"נאלצתי לקפוץ מעל הגדר כדי לא לפספס שיעורים חשובים". צילום: shutterstock

"נאלצתי לקפוץ מעל הגדר כדי לא לפספס שיעורים חשובים"

תלמיד בבית הספר החקלאי, ברנקו וויס, בפרדס חנה פרסם פוסט זועם בפייסבוק של ynet, בו הוא מפרט על "התנהלות בלתי חוקית וחמורה של ההנהלה", תלמיד נוסף "בית הספר מונע את המטרה העיקרית שלו, הענקת השכלה לתלמיד"

תלמידים מתיכון ברנקו וויס בפרדס חנה מספרים לנו על עיכובים בשער וקפיצות מסוכנות מעל הגדר רק כדי להגיע לשיעור בזמן. ולא מדובר במקרים חמורים של איחור "אם תלמיד מאחר בדקה, והיו מקרים, למעשה זה קורה לרוב התלמידים, הוא לא יורשה להיכנס לבית הספר" כך פרסם תלמיד בעמוד הפייסבוק של ynet. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"נאלצתי לקפוץ מעל הגדר כדי לא לפספס שיעורים חשובים"

עוד הוא מספר על מה שקורה: "בתחילה שנת הלימודים הזו בית הספר החל במדיניות חדשה בנוגע לאיחורים ותלבושת ובה ב-8:00 המורים וההנהלה עמדו בשערי בית הספר, עצרו ורשמו תלמידים מאחרים. תלמידים ללא תלבושת (בכניסה או בתוך שטח בית הספר) לא הורשו להיכנס לשטח בית הספר בכלל (דבר אשר לא חוקי במפורש ואף חמור מאוד ע"פ מחלקת התלונות במשרד החינוך). בנוסף, עקב כמות התלמידים המאחרים (הרי האוטובוס לא מדייק על השנייה) נוצר מצב שבו גם עשרים דקות אחרי הצלצול תלמידים עדיין חיכו להירשם למרות שהם יכלו אם לא להקדים את המורה (מה שבדרך כלל קורה כי המורים מאחרים) לפחות להספיק להגיע לתחילת השיעור". 

© צילום מסך מפייסבוק

אבל הסיפור האמיתי התחיל אתמול (א') כשבית הספר החליט כי תלמידים מאחרים לא יכנסו בכלל לשטח בית הספר טוען התלמיד בפוסט ומוסיף שאפילו חלק מהמורים לא מצליחים לעמוד במשימה ולהגיע בזמן. וכמו התלמיד שפרסם את הפוסט יש עוד תלמידים רבים הסובלים מהמצב.

"בית הספר מונע את המטרה העיקרית שלו, הענקת השכלה לתלמיד"

יותם (השם אמיתי שמור במערכת) תלמיד בכיתה י', סיפר לנו "עכבו אותי במשך שלושים ושתיים דקות בשער, אני חושב שהרעיון שצריך לחכות בשער הרבה זמן על חשבון שיעור הוא רעיון מגוחך, אני לא מבין מה החכמה בלעכב תלמיד בשער, בדרך זו הוא מפסיד עוד חלק מהשיעור".

דוד (השם האמיתי שמור במערכת) תלמיד נוסף בבית הספר, שיתף אותנו בדעתו לגבי החוק החדש שאומר שתלמיד שיאחר לא יוכנס לבית הספר: "אני חושב שהחוק החדש לא מונע מהתלמידים לאחר, מכיוון שרוב התלמידים המאחרים באים באוטובוס ואם התחבורה הציבורית מעכבת את התלמיד זוהי רשלנות של התחבורה הציבורית. בית הספר מונע את המטרה העיקרית שלו, הענקת השכלה לתלמיד. משמעות החוק לדעתי היא לגרום לבית הספר להיות מסדר גדול של משמעת והקפדה של לוחות זמנים".

תגובת ד"ר אבימן ליאור, מנהל בית הספר: "איננו נוהגים לתקשר עם הורים דרך פוסטים בפייסבוק. ההנחייה היא שתלמידים שמאחרים ימתינו ליד השער עד אשר יירשמו. זאת ולא עוד. לגבי אוטובוס שמתעכב יש לפנות לאגד או לנציגי מחלקת החינוך במועצה. אנו מצדנו נמשיך לדרוש מתלמידים להגיע בזמן על מנת שלא להפריע למהלך התקין של ימי הלימוד".

 

נתקלתם בעוד סיפורים? גם בבית הספר שלכם קורה משהו דומה? ספרו לנו בעמוד הפייסבוק של פרוגי ו-ynet.

 

 

תגובות