השבוע במוזיקה הישראלית: טור שבועי. צילום: תומר יעקובסון

השבוע במוזיקה הישראלית: טור שבועי

קרן סולומונוב בטור שבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הכי בולטים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר תמיד מעודכנים ולא לפספס אף שיר טוב או מעניין שיצא במהלך השבוע החולף

אז כמו בכל שבוע, גם השבוע יצאו מספר סינגלים שאתם פשוט לא יכולים לפספס! השבוע ללא ספק היה מגוון ועמוס בזמרים מוכשרים שהוציאו סינגלים בלתי נשכחים, מהם חמשת הסינגלים שעשו לנו את השבוע?

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

איציק ריקן - "לא הספקנו להיפרד"

יכול להיות שעוד לא תזהו את השם הזה, אבל אנחנו מבטיחים לכם שאתם הולכים לשמוע עליו עוד הרבה, איציק ריקן. הגבר הצעיר בן ה-21 הספיק ללוות על הגיטרה כמה מן הזמרים המובילים בזמר הים תיכוני, ביניהם דודו אהרון, מושיק עפיה, ליאור נרקיס, עופר לוי, איציק קלה ולאחרונה גם מאור אדרי. ריקן לוקח צעד אמיץ אחד קדימה, מחליט להגשים חלום ולעמוד בקדמת הבמה. בינתיים הוציא איציק שני סנגלים; "איך זה ש.." ו"קחי אותי", וכעת מוציא איציק שיר נוסף, אך מסיבות מצערות.

במבצע "צוק איתן" איבדנו חיילים רבים, ומשפחות וחברים נותרו אבלים וכואבים. איציק ריקן נמנה בין אותם אנשים שישארו באופן תמידי עם חלל ריק בלב. חבר ילדות אותו הכיר מכיתה א', סמ"ר משה דוינו ז"ל מצא את מותו בקרב. יום אחד בערב שבת בבית כנסת איציק ביקש ממשה לחכות לו בזמן שיתפלל מול ארון הקודש. כאשר יצא החוצה התברר לו שמשה שכח לחכות, ולכן הוא אפילו לא הספיק להיפרד ממנו. זו הייתה הפעם אחרונה בה ראה את חברו. שם הסינגל הוא "לא הספקנו להיפרד". את המילים היפות והעצובות הללו בו זמנית כתבה ארלט ספדיה לאחר שהקשיבה לסיפורו של איציק. מדובר בסוג של טקסט המשלב בין העבר להווה, בין הזיכרונות היפים למציאות. מספר לנו על אותו חבר שישאר בן 20 לנצח, ועל איציק שהגעגועים והכאב רודפים אותו. הקול העבה של איציק בשיתוף עם המילים והמנגינה הים תיכונית יצרו שיר עצוב ומרגש.

לסיכום: מרגש ונוגע. ציון: ★★★★

 

אליעד נחום - "מקסיקו"

אליעד נחום בריאיון על האלבום
"העבודה על האלבום הייתה פשוט תענוג"
מור שקל
יותר משנתיים עברו מאז שאלבום הבכורה של אליעד נחום, שהיה באנגלית, יצא, והשבוע אליעד מוציא את אלבומו הראשון בעברית. תפסנו אותו לכמה שאלות קצרות על התהליך ומה מתוכנן לנו בהמשך (צילום: שי שלום תמיר)

גם בפעם הזו אליעד נחום לא מאכזב את המעריצים ומוציא סינגל מוצלח נוסף - "מקסיקו". אמנם עברו כמה שנים טובות, אבל אנחנו עדין מתקשים להאמין שאלעד הזמר המוכשר ובר הילד הקטן והמצחיק מ"שמש" הם אותו בן אדם. אליעד נחום התגלה לראשונה בגיל 6 בתוכנית לכישרונות צעירים כאשר זכה במקום הראשון והיום ברור לכולנו על מה כל המהומה. הוא החל להפתיע אותנו כאשר הוציא לאור סינגלים באנגלית יחד עם להקת "TripL", ולאחר מכן כאשר פרסם את הקאברים ל-"Princess Of China" ו-"If I Ain't Got You" יחד עם האקסית שלו, חגית יאסו, זוכת כוכב נולד 11. אבל מה שבאמת גרם לנו להתאהב היו שלושת הסנגלים "סימן", "מקלט" ו"חופשי", שאחרי האזנה אחת להם היינו חייבים להתאשפז במכון גמילה באופן דחוף.

