סיכומוזיקלי: הכרקוקליות בקליפ חדש, אגם ונועה מתאחדות. צילום: עמית סליקטר ואולג בילוסוב

סיכומוזיקלי: הכרקוקליות בקליפ חדש, אגם ונועה מתאחדות

גם בסוף השבוע הזה אנחנו בטור שעוזר לכם לעקוב אחרי כל מה שחדש במוזיקה בשבוע שחלף. והפעם: הזמר שהולך להפתיע, אלבום חמישי להראל מויאל ושיתוף הפעולה היסטורי בין הזמרות הצעירות

גם השבוע הבאנו עבורכם סיקור מיוחד על כמה מהשירים שיצאו במהלך השבוע האחרון, ועל עוד כמה סרטונים מוזיקליים שנתקלנו בהם. שימו אוזן!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

ברק ביטון - "בואי ניסע לים"

את ברק ביטון גילינו לראשונה בראליטי "The voice" שם היה בין המשתתפים הבולטים, מאז הותיא מספר סינגלים, כמו: "דרך לעבור" ו"שוב מאמינה" בנוסף הספיק ביטון הצעיר השתתף במחזמר "אוויטה". השבוע הוציא ביטון סינגל חדש "בואי ניסע לים".

הסינגל החדש, "בואי ניסע לים" כתב ביטון בעצמו, על הלחן לקחה חלק סתיו שמש לצידו של ביטון ועל העיבוד ההפקה בשיר הופקד נועם עקרבי. השיר מתחיל טוב, הלחן זורם ומתחבר למילים, אך בשלב מסוים זה מרגיש שקצת מיצה את עצמו. קולו של ביטון מצוין והוא מבצע את השיר בצורה טובה במיוחד. סך הכל שיר טוב, אך הוא מרגיש לי לפעמים מתאמץ מידי.

לסיכום: שיר טוב, אך הוא היה יכול יותר. ★★★

 

עידן רפאל חביב - "אין כבר סתם"

עידן רפאל חביב הספיק במהלך הקריירה שלו להשתתף ב"הישרדות", "מתים לרגע" ו"אבודים באפריקה" ואף הוציא שני אלבומים, בימים אלו עובד רפאל חביב על אלבומו השלישי במספר מתוכו יצאו כבר את "את כל מה שרציתי לאהוב". השבוע שחרר סינגל נוסף מתוך האלבום המתקרב - "אין כבר סתם".

"אין כבר סתם" נכתב והולחן על ידי רפאל חביב בעצמו שלקח חלק גם בעיבוד והפקת השיר לצד גלעד שמואלי. השיר מתחיל בצורה מצוינת, הסיפור בשיר מתגלה כבר בבית הראשון שמתחיל מהר מאוד ובלי יותר מידי מנגינה פותחת. רפאל חביב מצליח (שוב) להפתיע ובגדול, השיר פשוט מעולה, הלחן והמילים משתלבים זה לזה בצורה טובה עם טוויסטים שכמעט ולא רואים בשירים שלו, המנגינה מתעצמת ומשתנה תוך כדי השיר בצורה מדהימה וקולו של רפאל חביב מצליח לבצע ולהעביר את השיר בצורה הטובה ביותר שאפשר היה לדמיין. סך הכל שיר מצוין ויש בו כל מה שצריך להיות בשיר מוצלח.

לסיכום: שיר אמיתי, פשוט ומצוין. ★★★★★

 

מתן עג'מי - "מסביב לשעון"

את מתן עג'מי אתם בטח מכירים מהשיר "בא לי", עג'מי עד כה בלט רק בשיתופי פעולה שונים שעשה במהלך השנים ובהשתתפות ב"הכוכב הבא 2", אך אף פעם לא זכינו לשמוע אותו שר לבד עד השבוע כאשר הוציא הזמר הצעיר סינגל ראשון מתוך אלבום הבכורה שעתיד לראות אור בקרוב.

הסינגל הראשון אותו בחר עג'מי להוציא הוא "מסביב לשעון" אותו כתב והלחין בעצמו, על ההפקה והעיבוד בשיר אחראי גיל וינגרטן. השיר מביא משהו מאוד מיוחד ושונה, בין אם זה בקולו הבולט והמיוחד של עג'מי ועד למילים וללחן שמתחברים זה לזה בצורה מדהימה. סך הכל שיר מצוין, הוא נעים לאוזן, זורם, ממכר וסוחף. האמת, הופתעתי לטובה וזה בהחלט סינגל מעולה כסינגל ראשון ואין לי ספק שעוד נשמע רבות על עג'מי. פייר, מחכה לשמוע עוד שירים שלו ובטוחה שיהיו מוצלחים לא פחות מהשיר הזה.

לסיכום: נשמע עליו עוד הרבה. ★★★★★

 

אסף אבידן - "My Old Pain"

אסף אבידן הספיק במהלך שנות הקריירה שלו להוציא לא פחות משבעה אלבומים (שיתופי פעולה ושני אלבומי סולו) הוא זכה במגוון פרסים ותארים ואף הופיע בארץ ובעולם כולו. היום (ו'), הוציא אבידני סינגל חדש מתוך האלבום הבא אשר עתיד לצאת בקרוב.

