סיכומוזיקלי: הטופ ליסט שהפתיע אותנו. אור דנון

סיכומוזיקלי: הטופ ליסט שהפתיע אותנו

עוד שבוע עבר לו, עוד שישי הגיע ועוד סיכומוזיקלי כבר כאן! השבוע ברשימה: רן דנקר, תובל שפיר, עדן בן זקן, נורוז, אבי אבורומי ואם זה עוד לא הספיק לכם - אז חכו לרגע שבו תשמעו את השירים. שבוע מיוחד מאוד עם האמנים שכולנו אוהבים • האזנה נעימה!

קשה להאמין שכבר עבר עוד שבוע. עוד זוכרים ומקשיבים לשירים משבוע שעבר וכבר - הגיעו המון המון שירים חדשים והפעם? של האמנים הכי מוכרים ואהובים עלינו (ועליכם). התגעגענו אליהם ולמוזיקה שלהם ואיזה כיף ששישי הגיע ואפשר לשכב בנחת ולהקשיב להם ביחד. מוזמנים להצטרף!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

רן דנקר - כל מה שרציתי להיות

כל מי שעוקב אחרי רן דנקר ברשתות, בטח שם לב שבשבוע האחרון עלו פוסטים שבהם כתבות עם ביקורות עליו ומעליהן הכיתוב - "אני קצת התמכרתי לכל מה שאומרים". הפוסטים האלו היו חלק מההכנה לשיר החדש - "כל מה שרציתי להיות" שכרגיל כמו כל שיר של רן, השאירו אותנו בהפתעה מוחלטת. שיר עם מסר מיוחד, גרוב מיוחד, קול מיוחד ורן דנקר אחד יחיד (ומיוחד). זה מה שהתחיל לספר רן: "עם השנים אני מבין שהשדים שלי הם גם הכוח שלי, אי אפשר ואני גם לא רוצה שהם יעלמו אני רוצה להגיד, להביע, להיות חופשי. לנוע בעולם עם כל המורכבויות שלי ולא לכבות אותן". וכך הוא סיים: "קחו לעצמכם את החופש להיות בדיוק מה שאתם רוצים להיות".

לסיכום: הכוכב שלנו

 

תובל שפיר - חתיכת נסיעה

חייבים להודות שזה כנראה השיר הכי מרגש שנמצא ברשימה (ולא רק של השבוע). תובל שפיר הוציא השבוע את "חתיכת נסיעה" וגרם לנו להרגיש דברים שלא הרגשנו כבר הרבה זמן... תמיד ידענו כמה יש בו ועד כמה הוא מוכשר וכיף לראות איך לאט לאט הוא משתחרר ומשחרר את זה גם אלינו. "אני משחרר היום את 'חתיכת נסיעה', שהוא בסך הכל הזווית שלי לקשר קרוב ועמוק שניהלתי. אני שמח בו ומודה עליו, למדתי הרבה. דברים יכולים להתפרק ולהכאיב ובכל זאת ישארו בהם אהבה, כבוד, רגישות" - תובל.

לסיכום: גאים בו כל כך

 

עדן בן זקן - ריגוש זמני

בניגוד לשם של השיר החדש שלה, הציפייה שלנו לשירים חדשים של הזמרת האהובה עדן בן זקן אף פעם לא מוגדרים רק כ-"ריגוש זמני". אחרי שהראתה שהיא מצליחה לגעת בלב של כולנו עם טקסטים מלאי תעוזה, הפקות חדשניות ושירים שלא יוצאים לנו מהראש, בן זקן מחליטה לקחת את השיר החדש לכיוון הבלדה ולא מאכזבת. דרך השיר, היא נותנת למילים הטעונות רגשית את הכוח שלהן באמצעות השירה המצמררת שלה והעוצמות של הקול שלה, יחד עם לחן שמתובל בצלילים מזרחיים - מה שלגמרי מצדיק את התואר שלה כזמרת העשור.

לסיכום: התגעגענו

 

נורוז - פלפלית

"אם הייתי צריך להגדיר את "פלפלית" אז זה כמו שלקובי עוז מלהקת טיפקס ולפארל וויליאמס מהנפטונס היה ילד משותף והילד הזה היה מאומץ על ידי ג'סטין טימברלייק. לשמחתי "פלפלית" זה הבייבי שלי ושל השותפים שלי ליצירה" - אומר נורוז ותכלס? אין תיאור מדויק יותר. אחרי כל כך הרבה להיטים שחירפנו אותנו לגמרי, הוא מוציא עוד אחד שאין ספק שגם הוא, יהפוך להיות שיר המסיבות החדש.

לסיכום: טירוף

 

אבי אבורומי & מור - אין אותנו יותר

זה השילוב שלא ידענו שייקרה, אבל בטוח שהיינו צריכים- הזמרים המצליחים אבי אבורומי ומור התאחדו לשיר חדש שיצא השבוע ונקרא "אין אותנו יותר". בשיר הם מדברים על מערכת יחסים שנגמרה מלפני שנתיים ומנקודת מבט של שני הצדדים- הבחור והבחורה, שמשדרים על הנייר עסקים כרגיל, אבל הלב עדיין שבור. השיר מציג מעין הטחת האשמות על כך שהשני המשיך כרגיל וחושף אותנו לרגשות האמיתיים שעומדים מאחורי התמונות של הטיול, או הדייטים הלא מוצלחים שבאים אחרי הפרידה. גם כאשר מדובר בזמרים חזקים מאותו הסגנון, הם נותנים את הבמה אחד לשנייה ומצליחים עם יכולות השירה המדהימות שלהם ליצור ביחד שיר שייזכר לעוד הרבה מאוד זמן.