כעת אליעד נחום ממשיך עם הקו המצליח, ומכיר לנו שירים חדשים באלבום חדש, ביניהם, "את", "מתוק כשמרלי", "אני עף", "פרפרים", "אנושי" והסינגל החדש "מקסיקו". לסינגל הזה מצורף קליפ שגם הוא כמו כל קליפים הקודמים שלו מקצועי ומוסיף פן נוסף לשיר שגורם לנו להתאהב עוד יותר. לפי דעתי הקליפים של אליעד נחום הם בין היחידים של הזמרים בישראל המגיעים לרמה בין לאומית. זה סינגל קצבי המקים אותנו על הרגליים ואת המילים שלו כתב אליעד נחום עצמו. השיר חושף בפנינו סיפור על בחורה שמחפשת את עצמה, חולמת על מקום אחר שבו יהיה לה טוב יותר, מחפשת את האושר שאותו על פי השיר היא תמצא במקסיקו החמה. אליעד משתף פעולה עם חן "בריינדד" טוחנר ויחד הם אחראים על הלחן וההפקה המוזיקלית הנהדרת.

לסיכום: מעולה ומרגיש חו"ל לחלוטין. ציון: ★★★★★

 

מרום מויאל – "בלדה פשוטה"

אז אחרי שלושת הסנגלים "שאת", "להקשיב" ו"משהו שמח" מגיע הסינגל הכי טרי של מרום מויאל, "בלדה פשוטה". כבר אחרי פרסום של הסינגל הראשון שלו היה ברור לכולם שמרום מויאל הולך להפוך להצלחה גדולה. עכשיו הוא מוציא סנגל רביעי מאלבום הבכורה שיצא בקרוב מאוד. יש בעולם הרבה סיפורים בלתי יאומנים שגורמים לנו להתפעל כל פעם מחדש, הסיפור של מויאל הוא אחד מהם. באוזן שמאל הוא חירש באופן מלא ובאוזן ימין שומע 40 אחוז. למרות הקושי הזה שאיתו נולד והיה צריך להתמודד במשך חייו הפך מרום בן ה-27 כיום למוזיקאי שעושה את מה שהוא הכי אוהב; לשיר.

      • מי היו הגדולים של השבוע שעבר?

עם הקול היפייפה של מויאל אנחנו בטוחים שהוא יכול היה להפוך כל שיר למרגש, אך קול כזה ומילים כאלו יחד לא יכולים להטעות. שיר אהבה מרגש שמבוצע באופן מושלם ולא פחות. באופן בו מויאל מגלגל את המילים על הלשון ושולט בקולו הוא מחדיר לנו את הסיפור והמנגינה אל תוך הלב. את המילים כתב אחיו אתגר מויאל. בטקסט מספר הבחור על מישהי מאוד מיוחדת בשבילו, גם כשהיא מחייכת כלפי חוץ הוא רואה את העצב שבתוך תוכה. אהבה ישנה שכנראה כעת אחרי הרבה שנים כאשר גדלו היא אינה מתממשת. הכל סביבם משתנה, אך האהבה כלפיה נשארה. על הלחן וההפקה אחראים יחד אתגר מויאל ואסף צרויה. אנחנו בטוחים שהסינגל יהפוך ללהיט.

