקל ג׳קסון, וזו אכן מחמאה ענקית.

 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

רוצים להשפיע על נבחרי פרוגי? לחצו כאן להצבעה!

תגובות