"מצליחה לחדור עמוק בעזרת קולה המהפנט": טור שבועי. צילום: יריב פיין וגיא כושי

"מצליחה לחדור עמוק בעזרת קולה המהפנט": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב המוזיקה שלנו, בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי מעניינים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו כאן עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים המעניינים שיצאו השבוע ושאתם ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי עניינו אותנו השבוע?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

שרית חדד - חוזרת בתשובה

שרית חדד נחשבת לזמרת מובילה בעולם הזמר הים תיכוני כבר למעלה מ/20 שנה. מאחוריה כבר 22 אלבומים כשהאחרון מביניהם, הנושא את שמה "שרית חדד" והנפיק להיטים גדולים / מכר עשרות אלפי עותקים והגיע למיליוני צפיות ביוטיוב. את שרית זכינו לראות גם על מסך הטלויזיה כמנטורית ב"The Voice ישראל" ובעונה הראשונה והשלישית של התכנית אף זכו מתמודדים מקבוצתה. כעת היא עובדת על אלבומה הבא ממנו שחררה השבוע סינגל ראשון וחדש - "חוזרת בתשובה".

את המילים הרדודות של "חוזרת בתשובה" כתבו גולן אברהם ומשה בן אברהם שגם הלחין. השיר מספר על רינת, שכפי שמובן משם השיר - חזרה בתשובה. הוא מספר על מה שרינת עשתה מאז שהיא חזרה בתשובה (לדוגמה "קרעה את כל הבגדים הלא צנועים שלה") וכביכול מנסה להעביר מילים משעשעות בשיר רציני - דבר שלא עובד. השיר נשמע כמו טקסט ציני אחד ארוך המועבר בצורה הזויה ולא אמינה שכלל לא מתאים להלחנה. 

לסיכום: טקסט ציני שלא מתאים להפוך לשיר. ★★★

 

אתי ביטון - היפסטר

מאחורי הזמרת אתי ביטון עומדים מספר לא מבוטל של להיטים, ביניהם "פתגם סיני" ו"רק לאמא" ומאז שפרצה לתודעה היא סומנה כאחת ההבטחות הגדולות במוזיקה הים תיכונית. בשנה שעברה כיכבה ביטון בדוקו-ריאליטי "היחידה" לצד אילנית לוי, סלוצקי ודומינגז, רגב הוד ועוד רבים. רק לפני ארבעה חודשים שחררה ביטון את אלבומה השני והיא כבר החלה לעבוד על אלבומה השלישי ממנו היא שחררה השבוע סינגל ראשון - "היפסטר".

"היפסטר" נכתב על ידי רון ביטון והולחן על ידי מאור שטרית שגם הפיק ועיבד אותו מוזיקלית. הוא מספר על בחור היפסטר שמבתובב ברחובות תל אביב ועל אף היותו היפסטר, ממיס את לב הבנות העוברות סביבו. השיר כתוב בצורה טובה, משעשעת ולא מזלזלת. ביטון הופכת אותו לקצבי ומגניב בעזרת הסלסולים הנהדרים שלה ואלמלא הנושא המעט טיפשי, היה ניתן לסמן אותו כלהיט בטוח.

לסיכום: אמנם מעט טיפשי אך גם קצבי וכיפי. ★★★★

 

דנה לפידות - אין יום אין לילה

לא הרבה יודעים, אבל מעבר להיותה של דנה לפידות זמרת מצליחה ובעלת להיטים בפני עצמה, היא גם עומדת כיוצרת מאחורי להיטים רבים של השנים האחרונות כשהבולטים מביניהם הם "יש לך" של שלומי שבת אותו כתבה יחד עם אמה, חנה לפידות, ו"מנגינה" של עדן בן זקן אותו כתבה והלחינה בעצמה. השבוע שחררה לפידות את "אין יום אין לילה", סינגל נוסף מתוך אלבומה השני שיצא לפני כשלושה חודשים.

את "אין יום אין לילה", כמו את מרבית שיריה, כתבה והלחנה לפידות בעצמה והוא הופק ועובד מוזיקלית על ידי תמיד צור. מדובר בבלדת געגוע יפהפייה וקורעת לב המוקדשת לאהוב שעזב. לפידות מצליחה לחדור עמוק לאוזני המאזינים לבעזרת קולה המהפנט והצלול. היא מסלסלת את התוים בדיוק במקומות הנכונים ובמינון הנכון ומדובר בשיר שהוא בהחלט תענוג צרוף להאזנה.

לסיכום: מרגש, חודר ועמוק. ★★★★★

 

שלומי ברכה - דרקון

שלומי ברכה היה המון שנים חלק מלהקת "משינה". הלהקה, שמאחוריה להיטים רבים כגון "רכבת לילה לקהיר" ו"אין מקום אחר", הספיקה ב/30 שנות פעילותה להתפרק ולהתאחד מספר פעמים כשהאיחוד האחרון התרחש ב2010 וייצר בעקבותיו סיבוב הופעות מצליח. ברכה עצמו אף הופיע על מסכי הטלויזיה כששימש כמנטור בעונה השנייה של "The Voice ישראל" לצד חברו ממשינה / יובל בנאי

בימים אלה עובד בנאי על אלבום סולו חדש ממנו כבר שוחרר הסינגל המצליח מאוד "מאדים ומחוויר" שזכה לביקורות נהדרות. השבוע שחרר בנאי סינגל חדש מלווה בקליפ - "דרקון". כפי שהורגלנו מברכה בתקופת "משינה", ציפינו גם מהשיר הזה להביא לנו מינוני רוק מעניינים ומושכים - אך זה לא קרה. השיר טוב והטקסט גם כן אבל משהו חסר. מה שמציל את השיר הוא הקליפ היפייפה שמלווה אותו אך בלעדיו, הוא לא שווה הרבה.

לסיכום: לא טוב מדי ולא רע מדי. ★★★★

 

עידן רייכל - געגוע

לפני מספר שבועות שחרר עידן רייכל לראשונה בקריירה שלו אלבום סולו בו הוא מבצע את כל השירים בעצמו למעט שיר אחד / "געגוע", אותו מבצעת הזמרת דנה צלח והוא שוחרר השבוע כסינגל לתחנות הרדיו. את צלח הכרנו לראשונה כשהתמודדה בעונה השנייה של "The Voice ישראל" בה אף העפילה לגמר. צלח היתה מתמודדת בקבוצתה של שרית חדד וזכורה בעיקר בזכות גוון הקול הצרוד והייחודי שלה המאפשר לה להגיש שירים בצורה יוצאת מן הכלל.

האלבום של רייכל שבו נכלל הסינגל נקרא "היד החמה" ושיריו מאופיינים כשירים חושפניים ומרגשים. הבחירה של רייכל בצלח לבצע את השיר המיוחד הזה היא מוצלחת במיוחד. צלח מגישה אותו בצורה נהדרת ומצליחה לרגש בעיקר בזכות גוון הקול הכל-כך מיוחד שלה. הטקסט המרגש לצד הלחן הנעים והפשוט יוצרים חבילה מדהימה שעושה חשק לשמוע את השיר שוב ושוב. "געגוע" הוא עוד הוכחה לכך שרייכל הוא מהיוצרים החשובים ביותר שיש לנו כאן בארץ.

לסיכום: תענוג לאוזן. ★★★★★

 

 

תגובות