הסינגל -"My Old Pain" על ההפקה המוזיקלית בשיר הופקד מארק הווארד, השיר מתחיל בצורה מאודסוחפת אך גם מעט מוזרה (תחושה שלאט לאט משתנה במהלך השיר), סך הכל השיר עושה את העבודה, הוא סוחף, אבידני מבצע אותו בצורה מעולה. בנוסף לשיר יש גם קליפ של אבידני יושב ושר כאשר התאורה היא חלשה כך מבליטים את אבידני ומוסיפים עוד באווירת השיר.  

לסיכום: שיר טוב בסך הכל. ★★★★

 

הראל מויאל - "אהיה לך אושר" (אלבום)

לא מאמינה שצריכה להציג את הראל מויאל אבל אם בכל זאת לא שמעתם את שמו אז מויאל זכה במקום הראשון בעונה השנייה של "כוכב נולד" מאז הספיק להוציא ארבעה אלבומים ולהיטים רבים בינהם "ואז תבואי", "סימנים", "מתחיל מחדש", "שתיקות", "אמצע הלילה בכפר" ועוד'.

השבוע הוציא מויאל את האלבום החמישי שלו, באלבום נכללים שירים נוספים אותם כתב והלחין מויאל בעצמו. השירים מצוינים, הם עדינים, רומנטיים, סוחפים, מספרים ביפורים ומעבירים רגשות בצורה הטובה ביותר ששיר יכול להביא. סך הכל באמת אלבום מוצלח, מויאל מסצע את השירים בצורה אמיתית וטובה במיוחד, הוא מצליח לרגש ולגעת בדיוק איפה שצריך. בנוסף, יש באלבום שירים מצוינים שישארו איתנו לאורך זמן, לפחות לדעתי. האמת? הציפיות שלי מהאלבום היו גבוהות במיוחד ומויאל ללא ספק הצליח לעקוף אותן. 

לסיכום: אלבום מצוין, אמיתי ומרגש.  ★★★★★

שיר הנושא
 

שווה האזנה

עמית מורשת הוא כבר מזמן לא רק האח של דניאל, הוא הספיק להופיע בסדרות כמו "קלמרים", "פצועים בראש", בסרט הקולנוע "דץ הבלץ" ובימים אלו בהצגת התיאטרון "שיקספיר מאוהב" ובסדרה "אחותי קפצה כיתה", לאחרונה אף הוציא את השיר "הכל נשלט". השבוע העלה מורשת הצעיר לחשבון האינסטגרם שלו סרטון בו מנגן בקלידים ושר שיר חדש ומקורי שלו. השיר נשמע טוב במיוחד משמיעה די קצרה בסרטון מה שגורם להסתקרנות לא קטנה, אז אולי השיר עוד יצא לאור במלואו ביום מן הימים ועד אז אתם לגמרי חייבים לצפות בסרטון הזה, האזנה נעימה מובטחת.

 

#עצלן ובסוף קצת עפתי...

A post shared by Amit Moreshet (@amit_moreshet) on

השבוע הוציאו האחיות כרקולקלי סינגל וקליפ חדש מתוך אלבום הבכורה שלהן שיצא ממש לאחרונה. השיר החדש - "עד הבוקר" והוא בשיתוף פעולה (מוצלח במיוחד) עם צאלון. הקליפ לשיר מצוין, הוא זורם, מתחבר למילים, מוסיף לשיר רבות אך לא "לוקח לו את המקום יותר מידי" וסך הכל שילוב מוצלח במיוחד. השיר מעולה גם כן והאחיות ללא ספק הוכיחו שוב עד כמה הן מוכשרות, ואתם פשוט חייבים לשמוע את השיר החדש (וכמובן שגם לצפות בקליפ!)

 

זמרות הפופ הצעירות שכבר מזמן הצליחו לכבוש אותנו עם מספר להיטים ובנו לעצמן קריירה מצליחה במיוחד יצאו השבוע בשיתוף פעולה מיוחד של קירל ובוחבוט, "אצל הדודה והדוד", גרסה מחודשת לקלאסיקה הנוסטלגית של דני סנדרסון. הסיבה לשיתוף הפעולה בין השתיים ולביצוע הגרסה המחודש היא לצורך קמפיין משותף יחד עם גידי גוב. הביצוע כיפי וגם הקליפ שלו מוסיף המון לאווירת השיר. בנוסף, יש לא מעט הומור מצידו של גוב והחיבור שלו עם הבנות שהשתלטו לו על הבית. סך הכל פרסומת מוצלחת במיוחד שמביאה גם משהו מאוד יפה מעברה של המוזיקה הישראלית וגם ביצוע איכותי וכיפי. אז אם עוד לא שמעתם, זה בדיוק הזמן שלכם!  

 

סייעה בהכנת הכתבה: רעות ביטון

 

תגובות