"כיף לשמוע אותה בכל פעם מחדש": טור שבועי. צילום: אביב אברמוב

"כיף לשמוע אותה בכל פעם מחדש": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב מוזיקה שלנו בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו כאן עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים המעניינים שיצאו השבוע ושאתם ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי עניינו אותנו השבוע?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מארינה מקסימיליאן - ימים חדשים בפתח

אחרי שאלבום הבכורה שלה, "step Into My World", זכה להצלחה רבה והביא לחיינו להיטים רבים כמו "Hurricane", "Tango" ו-"Two Pigs", החלה מארינה מקסימיליאן לעבוד על אלבום חדש. האלבום החדש יהיה בעברית ויופק כולו ע"י יהל דורון וגיא מנטש, בן זוגה של מרינה. הסינגל הקודם של מרינה מתוך האלבום החדש, "1990", זכה לחיבוקים חמים מהרדיו והושמע המון. השבוע היא שחררה סינגל נוסף לקראת האלבום - "ימים חדשים בפתח".

את "ימים חדשים בפתח" כתבה והלחינה מקסימיליאן בעצמה ועל ההפקה המוזיקלית היו אחראים גיא ויהל, שיהיו אחראים גם על הפקת כל האלבום החדש שייקרא "ארמונות עשן" ועתיד לצאת בתחילת חודש אפריל. השיר החדש מוכיח לנו שוב שאין עוררין על העובדה שקולה של מארינה הוא ייחודי ופשוט תענוג לאוזן. כיף לשמוע אותה בכל פעם מחדש בעיקר בגלל צורת ההגשה הכל-כך מיוחדת שלה. היא מטפסת לסולמות הגבוהים בצורה ממכרת, ובהחלט מדובר בשיר שמפתח עוד יותר את הציפיות לקראת אלבומה החדש.

לסיכום: מהפנטת כמו תמיד. ★★★★★

 

מאור אדרי - שיהיה לנו טוב

מאור אדרי אמנם רק בן 27 אך השבוע כבר השיק את אלבומו הרביעי במספר, "צלילים של תקווה" בו כתב, הלחין והפיק מוזיקלית חלק מהשירים. האלבום כלל 16 שירים הנוגעים בסגנונות שונים - רוק, פופ, רגאיי, סול ועוד. השבוע שחרר אדרי סינגל חדש מתוכו - "שיהיה לנו טוב".

את המילים והלחן של "שיהיה לנו טוב" כתב והלחין דולב רם להפקה המוזיקלית הגאונית של עמי בן אבו. הבחירה בתזמורת גרנדיוזית שתלווה את השיר מוסיפה מאוד לשיר. אדרי מציג בו יכולות ווקאליות נהדרות ומפתיעות ומרגש את המאזינים לכל אורכו. מדובר בבלדה עם מוזיקת רקע תפורה למידותיה שמתפתחת במהלך השיר בדיוק בקצב הנכון. מסתמן שמדובר בעוד להיט מתוך האלבום החדש שכבר כלל להיטים כמו "My Name Is", "בא ממך" ועוד.

לסיכום: עשוי מצויין. ★★★★★

 

ליעד אסנר - גשם של צלילים

ליעד אסנר הוא זמר בתחילת דרכו, בן 23, שהשתחרר לא מזמן מלהקה צבאית. השבוע הוא שחרר את סינגל הבכורה שלו מתוך אלבום שייראה אור כבר בשנה הקרובה - "גשם של צלילים". זו אינה הפעם הראשונה בה אנו נתקלים בליעד, הוא הופיע בסדרת הטלוויזיה "ילדים לא מקובלים" בערוץ 10 ואף זכה להופיע ביום העצמאות של שנת 2008 בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל - מעמד שנחשב למכובד מאוד. 

"גשם של צלילים" מקשר בין עונות השנה לקשר זוגי אך מציג את ההבדל ביניהם - עונות מתחלפות, קשר זוגי לא בהכרח. אסנר כתב בעצמו את המילים והלחן ואף הפיק מוזיקלית יחד עם ראובן חיון. אסנר מציג בו יכולות ווקאליות מדהימות ויכולות הכתיבה שלו טובות גם הן שכן מדובר בשיר כיפי לשמיעה וממכר. הלחן מתיישב בצורה מדוייקת על המילים וקולות הרקע שתרמו בר כהן וראובן חיון מוסיפים עוד יותר.

לסיכום: סינגל בכורה מפתיע לטובה. ★★★★★

 

בטי פבלו - אינטואיציה חזקה

ייתכן ואת השם בטי פבלו לא שמעתם עד לרגע הזה, אבל מאחוריה כבר 3 אלבומים מצליחים ושירים שכתבה והלחינה לאמנים הגדולים ביותר ביניהם גלי עטרי, שירי מימון, חן אהרוני, יוסי בנאי, ברי סחרוף ואביב גפן. השבוע, ביום האישה הבינלאומי שחל ביום שלישי, שחררה פבלו סינגל ראשון לקראת אלבומה הרביעי - "אינטואיציה חזקה".

השיר החדש נכתב והולחן כולו ע"י פבלו עצמה והוא מתייחס להעצמת נשים, כנראה שמאחורי זה עומדת הבחירה לשחרר אותו דווקא ביום האישה. פבלו מציגה בו יכולות ווקאליות וכן יכולות כתיבה והלחנה טובות. הבעיה בשיר הינה שהוא מרגיש סגור, התחושה היא שפבלו מפחדת לפתוח את הגרון ולפתח את השיר למקומות גדולים יותר - וחבל, כי נראה שהיה כאן פוטנציאל.

לסיכום: אפוי, אבל לא עד הסוף. ★★★★

 

דניאל מזוז - עשירי בחודש

את דניאל מזוז הכרנו לראשונה כשפרצה בעונה הראשונה של "פרויקט הלהקה" בערוץ הילדים וזכתה להיות חלק מלהקת "סטארטאפ". כבר אז סומנה מזוז כהבטחה, בעיקר בזכות קולה הענק וגם בזכות יכולות הריקוד שלה. הלהקה זכתה להצלחה ואף הספיקה להוציא אלבום בכורה אך לאחר שנה התפרקה וכל אחד מחבריה המשיך לדרכו. השבוע החלה דניאל לחזור לעניינים ושחררה את סינגל הבכורה שלה - "עשירי בחודש".

דניאל כתבה והלחינה את "עשירי בחודש" בעצמה לצד הפקתו המוזיקלית של ירדן "ג'ורדי" פלג. השיר מדבר על הקושי לחיות בארצנו הקטנה ושמו, "עשירי לחודש" הוא יום קבלת המשכורות, היום אותו מציגה מזוז בשיר כיום חשוב שכולם מצפים לו. השיר מצויין וריאלי, עם לחן טוב וטקסט שמדבר על החיים בצורה מדוייקת בלי להתייפייף. הוא מלווה בקליפ מושקע מאוד המציג את יכולות הריקוד של מזוז ואף בסופו ניתן לראות את הראפר איזי בתפקיד אורח קטן. ע"פ השיר הזה, נראה שמזוז בהחלט מתחילה לסלול לעצמה דרך מבטיחה.

לסיכום: מצויינת כפי שזכרנו אותה. ★★★★★

 

 

 

תגובות