לסיכום: התאהבנו

 

מארינה מקסימיליאן - רגעים

מי שגם חוזרת אחורה בזמן היא מארינה מקסימיליאן, שמחליטה להסתכל על חייה מלפני 20 שנה ולהתמקד בשכונה בה גדלה. על המסע ועל התובנות היא מדברת בסינגל החדש "רגעים" ומציגה תקופה פשוטה יותר, בה לא היה חסר שום דבר, כאשר ילדים מילאו את מגרשי המשחקים ולא היו בכלל מסכים. הסינגל משרה אווירה חמה ואותנטית לא רק מהמילים המרגשות, אלא גם ממה שעומד מאחורי הקלעים - שכן, על הפקת השיר אחראי בן זוגה גיא מנטש (מהצמד "גיא ויהל") ובחלק האחרון של השיר מצטרפים ילדיהם כקולות רקע- ליצ'י (6.5) ודומיניק (3).

לסיכום: מרגשת

 

מיכאל בן דוד - שים גז

מאז הזכייה שלו במקום הראשון בריאליטי השירה "אקס פקטור", מיכאל בן דוד לא הוריד אפילו לשנייה את הרגל מהגז - הוא ייצג אותנו באירוויזיון, חרך את במת הבארבי בתל אביב וקיבל תפקיד משחק ראשון בסדרת הנוער "עפים על אנה" לצד אנה זק. לצד כל ההישגים הללו, בן דוד המשיך להוציא שירים בדרך לEP הבכורה שלו, אחד מהם הוא "שים גז" שיצא השבוע. באמצעות לחן קליט ומילים פשוטות, הוא לוקח את סיפור שברון הלב השגרתי ומספר אותו דווקא מנקודת המבט של החבר הטוב של אותה בחורה שחוותה את הכאב, מה שהופך את השיר לחגיגת העצמה וביטחון בניחוח האייטיז. כך הוא מספר על השיר: "'שים גז' הוא שיר העצמה על כל הלילות שמצאנו את עצמנו בוכים וכאובים על אהבה נכזבת, עד הרגע שזה כבר נמאס ומחליטים לקום על הרגליים, לחגוג את עצמנו ובעיקר לנקות מהחיים שלנו כל מי שגרם לנו לרגע אחד של כאב או חוסר בטחון".

לסיכום: קצבי ומעצים!

 

קובי מרימי - אבא שלי

"לא משנה באיזה גיל, כל אחד הוא ילד או ילדה של מישהו. את השיר החדש כתבתי על סבא שלי מנקודת המבט של אמא שלי. אני משחרר את השיר בתקווה שכל אחת וכל אחד ייקח את זה למקום האישי שלו, לבית שלו" - קובי. את השיר "אבא שלי" קובי מרימי הלחין וכתב בעצמו לצד עיבוד והפקה מוזיקלית של גל ג'ו כהן ואיל ישי. שמחנו להקשיב לו, גם בגלל הרעיון המיוחד וגם בגלל הביצוע המרגש.

לסיכום: חודר ללב

 

מיה סולימן - תמיד בלאגן

אחרי שנה מטורפת שבה הגיעה למיליוני מאזינים, הזמרת והיוצרת מיה סולימן בת ה-18 שיחררה את "תמיד בלאגן". השיר מדבר על מערכת יחסים שבה האישה ממשיכה ונלחמת על זוגיות שבה היא לא מקבלת את אותו היחס בחזרה. אחרי שנותנת את כולה, היא מוותרת, עוזבת והוא הולך עם מישהי אחרת. מרגש ממש ועצוב... את הלחן והמילים כתבה מיה לצד עיבוד והפקה מוזיקלית של רון יצחקי. ממש מיוחד וגם הקול היפה שלה.

לסיכום: מהממת

 

אופק לוי - מה אני עושה פה

שיר חדש שיצא לנו לשמוע השבוע הוא "מה אני עושה פה" של אופק לוי. ממש קליל, כיף ומתאים בדיוק להיום. הוא נכתב והולחן על ידי אופק בעצמו יחד עם תומר הורנונג ודורון אלימלך שגם עיבדו והפיקו מוזיקלית. מדובר בשיר בסגנון הפופ-דאנס שאנחנו לא בדיוק רגילים לשמוע בארץ - ולגמרי יש לו מקום! זה הסינגל השלישי מתוך אלבום הבכורה שלו ומחכים לשמוע עוד.

לסיכום: אלוף ומיוחד!

 

הראל ליסמן - לא לגעת

למי שלא מכיר, הראל ליסמן המקסים הוא שחקן, זמר ורקדן. כיום הוא ב-"רנט", "הסוף" וב-"קונצרט בראשית" ועכשיו - עובד על אלבום בכורה. השיר המרגש והמיוחד "לא לגעת" לגמרי נגע בנו (בקטע טוב). הקול המיוחד והאמיתי של הראל והמוזיקה הנעימה יצרו לנו כמה דקות יפות היום. "השיר מדבר על הרגעים בהם הלב שם לעצמו רגליים. אתה רוצה להתקרב, אבל עדיין מוקף בהגנות שלך. אתה צריך מישהו קרוב אליך, אבל מתקשה לוותר על הביטחון שבמרחק. על הריקוד הקטן הזה שאתה רוקד סביב עצמך. קדימה אחורה. "לא לצלול מדי לעומק, לא לגעת בפנים, לא לגעת בי" - הראל.

לסיכום: הכי יפה שיש

 

שווה האזנה

בר צברי - עומס לב

איזה כיף היה לנו להיתקל בקאבר המיוחד הזה של בר צברי לשיר "עומס לב" של טונה. הוא עשה את זה בצבע שלו, בסגנון שלו ועדיין - לא רחוק מהמקור. נכנסנו לזה לגמרי ואהבנו מאוד מאוד.

 
תגובות