בלגן בבית הספר החקלאי: "כמעט דרס אותי טרקטור". צילום: עפרי גרוס

בלגן בבית הספר החקלאי: "כמעט דרס אותי טרקטור"

אתמול (א') בשעה 8:00 בבוקר בדיוק, הגיעו תלמידי השכבות השונות בבית הספר החקלאי "ברנקו וייס" בפרדס חנה כדי למחות נגד בניית מבנה לטובת תנועות הנוער בשטח בית הספר, גידורו והוצאתו משטח חצר בית הספר, כשלבסוף הנהגת ההורים של שכבת ז' החליטה להעלות הילוך ולהשבית הבוקר (ב') את הלימודים לכלל השכבה

בית הספר החקלאי בפרדס חנה, "ברנקו וייס", כבר עלה לסדר היום בתחילת שנת הלימודים בעקבות מקרי אלימות קיצוניים שהתרחשו בשטח בית ספר, אך השבוע הוא הגיע שוב לכותרות מסיבה אחרת לגמרי. המועצה היישובית החליטה לבנות מתחם לתנועת נוער במתחם החקלאי, כאשר הבנייה תוביל לכריתת עצי אורנית רבים המצויים בשטח המשמש מקום מנוחה ומפגש לתלמידים רבים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"הייתי עושה כל מה שאפשר כדי לעצור את הבנייה"

בשטח החקלאי אף נטעו עצים לזכרו של חלל צה"ל, דב שרון ז"ל, בוגר בית הספר. סי חסין, תלמידה בכיתה י"א בבית הספר, אשר הפכה לאחות שכולה לפני שנתיים, מספרת כי "לעקור את העצים יהיה הדבר הכי נורא שאפשר לעשות למשפחה שאיבדה את היקר לה מכל. אם החורשה הזו הייתה לזכר אחי, הייתי עושה כל מה שאפשר בשביל לעצור את הבנייה והריסת החורשה".

חורשה על שם החייל דב שרון ז"ל © עפרי גרוס

קרן יגר, תלמידה נוספת הלומדת בכיתה י"א לא מרוצה מבניית המבנה החדש ואומרת: "החסימה של השטח בשביל הבנייה מפריעה לי יותר מאשר כריתת העצים, בגלל שהיא חוסמת לי את הגישה לאוטובוס. בנוסף, נבנתה חומה שנותנת הרגשה שאנחנו סגורים בבית כלא. זה ממש מעצבן, לא היו צריכים לתת את השטח הזה לשום תנועת נוער, זה שטח שצריך לנצל לצורכי בית הספר".

"לא צריך לבנות על חשבון החורשה"

גם חניכי תנועת הצופים מאמינים כי בניית המבנה בשטח בית הספר אינו הפתרון המתאים ועל כך מצביעה עדן שרעבי, חניכה בצופים הלומדת בשכבת ז': "עשו בשבט הצופים המון דברים, המקום שם הוא כמו בית בשבילי ואני לא רוצה לעבור פעולות בשטח בית ספר, חשוב מאוד שיהיה לנו מקום משלנו. "כמעט דרס אותי טרקטור אתמול ובעקבות הבנייה פונצ'רו לילד אופניים. אני מתנגדת לבנייה בזמן לימודים, זה מאוד מסוכן".

המחאה בבית הספר החקלאי © עפרי גרוס

זוהר, הורה לתלמידה בבית הספר הצטרף למחאה ואמר בתוקף: "יש כל כך הרבה שטח בבית הספר שאפשר לבנות בו ולא צריך לבנות על חשבון החורשה. כשלמדתי בבית הספר היו פחות בניינים ויותר שטח פתוח ואני מתנגד בתוקף לבנייה על חשבון הטבע".

הנהגת ההורים של שכבת ז' בחרה לקחת את המחאה צעד אחד קדימה והחליטה להשבית הבוקר (ב') את הלימודים לכלל שכבת ז' כאות מחאה למחטף הבנייה על שטח בית הספר ואי התייחסות המועצה למכתב שנשלח אליה. "אנחנו מבקשים מכלל ילדי השכבה לשתף פעולה, גם אם מתקבל מסר אחר מהמורים ומהנהלת ביה"ס", ביקשה הנהגת ההורים במסר שהופץ בקרב התלמידים וההורים. "שיתוף הפעולה של הילדים וההורים חיוני להצלחה בדרישות שהבאנו מול המועצה. אנחנו כהורים מעבירים בפעולה זו לילדנו שיעור חשוב באזרחות - המציאות היא לא עובדה קיימת אלא בסיס לשינוי".

ממשרד החינוך טרם התקבלה תגובה

תגובות