"הלחן הופך את כל החבילה הזו לשיר ערש": טור שבועי. צילום: באדיבות יחסי ציבור

"הלחן הופך את כל החבילה הזו לשיר ערש": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב המוזיקה שלנו, בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי מעניינים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו כאן עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים המעניינים שיצאו השבוע ושאתם ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי עניינו אותנו השבוע?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

איל כהן - שיר חשוף

איל כהן, האיש הביישן שפרץ לחיינו בעונה האחרונה של "The Voice ישראל" כמתמודד בנבחרת של אביב גפן, ממשיך לסלול את דרכו אל אלבום הבכורה. עם פרויקט הדסטארט שנמצא בתהליך גיוס מתקדם וסינגל ראשון ומוצלח שהותיר את כולנו עם הרצון לשמוע ממנו עוד המון מוזיקה טובה, הוא שחרר השבוע סינגל חדש - "שיר חשוף". 

"שיר חשוף", שנכתב והולח ע"י כהן בעצמו, מנסה לספר פחות או יותר על הבלתי אפשרי. על הרצון שהמילים יפתחו במקום לסגור, שנשמע בדיבור רק את הכוונה ואת הטוב ושלשקט יהיה קהל. כהן מצליח להעביר את הטקסט המוצלח הזה בצורה מושלמת יחד עם הלחן אותו יצר להפקה המוזיקלית של יהוא ירון. בלי יותר מדי מניירות אבל עם הגשה מצויינת בהחלט, הוא כובש ומצליח להפנט ובהחלט אפשר להגדיר זאת כעשיית הבלתי אפשרי.

לסיכום: מפתיע, וזה מצויין. ★★★★★

 

ישי לוי - מספיק קרוב

ישי לוי אחראי על לא מעט להיטים גדולים אשר מוכרים לכל אחד מאיתנו. החל מ"ריקוד רומנטי" ו"האחת שלי", דרך "מבטך" ועד ל"עננים" ורבים אחרים. לפני מספר חודשים שחרר לוי את אלבומו ה-15 במספר, "עכשיו הוא חול" ומתוכו הוא משחרר השבוע לתחנות הרדיו את הסינגל "מספיק קרוב".

את השיר כתב שי רותם והלחינה לירון בן שמעון להפקה המוזיקלית של מאור שושן. ברמת העיקרון ובהסתכלות כוללת על השיר, הוא לא רע בכלל. הוא מתפתח, מוגש בצורה רהוטה וכיביכול ללא בעיות. אבל - כשקוראים את המילים לכשעצמן, נוצרת תחושה שמדובר בסיפור מתוק למדי של לפני השינה והלחן המתלווה אליהן מזכיר בבירור שיר ערש, וזה חבל. האלבום החדש של לוי אמנם זכה לביקורות חמות ואוהבות אבל במקרה של השיר הזה מדובר פשוט בפספוס.

לסיכום: שיר טוב, אבל מתוק ומעייף יותר מדי. ★★★★

 

לירון רמתי - דרך המילים

אחרי הפסקה ארוכה בת שנה וחצי, חוזר לירון רמתי, אותו הכרנו כשזכה במקום השלישי בעונה התשיעית של "כוכב נולד", אל חיינו באמצעות סינגל חדש מתוך אלבום הבכורה שלו עליו הוא עובד בימים אלה. בזמן שלא שמענו על המוזיקה שלו, הוא הספיק לככב גם בריאליטי "מה שקורה באילת" לצד אביבית בר זוהר, גילי מוסינזון ואחרים, ואילו כעת כאמור, חוזר רמתי אל עולם המוזיקה עם השיר החדש - "דרך המילים".

את "דרך המילים" כתב יוסי נחום כאשר על הלחן היתה אחראית דנה מלכה ועל העיבוד וההפקה המוזיקלית היה אחראי מתן דרור. השיר מביא איתו ניחוח אתני ומקצב קליל וזורם שכיף לשמוע. הוא לא כבד מדי או מנסה ללחוץ, וזה עושה לו רק טוב. הוא מגיש את השיר בצורה הולמת ללחן וההפקה שנבנו לו וגורם לשמיעה להפוך לכיפית. החבילה הכוללת נשמעת מצויין ועובדת נהדר בעיקר בזכות ההפקה המוזיקלית הגאונית של מתן דרור.

לסיכום: סחטיין. ★★★★★

 

נועם דדון - לחלום אותך

נועם דדון בן ה/10 הוא אחד מן המתמודדים שאי אפשר לשכוח מהעונה השלישית של "בית ספר למוסיקה". דדון היה תלמיד בכיתתה של שרית חדד וריגש לאורך כל העונה עם ביצועים מהפנטים לשירים כמו "אהובת הספן", "הבלדה לשוטר אזולאי" ו"לראות את הכאב". נועם, שהעפיל לגמר הגדול אך אמנם לא זכה - השאיר מאחוריו זכרונות רבים וביצועים שללא ספק ייזכרו לעד בתולדות התכנית.

השבוע שחרר דדון הצעיר את "לחלום אותך", סינגל ראשון לקראת אלבום הבכורה עלו הוא מתחיל לעבוד. את המילים והלחן לשיר כתב אופיר כהן שגם עיבד והפיק מוזיקלית יחד עם דן סמרא. בעיניי, כשזמר ניגש לשיר שהוא כתב בעצמו או שנכתב עבורו, הוא צריך להתחבר לשיר באיזשהו מקום כדי שזה יעבור בצורה אמינה אל המאזין. אבל הנה כאן, עומד ילד בסה"כ בן 10 ושר על מה שמכונה בשיר "אהבת חייו". על מה ולמה ילד בן 10 חושב שנאמין לו כשהוא שר שיר שכל-כך לא מתאים למידותיו ולגילו הצעיר? אינני יודע. אין ספק כי מבחינה ווקאלית הביצוע נהדר אך מבחינת תוכנו - אפילו די מביש.

לסיכום: מאכזב ולא אמין. ★★★

 

עמוס אלגלי - לקום בבוקר

עמוס אלגלי הוא ללא ספק אחת ההפתעות של השנה האחרונה. מאחוריו 2 בלדות מצליחות שהצליחו במהרה להפוך ללהיטים מבוקשים בכל מסיבת קריוקי או חפלה - "להסתכל לך בעיניים" ו"תני לי ללכת". השבוע, כשהוא ממשיך לעבוד במרץ על אלבום הבכורה שלו - הוא משחרר להיט קיצי ומקפיץ העונה לשם "לקום בבוקר".

הלהיט החדש והמגניב הזה נכתב על ידי אופיר כהן ועובד והופק מוזיקלית על ידי תמיר צור. "לקום בבוקר" אולי לא יגיע לפסגות ההשמעות ברדיו אך קרוב לוודאי שאפשר לסמן אותו כלהיט הבא שעומד להפוך מהר מאוד לוויראלי ואהוד. הוא מתאפיין במילים קלילות מבלי ליפול לקלישאות מטומטמות ומביכות, מביא איתו לחן טוב ומקפיץ ונראה שבהחלט מדובר כאן בלהיט הבא שיכבוש את עם ישראל.

לסיכום: קיצי, מקפיץ וכיפי בטירוף. ★★★★★

 
תגובות