לא רק חד גדיא: השירים הכי מסובכים שנתקלנו בהם. Gettyimages, משה נחמונוביץ

לא רק חד גדיא: השירים הכי מסובכים שנתקלנו בהם

מוזיקה מקיפה את חיינו בכל מקום, אך לפעמים המוזיקה מסובכת או קשה להבנה, וכל אחד מפרש אותה אחרת. לרגל חג הפסח - קיבצנו את השירים הכי מסובכים שנתקלנו בהם בכתבה אחת!

שקוראים בהגדה של פסח, ומגיעים לעמוד הזה – מתעוררת לרגע אנחת רווחה קולקטיבית מקרב כל המשפחה: "שוב החד גדיא הזה?". אבל מה שאנחנו לא יודעים הוא שהשיר המסובך והארוך הזה – נחשב לשיר פשוט ברמות אם נשווה אותו לכמה שירים אחרים, שכולנו מכירים. אז בשביל לנחם אתכם, אספנו עבורכם רשימה של שמונה שירים כאלו... 

עוד בערוץ המוזיקה:

Love on Top - Beyoncé

שירה האייקוני של ביונסה מ-2011, "Love on Top", נחשב לאחד השירים המסובכים והקשים ביותר לביצוע – ובצדק! לשיר יש מנעד עצום של צלילים נמוכים במיוחד ואל מול אלו צלילים גבוהים באופן יוצא דופן. בנוסף, הוא מכיל מספר מודולציות (מעברי סולמות) - מה שעושה אותו לשיר שלא פשוט לשיר באופן מדויק. ביונסה, בעלת הקול האדיר, צולחת את השיר בצורה מופלאה באלבומה הרביעי והן בהופעות החיות שלה. עם כאלה יכולות – עושה רושם שהיא אפילו לא מתרגשת כשמגיעים בהגדה לעמוד של "חד גדיא"...

 

Emotions - Mariah Carey

כמובן שבכתבה כזו אסור לשכוח את האחת והיחידה... מלכת השירים המסובכים שמסוגלת לשיר את "חד גדיא" אפילו מתוך שינה... מריה קארי! בשירה "Emotions" מציגה מריה יכולות ווקאליות יוצאות דופן ומנעד רחב ביותר. למרות שהשיר יצא ב-1991 כחלק מאלבומה השני של מריה, עדיין מעטות הזמרות בעולם שמסוגלות לשיר אותו. אחת הזמרות האלה היא אריאנה גרנדה, שביצעה קאבר מהמם לשיר שלא נפל אפילו מביצועה האדיר של מריה. יש מי שאפילו טוענים שאריאנה מזכירה מאוד את מריה. יש בכך הרבה היגיון, שכן מדובר בשתי זמרות מצוינות בעלות יכולות מרשימות והכרה בינלאומית. 

 

 Eminem ft. Juice WRLD - Godzila 

אמינם מוכר לכולנו בתור אחד הראפרים הכישרוניים והמצליחים ביותר בעולם, ולא בכדי. בשירו Godzila, שנוצר בשיתוף פעולה עם Juice WRLD, הוא מוכיח שהוא אכן ראוי להערכה הרבה שהוא מקבל על האמנות שלו. השיר הגיע למיקומי שיא במצעדים השבועיים במדינות רבות בעולם, ואף זכה למעל לרבע מיליון השמעות בספוטיפיי. אז... מה עושה את השיר לכל כך מסובך? הבית השלישי בשיר מחזיק בתואר הראפ המהיר ביותר, עם כ-11.3 הברות בשנייה ו-224 (!) מילים, אותם מרפרפ אמינם, תוך 30 שניות. במילה אחת – וואו.

 

מדביק אותי לקיר - איזי

עכשיו לקצת נוסטלגיה מקומית... בשנת 2012 פרסם הראפר האגדי איזי את השיר "מדביק אותי לקיר". השיר פורסם במסגרת אלבום הבכורה של איזי "תעשו לי מקום", שכולל שירים קצביים ומהירים. ביוטיוב, השיר זכה למעל לחמש מיליון צפיות (!) ולהערכה רבה. אז... למה הוא כל כך מסובך? הקצב של השיר הינו מהיר ביותר, ומשתנה לאורך השיר פעמים רבות. בנוסף, השיר מכיל המון משחקי מילים מתוחכמים, ובכלל – הרבה מילים. למרות כל זה, איזי צולח את השיר כמו אלוף אמיתי – וללא ספק משאיר אבק לביצוע של סבא ל"חד גדיא" (כן, חייבים להודות בזה).

 

rap god - eminem

אי שם בשנת 2013, יצא השיר המזוהה ביותר של הראפר אמינם - rap god. השיר מוכר בזכות יכולת השירה המהירה והחדה של אמינם, שבו הוא שר את השיר בסגנון ראפ עצבני.  השיר בן 6 דקות שכולו ראפ רציף, ובית אחד מהיר והמסובך מכולם הכולל מעל 90 מילים בפחות מעשרים שניות! השיר צבר אהדה רבה בעולם ומספר צפיות של 1.2 ביליון!. אין לנו ספק שאמינם הוא מלך הראפ של כל הזמנים.

 

bohemian rhapsody - queen

להקת קווין הייתה ידועה בלהקה עם שירים מקוריים וחדשניים,  מבין יצירותייה הראשונות נולד לו השיר רפסודיה בוהמית. אורך השיר הינו 6 דקות, עם מנגינה משתנה ופרדי מרקורי אחד עם יכולת ווקאלית ייחודית שקשה לחקות. כשהוציאו את השיר, האנשים שהיו סביב ללהקה לא האמינו בשיר, בגלל המילים המסובכות שנמצאות בשיר, אך ההפך קרה כשבזכות המילים והמנגינה הארוכה - השיר נהפך ללהיט והפך את הלהקה לסמל אייקון בתולדות הרוק.

 

supercalifragilisticexpialidocious - mary poppins

מיוצרי הסרטים של דיסני, הסרט מרי פופינס מספר על אומנת שמטפלת בשני ילדים, כאשר באחד הימים הם יצאו לטייל בפארק והיא השתמשה ביכולת הקסם שלה על מנת להעביר את הילדים לאחד הציורים שהיו בפארק. בתוך הציור נמצאה קרוסלת סוסים ומרי פופינס ''החייתה'' את הסוסים בעזרת קסם. בסרט עשו מירוץ סוסים ובסופו פופינס ניצחה וכשהיא רצתה להביע את שמחתה, אמרה ''סופרקליפגליסטיקאקספילאלידושס'' ופצחה בשיר עם המילה המסובכת המביעה שמחה ואושר עילאי.  

 

תן לי לבד - עידו בי צוקי ואפוקליפסה

שיר הראפ הישראלי ''תן לי לבד'', הוא שיר בוטה ועצבני המדבר על חוסר אמון באחרים והרצון לעשות את הדברים לבד ובלי עזרה מאחרים. הזמרים בשיר שרים אותו בקטעי ראפ מהירים ונוקטי עמדה ברורה. השיר הפך למוכר בישראל והוא נשמע לרוב במסיבות בגלל הקול המשולב עם הקצב הקליט.  

 
תגובות