לסיכום: ללא ספק יצליח. ציון: ★★★★

 

סאבלימינל - "חלום של כל גבר"

חלוץ ההיפ הופ בישראל חוזר אלינו ובגדול. הזמר שרבים מאיתנו גדלו עליו והעריצו אותו מוציא סינגל חדש, "חלום של כל גבר". קובי שמעוני החל את דרכו בתור ילד בן 12 עם הרבה חלומות ומטרות והפך להיות בין האומנים המשפיעים ביותר. האחד שהכניס את ההיפ הופ למועדונים, הקים את מועדון ההיפ הופ הראשון, הקים אולפן הקלטות להיפ הופ והכי חשוב הראפר המוכר והאהוב על הקהל הישראלי. סאבלימינל הספיק להוציא שישה אלבומים ואלבום אוסף, לשתף פעולה עם רבים מהזמרים בישראל, לעלות על עשרות במות ובעיקר ליצור הרבה.

>>> הצטרפו עכשיו לפייסבוק של פרוגי! <<< 

לקובי יש הרבה מעריצים, אך קובי עצמו מעריץ. מושא ההערצה שלו היא אשתו. לאשת חייו הוא מקדיש את השיר שמצליח להיות בו זמנית קצבי וקליט ועם זאת מרגש. על המילים והלחן שניהם אחראי שמעוני. סאבלימינל חולק אתנו את הסיפור שלו ושל אשתו שיחד חגגו 5 שנות נישואים. כמו הרבה סיפורי אהבה נוספים הם החלו כידידים הכי טובים עד שהוא החליט לעשות את הצעד. היא מצידה היססה תחילה וגרמה לו לחכות אכול מדאגה, אך בסופו של דבר אנחנו יודעים כבר את הסוף. היא הבינה שהוא האדם אותו היא אוהבת, וכעת הוא בעלה והשותף שלה לחיים. בשיר סאבלימינל מארח את גלעד ויטל, ובקליפ משתף את שני הילדים המתוקים שלו. לא יודעת מה אתכם, אבל השיר הזה הפך להיות השעון המעורר שלי, הרינגטון בפלאפון והשיר המושמע ביותר בפלייליסט.

לסיכום: מחכים לעוד. ציון: ★★★★★

 

עומר אדם - "אחי", שיר הנושא של זגורי אימפריה

הסינגל החדש "אחי" הוא שיתוף מושלם בין אחת הסדרות הנצפות ביותר בטלוויזיה "זגורי אימפריה" לבין הזמר האהוב ביותר בשנים האחרונות עומר אדם. עומר החל דרכו בכוכב נולד, אך הודח אוטומטית מהתוכנית לאחר שעומרי חיון חשף כי זייף את גילו ונכנס לתוכנית בגיל 15 בלבד. למרות זאת ולמרות האכזבה של הצופים באותה תקופה עומר אדם הצליח מגיל 16 בלבד להיכנס לתודעה של הקהל הישראלי. עומר אדם שובר שיאים מכל בחינה אפשרית. סך הכל בן 21 וכבר בעל ארבעה אלבומים, הזמר הצעיר ביותר שהופיע בקיסריה (בגיל 17 ו-8 חודשים) וכל שיר שלו ביוטיוב מגיע למיליוני צפיות.

      • "אחי": העונה השנייה של זגורי אימפריה בשיר נושא

לכבוד העונה השנייה לסדרה המצליחה "זגורי אימפריה" יוצא שיר נושא שאותו מבצע עומר אדם. על המילים אחראי מאור זגורי, כותב, יוצר ובמאי הסדרה. המילים עוסקות במערכת יחסים מתוסבכת של אהבה וריבים בין אחים, ומתקשרת עם עלילת העונה השנייה של הסדרה. את הלחן יצרו אסף צרויה ואבי אוחיון. עומר אדם מוכיח לנו שהוא מבצע מצוין לא רק שירי חפלות מלאי אנרגיות שמשמיעים בכל המועדונים אלא פה מצליח לבצע שיר מרגש. אמנם הרבה מצופי הסדרה התאכזבו שהשיר אינו קצבי ושמח כמו שיר הנושא של העונה הראשונה, אך אני חושבת שזה שיר איכותי ויפה בדרך שלו. השיר בהחלט הולך להישמע הרבה בחודשים הקרובים.

לסיכום: קצת מאכזב, אבל עדיין מעולה וכיפי. ציון: ★★★★

 
תגובות